Tuesday, April 5, 2011

* macam-macam ada! ...*

minggu yg memerah tenaga fizikal & minda saya! hu3...
ya Allah berikanku kekuatan...
untuk laksanakan majlis tilawah Al-Quran ini dgn sempurna...

pertama kali saya involved dlm majlis sebegini...
kalau dulu sy hanya mendengar ...
tp kali ni segalanya terpikul diatas bahu saya...

alhamdulillah setakat petang td...80% persiapan dah ok...
esok tinggal nk touch up lagi 20%
terima kasih kepada semua warga PADSPS untuk gotong royong hari ni...
1st time tgk bos bersungguh bersihkan pejabat...:) hi3...
selambe je PTA usung penyapu dgn penyodok hr ni...
siap sanggup panjat tingkap untuk sapu bahagian luar koridor pejabat tu...hi3...
salute la bos...^^,
* bukan ayat bodek ok! bos I tak pandai IT ...dia tak bc blog ok!...hi3...

minggu ni jg agak pack bg saya...
dan keadaan ini mungkin akan berlarutan dlm sebulan dua lagi...
apa taknya...sebelah tgn sy dh tak ada...
pem. tadbir (p/o) sy dah mula berpencen bermula 1/4 tempohari...

hu3...sekarang ni sy pikul tugas 3 jwtan...
tugas saya, tugas pem. hal ehwal islam kanan, tugas pem. tadbir...
aduyai...keje bukan setakat dgn kaki & tgn je sekarang...
plus mulut sekali ok!...aduyai...dah mcm mak nenek pulak rasanya...
alhamdulillah ...
dlm saya sibuk urus semuanya ...
ramai yg sudi menghulur tangan untuk membantu...
tak lupa jg ada yg tolong menambah beban keje saya ...
dan buat2 menyakitkan hati saya dengan buat keje sambil lewa!
kalu lelama cmni...boleh mati high attack rasanya...hu3

aduyai...
yg lelaki dgn cara lelaki...
yg perempuan dgn cara perempuan ...
ramai yg ok...cuma ada la sekerat dua yg mungkin tak puas hati dgn sy kan...
apa boleh buat...

takut rasanya utk tempoh waktu2 dpejabat hingga penghujung tahun ni...
bermula thn ni... 2011...secara automatiknya ...
saya sebagai pen. peg. tadbir agama...
akan bertindak sbg PPP untuk penilaian prestasi tahunan...

aduyai...
confius kejap tau!...
apa taknya...
bg staff yg buat keje ...yg ikut peraturan & etika pejabat ok la kan utk dinilai...
tp mcmana pulak bg insan2 yg suka timbulkan masalah di pejabat?
staff yg suka memberontak...
dan tak paling penting mcmana nak menilai staff tak suka pd bos perempuannya???
kalau boleh sy tak mahu bias...
sabar saya ada hadnya ...sy tak mahu gunakan kuasa...
tapi andai terdesak dan terancam!...
saya tak teragak2 untuk bangkitkan perkara ni kepada pihak atasan...
entah la...
sy kira sy dah banyak bersabar dgn insan2 yg suka buat masalah ni...
kdg2 salah mereka kita pulak yg nk kena jawab! hu3...sabo maria ...sabo...

terlebih emo lak dalam entry kali ni...
hu3...mcm ni la jdnya bila mcm2 ada dlm kepala ...
ok la...nk berhenti merapik!....melalut pulak dah jadinya...

kawan2...tolong doakan
agar majlis ini...



dipermudahkan dan yg paling penting...
dilimpahi rahmat olehNya :p...

regards
~adeqya8284~

No comments: