Posts

Showing posts from April, 2011

** saya rindu...**

Image
26 april 2011...
genap setahun saya meninggalkan BTPNPP / PKGSB...
singkat kan perjalanan waktu...
seperti baru kelmarin saya melapor diri di SUKPP/JHEAIPP/PADSPS...

saya rindu...
sangat2 rindu ...
saya rindu pada wajah-wajah ini...




wajah-wajah yang pernah mengembirakan hati saya...
wajah-wajah kesayangan saya...

saya rindu teman-teman seperjuangan di BTPNPP/PKGPP...
saya rindu keluarga besar yg penuh dengan nilai ukhwah ini...
saya sayang mereka ...* tears *

terima kasih BTPNPP/PKGPP ...
kerana menjadi tapak pertama pembuka langkah yang amat berharga bg saya...

hari ni genap setahun sy mengorak langkah pada anak tangga kedua ...
tangga yang yg penuh cabaran, ujian dan rahmat bagi saya...
anak tangga kedua adalah anugerah disebalik sebuah kekecewaan yg saya lalui...
alhamdulillah segalanya amat indah untuk saya ungkapkan...
terlalu indah...alhamdulillah...:)

buat warga JHEAIPP/PADPP...
semoga ikatan ukhwah yang semakin memekar ini juga akan terus berkembang ...
mengharum dan menghiasi taman-taman indah u…

* tiada lagi...*

aduyai...dah macam tajuk lagu pulak kan...
tapi itu la hakikatnya...
dah tiada lagi waktu2 senggang untuk saya beristirehat ...

hu3...
minggu ni saya kerja 7 hari tanpa rehat *noktah*
terima seadanya ...
minggu ni ada function...dan minggu ni juga arahan bekerja untuk ISO dikeluarkan...
Tuhan je yang tahu keadaan saya...

semalam 23 April 2011...
Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Zon 3 ...
telah b'lansung di Masjid Bandar Perda, B.Metajam...
tugas sebagai pembantu hakim tlh mengikat saya utk b'tugas hingga selesai majlis ...
selesai bertugas jam 11.30 mlm...dan saya sampai ke rumah sekitar jam 1.00 pg...

dan hari ini...seawal jam 8 pagi saya dah keluar dari rumah utk ke pejabat...
mata masih lali dan letih tapi terpaksa juga on kerja sebab arahan...hu3
bekerja di hari ahad sangat la bosan...
dalam letih2 alhamdulillah saya berjaya juga siapkan 2-3 kerja ...
termasuk siapkan beberapa kebenaran kahwin yang 'pending' minggu lepas...

serius sy katakan...
sekarang baru saya tahu "nilai&q…

* senggang yang panjang *

salam kemaafan dan kerinduan...
wahh!!!! tetiba ayat berbunga-bunga pulak kan...
lama sangat tak menjengah blog ni...
banyak sangat kekangan yg menjengah ...
kiri kanan...depan dan belakang ...ada saja yang menyapa...
hu3...

banyak perkara yg jadi sepanjang senggang yang panjang ni...

minggu lepas 19 april ...saya & cik greenish kemalangan kecil...
salah sendiri...
sapa suruh pergi sodok keta org kan? ...hu3
kejadian berlaku awal pagi 6.55 am ...ketika hujan renyai2...
pada hari kejadian... saya sepatutnya pergi ke masjid negeri untuk menghadiri bengkel ISO...
bengkel bermula 8.30 pagi...
so saya pun agak terkejar2 sebab takut jammed di atas jambatan...
merempit punya hal...kesudahannya begini la...
bila brek mengejut + nervous bersatu ....
maka sy tlh menghentam sebuah kereta NAZA KIA dengan tidak sengaja...
kereta NAZA tu jg brek mengejut ...sebab tiba2 ja ada motor terjatuh di bahagian hadapan
kesudahannya ...cik greenish sy jugak yg cedera parah...hu3...
NAZA KIA tu steady je...tanpa ada sebaran…

* macam-macam ada! ...*

Image
minggu yg memerah tenaga fizikal & minda saya! hu3...
ya Allah berikanku kekuatan...
untuk laksanakan majlis tilawah Al-Quran ini dgn sempurna...

pertama kali saya involved dlm majlis sebegini...
kalau dulu sy hanya mendengar ...
tp kali ni segalanya terpikul diatas bahu saya...

alhamdulillah setakat petang td...80% persiapan dah ok...
esok tinggal nk touch up lagi 20%
terima kasih kepada semua warga PADSPS untuk gotong royong hari ni...
1st time tgk bos bersungguh bersihkan pejabat...:) hi3...
selambe je PTA usung penyapu dgn penyodok hr ni...
siap sanggup panjat tingkap untuk sapu bahagian luar koridor pejabat tu...hi3...
salute la bos...^^,
* bukan ayat bodek ok! bos I tak pandai IT ...dia tak bc blog ok!...hi3...

minggu ni jg agak pack bg saya...
dan keadaan ini mungkin akan berlarutan dlm sebulan dua lagi...
apa taknya...sebelah tgn sy dh tak ada...
pem. tadbir (p/o) sy dah mula berpencen bermula 1/4 tempohari...

hu3...sekarang ni sy pikul tugas 3 jwtan...
tugas saya, tugas pem. hal ehwal islam…

* april datang lagi! *

pejam celik pejam celik...
april datang lagi! .....
wahhh cepatnya masa berlalu...

~26 april 2011~
tarikh keramat dlm hidup ni...
tarikh ni juga menandakan setahun sudah saya berhijrah ...
dan bersama dengan keluarga JPA/SUKPP/JHEAIPP/PADSPS
rasa mcm br semalam saya melapor diri ke pejabat SUKPP
rupa2nya dah setahun masa berlalu...

dulu tarikh ni...ingin sy lenyapkan dr dlm diari hidup...
tapi kuasaNya ...
tarikh ni masih perlu diingati dan masih ada sejarah hidup sy...
26 april ...tarikh lahir seorang teman yg pernah hadir dlm hidup saya ...
semoga dia terus dilimpahi rahmat dan kebahagiaan dunia & akhirat ...
itu sahaja yg mampu sy kirimkan ...
walaupun persahabatan itu... kini mungkin hanya tinggal kenangan ...

okies ...
takmau melalut lagi...
april yg agak sibuk dalam diari...
minggu ni sy perlu buat persiapan untuk majlis tilawah peringkat daerah...
insyaAllah moga segalanya berjalan lancar ...^^,

regards
~adeqya8284~