Saturday, December 27, 2008

::27122008::

Tahniah...tahniah..tahniah...

Tahniah buat kak su dan pasangan idzudin yg melansungkan majlis perkahwinan mereka hari ni,

Tahniah juga buat k.finas atas pertunangannya hari ni,

Semoga kalian berada di dalam lindungan dan kasih sayang Allah.....luv y'all....

Ya Allah...give them...a great Love & a great life ....

Tempatkan hati ini juga di bawah lembayung kasih sayangMu yang kudus itu....Amin...

::adeqya8284::

Friday, December 26, 2008

Trip Melaka - KL

::K.Ira:Maria::


::K.Nisa:Maria @ Dataran Pahlawan Melaka::


Tangga rumah Melaka yg cantik!!


Model telefon ::K.Ira:Maria::


::K.Jura:Maria @ Dataran Pahlawan Melaka::

::K.Nisa:Maria @BTPN Melaka::

I'm Back!!!!....hehe lps intensif jln2 time pulak...tp kali ni kejap je la...pic2 kat atas ni yg sempat snap pakai phone je...sebb tu la byk fokus muka ajer..hehee...gambar2 lain ada dlm kamera...belum smpat proses...
byk sgt nak cerita ni..tp tak cukup masa..insyaAllah next time i'll be back with new jurnal.....

to Bihah thanks ya...akak tgk nama tu cam dah boleh agak dah sapa tuan empunya nama itu..hehe...rindu adik2 akak...sebut nama bihah teringat geng2 korang....nana, lin, ina..
hadiah paling best dr adik2 akak....kad birthday bentuk love yg amat besar tu....
akak simpan lagi sis!!!

adios::adeqya8284::


Wednesday, December 17, 2008

::Terima Kasih Cinta::

Tersadar didalam sepiku

Setelah jauh melangkah

Cahaya kasihmu menuntunku

Kembali dalam dekap tanganmu


Terima kasih cinta untuk segalanya

Kau berikan lagi kesempatan itu

Tak akan terulang lagi

Semuaaa kesalahanku yang pernah menyakitimu

Tanpamu tiada berarti

Tak mampu lagi berdiri

Cahaya kasihmu menuntunku

Kembali dalam dekap tanganmu

Terima kasih cinta untuk segalanya

Kau berikan lagi kesempatan itu

Tak akan terulang lagi

Semuaaa kesalahanku yang pernah menyakitimu


*Nice song from Afgan...Artis baru Indonesia yang mude bangat..hehe..

Nice lyrics..yes we should thanks to L.O.V.E.....tanpa cinta hidup takkan bermakna...

Cinta pada Allah, Cinta pada agama, Cinta pada ibu bapa & keluarga & Cinta pada diri sendiri....

selagi hati ini belum dimiliki........thats my L.O.V.E....


enjoy this song..

::adeqya8284::

Monday, December 15, 2008

I'm Back......

Selepas sekian lama....menyepi ......now i'm back....^_^
Alhamdulillah rasa lega yang amat sangat..lps hbs intensif..but at the same time...
kerisauan melanda jugak...dengan timbunan kerja2 yang sedia ada...
Ape pun maria life must go on....tempuh ape je yg ada ada depan mata....
Hari ni rasa sedih melanda..tp tak boleh nak bercerita....
i feel so sad...dont know why....dgn keadaan persekitaran yg mcmani (i cant describe it)..
God.... only U know ....please give me some happiness to make other people happy...
Friends.....
~The most difficult phrase of life is not when no one understand you ..It is when you don't understand Yourself!!!~
::adeqya8284::

Monday, December 1, 2008

::Sunday to Monday::

Jam menunjukkan 3.28 am ....huhu buhsannyer mata ni tak ngantuk...so jengah la blog ni kejap...hehe...hari ahad yang pack!!... kelas start kul 8 am sampai la 7 pm....walaupun ader ruang senggang kejap td rasa letih yang teramat sangat le...esok...start 1st PB exam... international management.....huhu ...harap2 ok..sebab baru sempat buat nota sampai bab 4 je ni...hehe...Opps lupa sebenarnya nak cerita pasai kelas english yang best hari ni...huhu tak sangka Dr George tu sporting orgnya...enjoy and rasanya susah utk dpt lecturer yang best camni.....hehe masa dlm kelas sempat snap beberapa gambar waktu aktiviti...hehe...thanks Dr....we enjoy it.....


* both picture:sessi karaoke beramai2...yang duduk tepi slide tu Dr George..hehe


regards::adeqya8284::3.36am::

Saturday, November 29, 2008

::USM LiFe::

Selepas 4 hari berkampung dalam kampus....akhirnya hari ni baru sempat jengah blog..ini pun sambil2 siapkan ass Dr George..huhu esok dah kena submit..hari ni baru nak buat...again...and again...maria suka sangat buat keje last minute...tak larat nak marah diri sendiri dah..hehe...pagi ni walaupun hari sabtu...still ada kelas..bussiness ethics...kelas Pn Ommei...huhu...kelas paling best di abad ini..tq Pn Ommei....igt pesanan dia...yang selalu remind...kamu adalah produk universiti APEX...wuahaha.....amat gerun bunyinya tapi ....insyaAllah dengan ada pengiktirafan dr APEX...harap2 kami produk2 pjj ni lebih bersemangat lagi utk belajar..apsal post arini mcm ayat skema jerk...!! maybe sebb tgh wat ass kot...tak nak merapu lagilah....hehe cau cin cau...

adeqya82824::H-9DesasiswaBaktiPermai::USM

Friday, November 21, 2008

::Mana Satu Pilihan Hati ::

www.iLuvislam. com
oleh: aisyahhumaira

Saya bertanya kepada emak, "mana satu pilihan hati, orang yang sayangkan kita atau yang kita sayang?
Mak jawab, "dua-dua bukan.."
Saya tercengang.. Mak mengukir senyuman.
"Pilihan hati mak adalah yang sayangkan kita kerana Allah.." Saya menarik nafas dalam-dalam.
"Macam mana nak tau orang tu sayang kita kerana apa?" Mak diam sekejap berfikir dan kemudian tersenyum.
Rasanya mak dapat menduga apa yang sedang bermain dalam hati anak perempuannya. Mana mungkin saya mampu menyorokkan rahsia hati dari mak sedangkan sekilas saya pun mak mampu membacanya. "Yang paling tahu hanya Allah.." mak merenung dalam-dalam wajah anaknya. "Kerana hanya Allah mampu membaca hati hambaNya.. " mak menyusun ayat-ayatnya. "Dan keikhlasan kerana Allah itu akan terserlah keberkatannya tanpa perlu sengaja ditonjokan oleh seseorang tu.."
Saya memintas, "Tak faham.."
Mak menyambung "Cinta di dalam jalan Allah.. Bertemu kerana sama-sama mencari redha Allah.." Mak menyambung lagi, "begini, setiap insan yang bergelar manusia telah Allah ciptakan berpasang-pasangan. Rasa ingin dikasihi antara seorang suami dan isteri suatu fitrah. Automatik boleh ada daya tarikan magnet tu.." Wajah saya merah, sedikit cemas jika mak dapat mengesan gelora jiwa muda ini.. Mak menyambung "Setiap manusia telah Allah tetapkan rezeki,jodoh dan maut sejak azali lagi..Persoalannya ialah.. Siapakah jodohnya itu?" mak berhenti seketika. Saya tunduk malu, cuba menyorokkan rasa panas di pipi. Emak buat-buat tidak nampak.
Secret Admire
Kakak, mak dulu masa remaja ada secret admire.. Rajin betul dia hantar surat ..Masa tu mak dah tahu yang bercinta sebelum kahwin ni tak halal..Dan masa tu mak tekad tak mahu layan sebab mak takut arwah tokwan kena seksa dalam kubur.. Mak sedar mak anak yatim, anak orang miskin, adik beradik ramai.. Mak nak belajar sungguh-sungguh. . Lama budak tu tunggu mak.. Akhirnya mak bagi kata putus, mak hanya akan membalas cinta dia jika dia sah suami mak.. Dan dia memang bukan jodoh mak, maka tak pernah dia menerima balasan cinta tu." Mak merenung jauh. Saya merapatkan badan kepada emak, semakin berminat dengan kisah lama mak..
"Mak memang tak ada perasaan lansung pada dia ke?" saya menyoal sambil memandang tajam wajah mak. Emak ketawa kecil. "Walaupun mungkin ada, mak tak pernah bagi peluang pada diri mak untuk mengisytiharkan perasaan tu.. Mak takut pada Allah. Mak bukan seperti rakan sebaya mak yang lain.. Mak, seperti kakak.." mak memandang saya sambil memegang pipi dan dagu saya. Kemudian tangannya mengusap rambut di kepala saya.
"Mak anak ustaz ustazah.. Tapi zaman tu ustaz ustazah nya masih berkebaya pendek dan ketat. Tok wan mak kiyai. Mungkin berkat doa keturunan sebelum ni yang soleh-soleh, hati mak tertarik sangat pada agama walaupun tiada sesiapa yang mendorong.. Bila di sekolah, mak pelajar pertama yang bertudung.. Mak membawa imej agama. Kawan-kawan dan cikgu-cikgu panggil mak dengan gelaran mak Aji.. Sebab zaman tu hujung 70an dan awal 80an tak ramai lagi yang bertudung betul menutup auratnya..Zaman tudung nipis dan nampak jambul. Kemudian kawan-kawan mak sikit-sikit ikut bertudung.
Akhirnya kami semua dipanggil di perhimpunan. Kami dimarah guru besar kerana bertudung sedangkan ustazah kami bertudung tapi nampak jambulnya.." emak melemparkan pandangan ke lantai. "Selepas tu ustazah jumpa kami secara persendirian. Ustazah kata dia tak mampu nak pakai seperti kami. Dia suruh kami teruskan.." sambung emak. Ada getar di hujung suara emak. Kisah silam perjuangan emak di sekolah dahulu sikit-sikit emak ceritakan pada saya. Itulah juga salah satu inspirasi kepada saya untuk bangkit semula setiap kali terjatuh ketika berjuang di sekolah dulu.
"Mungkin kerana personaliti mak, mak menjadi tempat rujukan kawan-kawan mak.. Jadi, bila mak nak ambil sesuatu tindakan, mak kena fikir betul-betul sama ada tindakan mak tu akan menyebabkan Allah marah atau tidak. Mak ayah berdosa tak? Dan maruah pembawa agama terjejas tak? Kalau mak membalas cinta si lelaki tadi, bermakna mak sedang menconteng arang di muka-muka pembawa-pembawa agama. Orang akan pandang serong terhadap orang yang bertudung sedangkan kesilapan tu hanya seorang dua yang buat. Besar fitnah akan timbul apabila orang-orang agama mengambil ringan batas syariat duhai anak.." mak menelan air liurnya. Saya diam. Fikiran saya sedang cuba memahami maksud mak saya.
Adakah ia suatu diskriminasi?
"Kakak.. Jatuh cinta perkara biasa. Apabila kita jatuh cinta pada seseorang, itu tandanya ada sesuatu keistimewaan pada seseorang tu. Apatah lagi orang yang kita jatuh cinta tu di atas jalan dakwah ni..Tetapi kita kena ingat.. Kita tak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai.. Bercouple mungkin.. Tetapi bukan berkahwin... Kerana kita berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah dah tetapkan sejak azali.. Dan tak mustahil orang yang kita paling benci itulah jodoh kita yang kita akan dikahwinkan dengannya.." Tiba-tiba air mata saya mengalir. Argh! Ego saya kalah bila mendengar hujah emak. Emak meneruskan, "Allah itu Maha Adil.. Dia tak pernah menzalimi hambaNya..Sesungguh nya, yang selalu menzalimi hambaNya ialah diri hamba tu sendiri.. Sebabnyam hamba tu degil. Dia mahukan yang bukan haknya, yang bukan milik dia. Mencintai seseorang tidak semestinya memilikinya.
Dalam Islam, kita dah diajar untuk saling mencintai antara satu sama lain seperti diri sendiri.. Jadi apabila kita mencintai saudara perempuan, kita bebas peluk dia. Tetapi bila dengan lelaki, kita ada batas-batasnya. Orang kafir kata batas-batas ini suatu diskriminasi, tetapi sebenarnya batas-batas syariat itulah yang memelihara kehormatan seorang lelaki dan seorang perempuan. Cuba kakak renungkan, kita mengenali seorang insan yang amat baik, sempurna agamanya dan rajin. Lalu kita jatuh hati padanya. Ditakdirkan jodohnya dengan insan lain, kita pula dengan yang lain.. Tetapi itu tidak bermakna ukhwah antara kita dan dia terputus.. Kita dan dia sama-sama mencari redha Allah.. Kita dan dia masih boleh sama-sama bekerjasama untuk mencari redha Allah.. Perbezaannya, dia halal untuk isterinya sedangkan untuk kita, dia tetap lelaki ajnabi seperti yang awalnya." emak berhenti seketika..
Bukan luar biasa
Tentu kering tekak emak menerangkan kepada saya persoalan hati ini. "Kakak.. jadi di sini mak nak kakak faham, jatuh cinta bukan perkara luar biasa..Dan berkahwin pun bukan suatu jaminan untuk tak jatuh cinta pada lelaki lain.. Kerana itulah ramai isteri yang curang, suami yang curang.. Ada orang tukar pasangan macam tukar baju. Apa yang penting ialah kita kena perjelaskan pada diri kita supaya setiap kali kita jatuh cinta, jatuh cinta itu kerana kita jatuh cinta kepada Pencipta dia. Kita bagi tau pada diri kita berulang kali yang kita mencintai Allah, kerana itu kita mencintai si dia. Letakkan Allah sebagai sempadan hati kita, segala perkara yang kita cintai dan sayangi termasuk mak abah adalah kerana mencintai Allah.. Dan apabila kita membenci seseorang atau sesuatu, beri tahu pada diri sendiri berulangkali yang kita benci sekian-sekian hal kerana Allah semata-mata. . "
Kakak.. Hati kita ni walaupun dalam dada kita sendiri, ia tetap bukan milik kita. Kita tak mampu untuk mengawalnya. . Hanya Allah yang boleh memegangnya. . Sebab tu kita kena dekatkan diri dengan Allah.. Sebab kita nak dia pegang kukuh-kukuh hati kita. Bila dia pelihara dan masuk dalam hati kita, itulah nikmat lazatnnya bercinta. Masa tu biarpun satu dunia menyakiti kita, kita tak rasa sakit sebab kita asyik dengan nikmat bercinta dengan Allah..Bercinta dengan Allah sangat berbeza dari bercinta dengan manusia. Kerana tentulah pegalaman bercinta dengan lelaki kaya,rupawan, sempurna dan bijaksana tak sama rasanya bercinta dengan lelaki miskin, hodoh,cacat dan dungu.. Betapa nikmatnya cinta Allah, hanya mereka yang pernah merasai sahaja yang mampu mengerti. "
Redha
"Kakak.. Walau siapapun jodoh yang Allah hantarkan untuk kakak, terimalah dengan hati yang redha.. Tak mustahil dia adalah orang yang kita benci. Kalau yang kakak sayang, tak jadi hal lah.. Tapi kalau dapat yang kakak tak nak, lantaran kelemahan yang ada pada dia, ingatlah bahawa dalam diri setiap insan telah Allah ciptakan dengan kelebihan masing-masing. Dan mungkin kakak ada kekuatan yang dapat mengubah si lelaki tadi supaya hidup dia bermakna dan mungkin kakak sahaja yang mampu mencungkil kelebihan yang ada pada dia.. Mungkin juga si lelaki ini ada sesuatu kelebihan yang kakak sangat-sangat perlukan yang satu dunia tak mampu bagi pada kakak.. Alangkah bertuahnya kakak kalau kakak mengerti setiap pemberian Allah dan belajar untuk bersyukur.. " Sekali lagi berjuraian air mata saya turun. Terasa lemah lutut hendak berdiri
Emak menarik tubuh saya dan memeluk erat. Pelukan emak sangat-sangat kuat. "Emak dah didik anak emak dari belum lahir untuk mencintai Allah.. Sekarang emak serahkan anak emak yang mak sayang sangat ni pada Allah untuk Dia pelihara.." Emak mengakhiri kata-katanya dengan suara sebak dan air mata yang mengalir ke bahu saya.
*Dah lama rasanya tak dengar nasihat dari seorang emak,lebih drpd 10 tahun.. tiba2 bila terbaca artikel ni....rasa macam emak sendiri yang menuturkan pesanan...its about love&life...alangkah baiknya kalau pesanan ni benar2 dari emak...terdetik dalam hati..pastinya pesanan ni ditujukan khas buat puteri2 kesayangan di seluruh dunia...tak ada emak dlm dunia ni yang mendoakan keburukan untuk anak2nya...buat puteri2 permata bonda...renung2kanlah....
~The most difficult phase of life is not when no one understand you ..It is when you don't understand Yourself!!!~

Wednesday, November 19, 2008

...........

Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the one's who don't. Believe everything happens for a reason. If you get a second chance, grab it with both hands. If it changes your life, let it. Nobody said life would be easy, they just promised it would be worth it.

Monday, November 17, 2008

::Maafkan Kepergianku::

Maafkan Kepergianku
Tak ada lagi kata yang terucap
Jangan ada lagi titis air mata
Di saat kepergianku
Untuk Selamanya
Maafkan caraku ini
Yang 'tak ingin kau terluka
Karena diriku terlalu mencintaimu
Maafkan kepergianku
Yang inginkan kau bahagia
Tanpa diriku untuk selamanya
Tak ada lagi kata yang terucap
Jangan ada lagi titis air mata
Di saat kepergianku
Untuk Selamanya
Maafkan caraku ini
Yang 'tak ingin kau terluka
Karena diriku terlalu mencintaimu
Maafkan kepergianku
Yang inginkan kau bahagia
Tanpa diriku untuk selamanyaOo....
Maafkan caraku ini
Yang 'tak ingin kau terluka
Karena diriku terlalu mencintaimu
Maafkan kepergianku
Yang inginkan kau bahagia
Tanpa diriku untuk selamanya
Nice song from Ruth Sahanaya...1st time dgr masa AF3 aritu...waktu ekin nyanyikan masa konsert ke7 (kalau tak salah)..nice lyrics...hari ni layan lagu2 jiwang hehe..mood nak keje pun mcm tak berapa nak ada...rasa mcm nk cuti jer!!!!....nanti lagi la boring...so buat2 la apa yang patut...next week mula la perubahan jadual hidup..i really hope ..everything will be fine in this intensive course...
adeqya8284::

::My Sis Birthday::

17112008::Kakakku dah tua...hehe..angah hepi birthday...yang ke...29...kejap je masa berjalan..masing2 dah mendaki tangga umur masing2...nasib baik jarak kami jauh..5 tahun tu..hehe..makcik takde le tua sgt..^_^..moga terus success...dlm mendidik anak2..juga dalam mencapai apa yang diimpikan.....wish u have a great birthday

Sunday, November 16, 2008

::Warna-warni Kehidupan::

Sungguh benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya.

Sahabat terbaik adalah dia yang dapat duduk berayun-ayun di beranda bersamamu, tanpa mengucapkan sepatah katapun , dan kemudian kamu meninggalkannya dengan perasaan telah bercakap-cakap lama dengannya.

Hanya diperlukan waktu seminit untuk menaksir seseorang, sejam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang, tetapi diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang.

Kebahagiaan tersedia bagi mereka yang menangis, mereka yang disakiti hatinya, mereka yang mencari dan mereka yang mencuba. Karena hanya mereka itulah yang menghargai pentingnya orang-orang yang pernah hadir dalam hidup mereka.

Cinta datang kepada mereka yang masih berharap sekalipun pernah dikecewakan, kepada mereka yang masih percaya sekalipun pernah dikhianati, kepada mereka yang masih mencintai sekalipun pernah disakiti hatinya.

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan tidak pernah memiliki keberanian untuk mengutarakan cintamu kepadanya.

Ada hal-hal yang sangat ingin kamu dengar tetapi tidak akan pernah kamu dengar dari orang yang kamu harapkan untuk mengatakannya. Namun demikian, janganlah menulikan telinga untuk mendengar dari orang yang mengatakannya dengan sepenuh hati.

Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu. Jangan mengharapkan balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang di hatinya, tetapi jika tidak, berbahagialah karena cinta tumbuh di hatimu.

Waktu kamu lahir, kamu menangis dan orang-orang disekelilingmu tersenyum. Jalanilah hidupmu sehingga pada waktu kamu meninggal, kamu tersenyum dan orang-orang di sekelilingmu menangis.

::Hidup mesti ada perubahan, dan perlu terima perubahan::
Tanpa kita sedar, esok akan jadi hari ni, hari ini akan jadi kelmarin dan seterusnya.....

::renung2kan::
::adeqya8284::




Tuesday, November 11, 2008

::Hilang????::

Guess what??? Kelmarin tiba2 je..k.ati hilang handbag .. kejadian berlaku dalam pejabat dia....masa mula2 g jumpa k.ati dia steady jer...setitik air mata pun tak tumpah..tp as a women kita tahu...mesti dekat dalam tu dah meraung2 nangis...lps tanya itu ini, konon2 nak cuba tenangkan dia la ...last2 ... kami sama2 hujan...huhu...bayangkan kunci kereta, kunci rumah, handphone....semua dlm tu...yang tu satu hal...masalah dgn org sekeliling pun sama...org dlm pejabat msg2 buat tak tau...n tak mau tolong dia..gerammnyerrrrrr........ada yang senyum sumbing mcm mengejek, tu takpe lagi..yang amat geram sgt bila ada yang gelak bila tahu pasal kehilangan beg k.ati ni....its that funny???? mana perginya rasa timbang rasa manusia sekarang?...Ya Allah cepat2 la keluarkan kami dari "alam sekeliling" yang mcmni....
Masa balik rumah aku lak yg sedih lebih2 terkenangkan peristiwa yang jd siang td ...Nasib baik mama ada, dia la jd pendengar cerita aku semalam...ade gak kawan yang nk share
Guys, nasib kita ni mcm roda...terkadang di atas , terkadang di bawah....
yang baik kita jadikan teladan, yang buruk kita buang jauh2 ..n kalau boleh sentiasa mintak dijauhkan segala sifat2 mazmumah tu dari kita...
::sesungguhnya manusia itu sentiasa di dalam kerugian, sentiasalah berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesanlah dengan kesabaran::
with luv::adeqya8284

Monday, November 10, 2008

::Rehlah @ Lata Tebing Tinggi::

:: budak ni dah semakin berat!::
nice view::budak berdua ni jd model lak ^_^
::candid!::
2 hero kecik::shahazim:shahib

Ahad,09112008 memang tak rancang....tapi kalau ngan budak2 hantu air ni ape pun diaorang redah...cari punya cari akhirnya jumpa la satu air terjun dekat Selama ni...Lata Tebing Tinggi....not bad...nice view n org pun tak de la ramai sgt...yang tak bestnya...budak2 ni je yang ada persalinan mandi...walaupun tak dapat join tapi ok la jugak sebab boleh rakamkan action2 terlampau diaorg hehe..selalunya yang escott diaorg g berkelah adik (paksu budak2 ni) tp kali ni paksu diaorg tgh exam so makcik la yang kena gantikan...ape pun happy sebab budak2 ni dah terlebih enjoy...^_^
::adeqya8284::

Saturday, November 8, 2008

::WaNiTa::

Sesungguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki..
Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki,juga bukan dari tapak kaki.
Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampirkepada kamu(lelaki) ,
Lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan wanita,
Dekat dengan hati lelaki untuk disayangi.


