Thursday, July 14, 2011

*thanks gurlzzzz ^^,*

alhamdulillah...
hari ni antara hari2 mc yang happy buat saya...
thanks gurlzzz...
ptg td..teman2 wanita di pejabat dtg buat lawatan mengejut ...
hi3... mmg betul3 suprise la...
thanks k.zah, k.nana, k.azma & k.nisa' ...
alhamdulillah ...kedatangan kawan2 kuatkan lg semangat saya untuk melangkah...
faham dengan situasi dan masalah mereka di pejabat...
sempat juga la td ada sesi luahan rasa...
kesian kak nana...nampak agak pucat sikit hr ni...
k.nana moga cepat sembuh ya...
k.nana kena kuat semangat ...ini lah cabaran kita yg keje di pejabat agama...
org lain tak tahu ...
bukan nk percaya 100% ...tp itulah hakikatnya ...
maria tau k.nana boleh lawan sakit tu... go my sista ^^,

bila ada sesi luahan rasa dgn kwn2 td...
saya rasa encik abah dah mula menghidu masalah sy di pejabat...
mlm td lps abah tengok berita ...ada juga satu dua perkara yg abah tanya ...
hmmm mulanya sy cover juga ...
tp sampai bila kan...finalnya terbuka juga sikit2 masalah sy di pejabat ...
masalah dgn 2 makhluk tuhan yg pelik dan byk menyusahkan org lain...
bila saya mula luahkan pd abah td ..rasa sedikit lega ...
mcm saya katakan sebelum ni...
sy rasa pelik...sy kah yg bermasalah ...
yg menyebabkan ada segelintir pihak yg kdg2 seperti sengaja mahu uji kesabaran saya ...
terutamanya staff lelaki...
saya kira dah banyak diplomasi saya dlm pejabat tu...
entahla...mungkin ini cabaran untuk pegawai muda mcm sy ...perempuan pulak tu...
siapa la saya kan...nk berhujah tak banyak ilmu didada...
bila nk buat perubahan sikit semua dikatakan 'lagho' , 'bid'ah'
kalau semua mentaliti umat islam macam tu alamatnya tak kemana la kita...

cukup la...sekadar nk meluah...
mcm saya katakan hr tu...
hati saya meronta2 mahu pergi pejabat...mahu mulakan balik kerja2 yg banyak tertangguh...
tp dalam masa yg sama ada kerisauan ...

wallahualam...
moga ada hikmah di sebalik 'cuti panjang' saya kali ini...

~regards~
adeqya8284

No comments: