Tuesday, April 26, 2011

** saya rindu...**

26 april 2011...
genap setahun saya meninggalkan BTPNPP / PKGSB...
singkat kan perjalanan waktu...
seperti baru kelmarin saya melapor diri di SUKPP/JHEAIPP/PADSPS...

saya rindu...
sangat2 rindu ...
saya rindu pada wajah-wajah ini...




wajah-wajah yang pernah mengembirakan hati saya...
wajah-wajah kesayangan saya...

saya rindu teman-teman seperjuangan di BTPNPP/PKGPP...
saya rindu keluarga besar yg penuh dengan nilai ukhwah ini...
saya sayang mereka ...* tears *

terima kasih BTPNPP/PKGPP ...
kerana menjadi tapak pertama pembuka langkah yang amat berharga bg saya...

hari ni genap setahun sy mengorak langkah pada anak tangga kedua ...
tangga yang yg penuh cabaran, ujian dan rahmat bagi saya...
anak tangga kedua adalah anugerah disebalik sebuah kekecewaan yg saya lalui...
alhamdulillah segalanya amat indah untuk saya ungkapkan...
terlalu indah...alhamdulillah...:)

buat warga JHEAIPP/PADPP...
semoga ikatan ukhwah yang semakin memekar ini juga akan terus berkembang ...
mengharum dan menghiasi taman-taman indah ukhwah fillah hingga ke syurga nanti :)...

salam sayang...salam rindu...
~adeqya8284~

Sunday, April 24, 2011

* tiada lagi...*

aduyai...dah macam tajuk lagu pulak kan...
tapi itu la hakikatnya...
dah tiada lagi waktu2 senggang untuk saya beristirehat ...

hu3...
minggu ni saya kerja 7 hari tanpa rehat *noktah*
terima seadanya ...
minggu ni ada function...dan minggu ni juga arahan bekerja untuk ISO dikeluarkan...
Tuhan je yang tahu keadaan saya...

semalam 23 April 2011...
Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Zon 3 ...
telah b'lansung di Masjid Bandar Perda, B.Metajam...
tugas sebagai pembantu hakim tlh mengikat saya utk b'tugas hingga selesai majlis ...
selesai bertugas jam 11.30 mlm...dan saya sampai ke rumah sekitar jam 1.00 pg...

dan hari ini...seawal jam 8 pagi saya dah keluar dari rumah utk ke pejabat...
mata masih lali dan letih tapi terpaksa juga on kerja sebab arahan...hu3
bekerja di hari ahad sangat la bosan...
dalam letih2 alhamdulillah saya berjaya juga siapkan 2-3 kerja ...
termasuk siapkan beberapa kebenaran kahwin yang 'pending' minggu lepas...

serius sy katakan...
sekarang baru saya tahu "nilai" masa rehat yg Allah beri pd saya sblm ni...
minggu ni dah termaktub saya tak bercuti...
minggu depan... 30 April hari Sabtu...
saya dijemput utk kelas tafaquh b'sama Peg. Tadbir Agama Kubang Pasu DMasjid Negeri...
sememangnya saya sangat teruja bila setiap kali kelas tafaquh diadakan...
banyak ilmu yg boleh saya dapat dari tuan2 guru yg menyampaikan kuliah...
malangnya 30hb tu besday encik abah...hu3...
rasa mcm berbelah bahagi je...
antara kelas & nk spend time dengan encik abah...hu3...

*moga saya dpt buat keputusan yg terbaik...
utk hujung minggu yg sepatutnya saya b'cuti panjang


**masih bersisa letih minggu ni ...harap dapat bangun dengan semangat baru pagi esok...

chaiyork maria ...chaiyork!!!!

~adeqya8284~

Thursday, April 21, 2011

* senggang yang panjang *

salam kemaafan dan kerinduan...
wahh!!!! tetiba ayat berbunga-bunga pulak kan...
lama sangat tak menjengah blog ni...
banyak sangat kekangan yg menjengah ...
kiri kanan...depan dan belakang ...ada saja yang menyapa...
hu3...

banyak perkara yg jadi sepanjang senggang yang panjang ni...

minggu lepas 19 april ...saya & cik greenish kemalangan kecil...
salah sendiri...
sapa suruh pergi sodok keta org kan? ...hu3
kejadian berlaku awal pagi 6.55 am ...ketika hujan renyai2...
pada hari kejadian... saya sepatutnya pergi ke masjid negeri untuk menghadiri bengkel ISO...
bengkel bermula 8.30 pagi...
so saya pun agak terkejar2 sebab takut jammed di atas jambatan...
merempit punya hal...kesudahannya begini la...
bila brek mengejut + nervous bersatu ....
maka sy tlh menghentam sebuah kereta NAZA KIA dengan tidak sengaja...
kereta NAZA tu jg brek mengejut ...sebab tiba2 ja ada motor terjatuh di bahagian hadapan
kesudahannya ...cik greenish sy jugak yg cedera parah...hu3...
NAZA KIA tu steady je...tanpa ada sebarang calar...
hakikat yg orang lain nampak...
luaran cik greenish sangat ok...
dalamannya ...hancus!!!...
terbang 1k+++ di tengah2 bulan ni...hu3

apepun saya masih bersyukur...
sebab dlm kemalangan kecil tu sy terselamat...
cuma ada sedikit kesan trauma selepas kejadian ...
2-3 hari jugak saya memandu dlm keadaan takut...
alhamdulillah ...perlahan2 keadaan dah makin ok rasanya...

ok lah...saya curi2 masa je mengupdate blog ni...
seriously masa saya semakin pack dan kritikal...
planner saya untuk bulan mei hingga ogos dah penuh...hu3
nasib bdan la kan...

pagi tadi waktu meeting dengan YB Malik exco agama negeri & ahli jawatankuasa...
rasa nk mcm nk terjelepuk je rasanya...