Woman was made from the rib of man,
She was not created from his head to top him,
Nor from his feet to be stepped upon,
She was made from his side to be close to him,
From beneath his arm to be protected by him,
Near his heart to be loved by him.

Wednesday, November 5, 2008

:::?????:::




kenapa ya, kadang2 kita happy tapi ...ada org dsekeliling kita yang tak happy,

seboleh mungkin dalam hidup ni, kita nak gembirakan semua orang......

kadang2 jugak....

kita tak sanggup untuk berkongsi kesedihan atau masalah dengan orang lain....
tapi dalam tak sedar kesedihan dan masalah tu lah yang eratkan hubungan kita....

my wish....
i want all my L.O.V.E (family & ALL my friends) happy........
Ya Allah bahagiakan hidup kami...kerana bahagia itu akan melahirkan syukur di hati....

with L.U.V::adeqya8284::

::Air Mata Rasulullah::

... Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam.
"Bolehkah saya masuk?" tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk,
"Maafkanlah, ayahku sedang demam", kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu. Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah , "Siapakah itu wahai anakku?" "Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya," tutur Fatimah lembut.

Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan. Seolah-olah bahagian demi bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.
"Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia. Dialah malaikatul maut," kata Rasulullah, Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya.

Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya. Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut roh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

"Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?", tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah.
"Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti rohmu. "Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu, " kata Jibril.

Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan. "Engkau tidak senang mendengar khabar ini?", tanya Jibril lagi.

"Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?" "Jangan khawatir, wahai Rasul Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: "Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada di dalamnya," kata Jibril.

Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik. Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang.


"Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini." Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang disampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.

"Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?" Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.

"Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata Jibril. Sebentar kemudian terdengar Rasulullah mengaduh, karena sakit yang tidak tertahankan lagi.

"Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku." Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi. Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, ! Ali segera mendekatkan telinganya.

"Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku"
"peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu."

Diluar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan. Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.
"Ummatii,ummatii, ummatiii? " - "Umatku, umatku, umatku"

Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu. Kini, mampukah kita mencintai sepertinya? Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.

*Penceritaan tentang detik sakaratul maut Rasulullah juga ada diceritakan di dalam sebuah lagu in-team yang bertajuk "PemergianMu"....sbg umat Muhammad yang sentiasa dikasihiNya sama-sama kita renungi dan selami betapa kasihnya baginda kepada kita...
Dia kekasih Allah ..mengalir airmata menanggung kesakitan tika sakaratul maut datang mengundang...Apakah keadaan sakaratul maut kita nanti?sama-sama kita fikirkan...
"Bekerjalah kamu seperti ingin hidup seribu tahun lagi dan Beribadahlah kamu seperti kamu akan mati esok hari" Renung-renungkan......

regards::adeqya8284::

Tuesday, November 4, 2008

::Finally....^_^::

video

Alhamdulillah...akhirnya boleh jugak upload video ni...belajar lagi satu benda baru......

dah 5 kali try baru boleh...chaiyok2....

Tanpa usaha mimpi takkan jadi kenyataan ..^_^

::adeqya8284::

::Gift From Japan::

Hari yang happy ^_^...tq k.ati & abg zu..hehe..dah lama x layan hello kitty..tiba2 terimbau kenangan masa sekolah.. dulu-dulu rajin la cari barang2 hello kitty...sekarang dah beralih arah semua barang ade gambar si bear pooh tu...hehe...ape pun thanks atas ingatan...minggu ni..semua jadual dah back to normal...dah normal tido lak la jadi masalah..dah terbiasa kurang tido...dah jadi susah nak tido....sampaikan baca buku teks omputih pun cerah bijik mata..huhu..pesanan penaja ..jangan la biasakan diri kurang tido nanti susah kemudian hari....hehehe...ape pun kita mesti enjoy (dengan gaya macam citer puteri tu) hehe.....




regards::adeqya8284::

Tuesday, October 28, 2008

::9 Siti Yang Menjadi Idola Muslimah::

1)SITI KHADIJAH

Merupakan isteri Rasulullah saw yang melahirkan anak-anak baginda.

Setia dan begitu kuat menyokong Rasulullah S.A.W walaupun ditentang

hebat olah orang-orang kafir dan musyrik,serta sanggup menghantar

makanan kepada baginda ketika beribadat di Gua Hira'.

2)SITI FATIMAH

Puteri Rasulullah saw yang amat tinggi budi pekertinya.Sangat kasih

dan setia kepada suaminya,Saidina Ali Karamallahu wajhah.Walaupun

Ali miskin sehingga tidur berkongsikan satu bantal dan kadang-kadang

berbantalkan lengan Ali,namun Siti Fatimah tidak pernah merungut.

