Thursday, May 12, 2011

* kerja...kerja ...kerja*

Alhamdulillah selesai 2-3 kerja untuk hari ni...
minggu2 yg agak pack dengan kerja...
insyaAllah minggu ni pejabat akan adakan
satu majlis perpisahan untuk salah seorang staff yg bakal pencen pertengahan bulan ni...
selesai majlis tersebut ...
saya akan fokus kepada persiapan untuk karnival masjid hujung bulan nih...

fuhh...
bagai tak cukup kakitangan dibuatnya...
biasala kan ...
kerja2 untuk program begini perlukan penelitian yg lebih dr biasa
30% daripada kerja dah selesai ...
alhamdulillah ...
harapnya 50% kerja boleh siap sebelum saya pergi bercuti hujung minggu ni...

percutian hujung minggu yg tak dirancang...
tapi agak xcited sebab dah agak lama saya tak bercuti...
so harapnya dapat pergi relaks dan tenangkan minda buat sementara waktu
ke mana? tunggu dan lihat ya :) suprise! hi3

okies ... itu aje kot hapdate terbaru...
letih sikit 2-3 hari ni ...
banyak keje luar sebab nak siapkan beberapa perkara ...

okies
adios
~adeqya8284~


Monday, May 9, 2011

* ........................................................ *

dah lama kan saya tak mencoret di pena maya maria ni...
keadaan agak sedikit sibuk...
macam tu lah kan kehidupan...

entah la ...kadang2 terfikir jugak...
apa la yg saya cari dalam hidup ni...
bila direnung2kan ...
banyak masalah org lain yg sy tanggung dan sy pikul...sy je ke yg fikir begitu???

bukan mahu menidakkan takdir...dan bukan mahu mendabik dada...
tapi kenapa org lain tak boleh faham keadaan sy dan keluarga ...
secara peribadi ...
sy tak kisah untuk memenuhi permintaan siapa sahaja ....
asalkan ianya tak bercanggah drpada kemampuan saya dan keluarga...

saya rasa pelik...
bila ada manusia2 dalam muka bumi ni....
yg suka mengambil kesempatan atas kebaikan org lain...

sedih...bila kita cuba memahami keadaan org lain ...
tapi org lain tak boleh memahami keadaan kita...
fizikal/luaran semamangnya org lain nampak saya dan keluarga tak punya masalah...
tapi org lain jarang selami hati kami...

kalau nampak kami happy / mewah luarannya ...
maknanya kami tak punya masalah...atau kami tak punya konflik dalaman ...
betulkah begitu?
mcm yg saya katakan td...org lain tak tahu ...dan org lain tak ambil kisah ...

saya anggap ini ujian ...
biarlah andai ada org lain yg mahu ambil kesempatan atas kebaikan yg dilakukan...
tapi apa yg boleh saya katakan ...
perasaan ini sedikit ralat dan kecewa...
itu sifat manusia yg normal kan?
cuma kdg2 sy tak boleh terlalau melayan perasaan...
biarlah apa jua yg org lakukan ...
biarlah apa jua yg org katakan ...
mereka tak tahu apa yg saya pikul sendirian ...
bukan tak mahu berkongsi...tapi rasanya buang masa, buang tenaga saja
kesudahannya org tetap akan aniaya kita juga...
biarlah tuhan ada bersama org yg teraniaya...
doa orang yg teraniaya tak ada hijabnya kan?

andai satu hari takdirnya saya dijemput Dia ...
saya mahu pejam mata rapat tanpa memikirkan perbuatan org lain terhadap saya...

kdg2 terfikir...
kenapa saya dikhianati...
kenapa saya dikecewakan...
kenapa saya perlu tanggung beban yg dicipta oleh org lain ...

kadang2 rasa kecewa...
sy cuba untuk menggembirakan hati org lain...
berkorban sehabis baik untuk kebaikan bersama ...
hakikatnya tak semua orang boleh menggembirakan kita ...
tak semua orang faham 'susah' hidup kita ...

Ya Allah ...pada Engkau tempatku bergantung harap...
pada Engkau tempat ku berlindung dari perasaan kecewa dan berputus harapan...

terima kasih Ya Allah...
ujian ini menjadikan sy lebih berserah dan lebih redha dengan segala ketentuan yg ada...

regards
~adeqya8284~