7 kertas kerja program yang dibentangkan untuk sambutan bulan2 Al-Quran
diterima sebulat suara dan tanpa sebarang bantahan...
ini belum termasuk kerja2 ISO yg bakal diaudit bulan september nanti...
hu3.....xoxoxo....tulun!!!!!!!


regards
~adeqya8284~

Tuesday, April 5, 2011

* macam-macam ada! ...*

minggu yg memerah tenaga fizikal & minda saya! hu3...
ya Allah berikanku kekuatan...
untuk laksanakan majlis tilawah Al-Quran ini dgn sempurna...

pertama kali saya involved dlm majlis sebegini...
kalau dulu sy hanya mendengar ...
tp kali ni segalanya terpikul diatas bahu saya...

alhamdulillah setakat petang td...80% persiapan dah ok...
esok tinggal nk touch up lagi 20%
terima kasih kepada semua warga PADSPS untuk gotong royong hari ni...
1st time tgk bos bersungguh bersihkan pejabat...:) hi3...
selambe je PTA usung penyapu dgn penyodok hr ni...
siap sanggup panjat tingkap untuk sapu bahagian luar koridor pejabat tu...hi3...
salute la bos...^^,
* bukan ayat bodek ok! bos I tak pandai IT ...dia tak bc blog ok!...hi3...

minggu ni jg agak pack bg saya...
dan keadaan ini mungkin akan berlarutan dlm sebulan dua lagi...
apa taknya...sebelah tgn sy dh tak ada...
pem. tadbir (p/o) sy dah mula berpencen bermula 1/4 tempohari...

hu3...sekarang ni sy pikul tugas 3 jwtan...
tugas saya, tugas pem. hal ehwal islam kanan, tugas pem. tadbir...
aduyai...keje bukan setakat dgn kaki & tgn je sekarang...
plus mulut sekali ok!...aduyai...dah mcm mak nenek pulak rasanya...
alhamdulillah ...
dlm saya sibuk urus semuanya ...
ramai yg sudi menghulur tangan untuk membantu...
tak lupa jg ada yg tolong menambah beban keje saya ...
dan buat2 menyakitkan hati saya dengan buat keje sambil lewa!
kalu lelama cmni...boleh mati high attack rasanya...hu3

aduyai...
yg lelaki dgn cara lelaki...
yg perempuan dgn cara perempuan ...
ramai yg ok...cuma ada la sekerat dua yg mungkin tak puas hati dgn sy kan...
apa boleh buat...

takut rasanya utk tempoh waktu2 dpejabat hingga penghujung tahun ni...
bermula thn ni... 2011...secara automatiknya ...
saya sebagai pen. peg. tadbir agama...
akan bertindak sbg PPP untuk penilaian prestasi tahunan...

aduyai...
confius kejap tau!...
apa taknya...
bg staff yg buat keje ...yg ikut peraturan & etika pejabat ok la kan utk dinilai...
tp mcmana pulak bg insan2 yg suka timbulkan masalah di pejabat?
staff yg suka memberontak...
dan tak paling penting mcmana nak menilai staff tak suka pd bos perempuannya???
kalau boleh sy tak mahu bias...
sabar saya ada hadnya ...sy tak mahu gunakan kuasa...
tapi andai terdesak dan terancam!...
saya tak teragak2 untuk bangkitkan perkara ni kepada pihak atasan...
entah la...
sy kira sy dah banyak bersabar dgn insan2 yg suka buat masalah ni...
kdg2 salah mereka kita pulak yg nk kena jawab! hu3...sabo maria ...sabo...

terlebih emo lak dalam entry kali ni...
hu3...mcm ni la jdnya bila mcm2 ada dlm kepala ...
ok la...nk berhenti merapik!....melalut pulak dah jadinya...

kawan2...tolong doakan
agar majlis ini...



dipermudahkan dan yg paling penting...
dilimpahi rahmat olehNya :p...

regards
~adeqya8284~

Sunday, April 3, 2011

* april datang lagi! *

pejam celik pejam celik...
april datang lagi! .....
wahhh cepatnya masa berlalu...

~26 april 2011~
tarikh keramat dlm hidup ni...
tarikh ni juga menandakan setahun sudah saya berhijrah ...
dan bersama dengan keluarga JPA/SUKPP/JHEAIPP/PADSPS
rasa mcm br semalam saya melapor diri ke pejabat SUKPP
rupa2nya dah setahun masa berlalu...

dulu tarikh ni...ingin sy lenyapkan dr dlm diari hidup...
tapi kuasaNya ...
tarikh ni masih perlu diingati dan masih ada sejarah hidup sy...
26 april ...tarikh lahir seorang teman yg pernah hadir dlm hidup saya ...
semoga dia terus dilimpahi rahmat dan kebahagiaan dunia & akhirat ...
itu sahaja yg mampu sy kirimkan ...
walaupun persahabatan itu... kini mungkin hanya tinggal kenangan ...

okies ...
takmau melalut lagi...
april yg agak sibuk dalam diari...
minggu ni sy perlu buat persiapan untuk majlis tilawah peringkat daerah...
insyaAllah moga segalanya berjalan lancar ...^^,

regards
~adeqya8284~