Rasulullah pernah berkata ,"Aku takkan maafkan kamu wahai Fatimah

sehingga Ali memaafkan kamu."

3)SITI AISYAH

Adalah isteri Rasulullah saw yang paling romantik.Sanggup berkongsikan

bekas makanan dan minuman dengan Rasulullah.Dimana saja baginda minum,

disitulah Siti Aisyah akan minum dengan menggunakanbekas yang sama.

4)SITI HAJAR

Isteri Nabi Ibrahim a.s yang amat patuh kepada suami dan suruhan Allah SWT.

Sanggup ditinggalkan suami atas suruhan Allah SWT demi kebaikkan.Berjuang

mencari air untuk anaknya Nabi Ismail(pengorbanan ibu mithali)

5)SITI MARIAM

Wanita suci yang memang pandai menjaga kehormatan diri dan mempunyai

maruah yang tinggi sehingga rahimnya dipilih oleh Allah SWT untuk

mengandungkan Nabi Isa,meskipun begitu kuat tohmahan dan fitnah yang diterimanya.

6)SITI ASIAH

Isteri Firaun yang begitu tinggi imannya dan tidak gentar dengan ujian yang

dihadapinya daripada Firaun laknatullah.

7)SITI AMINAH

Wanita mulia yang menjadi ibu kandung Rasulullah saw.Mendidik baginda

menjadi insan mulia dan tidak pernah gentar dengan ujian.

8)SITI MUTI'AH

Beliau adalah lambang isteri yang patut dicontohi dan dijanjikan Allah

SWT syurga untuknya kerana sifat setianya kepada suami yang sanggup

menjaga makan minum.Setiap hari dia menyediakan tongkat untuk dipukul

suami jika layananya tidak memuaskan.Berhias dengan cantik dan kemas

hanya untuk tatapan suami sahaja.

9)SITI ZUBAIDAH

Wanita kaya lagi dermawan menjadi isteri Khalifah Harun Al-Rashid.

Sanggup membelanjakan semua hartanya untuk membina terusan bagi

kegunaan orang ramai dengan niat hanya kerana Allah SWT.


Wahai teman2 muslimah...renung2kan semoga kita berada di bawah lindungan kasih sayangNya


regards ::adeqya8284::

Monday, October 27, 2008

::Happy Birthday Fatin::28102008::


Special dedication..Happy Birthday Fatin Nadzirah Binti Che Rosslim...siapa sangka kan...perkenalan seawal umur kita 7 tahun....kekal smpai hari ni....thanks a lot...thanks 4 being my friend...terima kasih atas perhatian, nasihat,moral support....Thanks 4 special spaghetti tadi...kenyang bangat!!! hehe...last but not least...semoga terus success...terus bahagia bersama si dia...^_^...n Friendship 4 eva.....~luv U my friend~

To K.muni, thanks a lot.. kerana sudi menchantekkan lagi blog ni...dah banyak kali try utk pic header tu tp still tak berjaya..nanti saya kena berguru ya..hehe...dah mcm jadi hobi laks..everyday mesti kena jengah blog ni...hmm something like digital diary la kan..ye la kdg2 online tak sama masa..so utk kwn2 boleh teruskan menghantar komen or idea2 utk menchantekkan lagi blog ni...
i miss my time......sob...sob...i need a rest.....

~adeqya8284~

Saturday, October 25, 2008

::TeamBuilding at MPC Kepala Batas::


cikgu vern:fahmi:maria:k.su:k.muni:aidi:en jat:faizal:cikgu ghafar


21-22 Okt 2008, Teambuilding at MPC Kepala Batas..mula2 tu bunyi cam tak best jer...ye la kursus dekat jer kan...hehe lps kenal kami punya fasi..En Maskor Bajuri, rasa best lak kursus ni..nasib kami amat baek..sebab ujan tak berhenti2 sepanjang 2 hari kursus...so semua aktiviti indoor je la...alhamdulillah semua aktiviti amat best..mencabar minda dan fizikal...hehe sampai injured la...seronok bermain sampai tak sedar kakiku cedera..igtkan sikit je..bila balik rumah n chek..nmpak mcm teruk..pi klinik n chek ngan Dr...rupanya betul cedera....arteri darah kat kaki pecah..huhu..dapat la mc sehari...pengajaran...lps ni jangan sesuka hati main sampai tak tgk diri..hehe...ape pun thanks BTPN...4 this course..thanks to my Group...Group PKG Sempoi....hehe...K.Muni::K.Su::Aidi::Fahmi::and ketua kami yang terlebih sempoi Cikgu Vern ^_^

adeqya8284::25102008

Saturday, October 18, 2008

::Saturday at Pulau Aman::


me::fatin at Pulau Aman

Alhamdulillah apa yang dirancang dlm minggu ni berjalan dgn lancar dan dpermudahkan Tuhan. Sabtu, 18 Okt 08...hehe menjejakkan kaki ke Pulau Aman..teman Fatin n kawannya buat survey utk program skolah dia nanti...release la jugak..dah lama x naik bot perahu ..hehe dalam ketaq2 tu ok jer...happy ..sbb dpt relaxkan otak..dari keje and study...sepatutnya ada kelas dgn Dr Issham hari ni..tetiba je cancel....alhamdulillah...(sebenarnya ada niat nk ponteng pun) hehe..ape pun hari minggu ni best, and relax sikit..next week..ada kursus team building, hope everything will be fine...and i hope i will enjoy it.......

adeqya8284::18102008

Tuesday, October 14, 2008

:: War Zone:: keba... boommmmmm!!!!!!!!!

hmmm...istilah ni pakcik yg kasi..ape tak perangnya..perang dgn mental n fizikal....minta maaf banyak2 pada kengkawan yang jemput g open house....dalam zon perang ni tak dapat nk memenuhi jemputan, dalam 1 hari dapat tido 2 jam je...masa yg lainnya banyak dgn assingment yang kena siapkan sebelum intensif ni..kebetulan ..keje pun tgh pack..tgh siapkan perkara2 penting..expecially kewangan..so...hope org keliling faham...alhamdulillah semalam dah submit 1 lg ass..hubungan antarabangsa...hope Dr Norraihan puas hati dgn kerje last minute tu..huhu..esok sampai jumaat..work @ BTPNPP..esok n lusa kena transfer data utk thumbprint n jumaat ada meeting..so hrp hujung minggu ni free untuk langsaikan ass Dr Issham lak...Hmm kdg2 terdetik rasa letih utk teruskan perjuangan ni...but maria life must go on....ape sahaja yg dtg ambil sbg cabaran...Ya Allah moga dpermudahkan segala urusanku...amin....
adeqya::8284

Wednesday, October 8, 2008

.............. ^_^.......................


Bila kau memandang segalanya dari Tuhanmu yang mencipta segalanya, Yang menimpakan ujian, Yang menjadikan sakit hatimu, Yang membuatkan keiginanmu terhalang & menyusahkan hidupmu, Pasti akan damailah hatimu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia, Bukan Allah tidak tahu deritanya hidupmu, retaknya hatimu, Tapi mungkin itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak & mudah untuk lebih dekat & akrab deganNya........
Thanks atas ingatan ....my dear friend
adeqya84::09102008




Friday, October 3, 2008

*Syawal Ini.........*

Enter Fleedy


Fleedy.com Komen Melayu

Alhamdulillah...syawal disambut lagi dgn riangnya...syukur sebab masih dberi peluang untuk merayakan aidilfitri kali ni walaupun berada dalam kesakitan, kesayuan dan kesedihan..diuji dengan keracunan makanan 3 hari sebelum raya ditambah pulak dengan alergik antibiotik yg amat menyakitkan...tuhan je yg tahu sakitnya ..alhamdulillah sekarang keadaan dah makin pulih.... ujian yg dberi bukan pelemah semangat dlm menempuh saat gembira bg semua umat islam diseluruh dunia...Cuma satu kerisauan yg timbul masa sakit hari tu..hehe takut beraya dalam wad lagi...mcm lps spm aritu..huhu..ngeri..tak mau la..bukan ngeri nk dok dlm spital tu..tp ngeri tgk mangsa kemalangan jalanraya di hari raya..huhu...hari ni raya ke3 dah start keje..hehe takpe la bertemankan kuih raya yg di bawa sendiri kira aci la raya kat ofis..dkesempatan yang ada nk mohon maaf zahir dan batin kalau ada terkasar bahasa, tersilap bicara, termarah yang tak kena, tertanya tak tentu hala, terkutuk tak sengaja..hehe...
*::Salam Lebaran Minal AidilWalfaizin::MariatulShimaCheEmbi@adeqya84::*

::Salam Lebaran Minal AidilWalfaizin::


Get Hari Raya Graphics Here

Tuesday, September 16, 2008

::Ciri-ciri Ibu Sejati::




Ibu... ibu...
Engkaulah ratu hatiku
Bila ku berduka
Engkau hiburkan selalu

Ibu... ibu...
Engkaulah ratu hatiku
Tempat menyatakan kasih
Wahai ibu

Betapa tidak hanya engkaulah
Yang menyinari hidupku
Sepanjang masa engkau berkorban
Tidak putusnya bagai air lalu

Ibu... ibu...
Engkaulah ratu hatiku
Tempatku menyerahkan kasih
Wahai ibu....

Pernah dengar bait bait lagu di atas? Lagu ini telah dinyanyikan Allahyarham Tan Sri P.Ramlee, dikarang sekitar tahun 1953.
Kita sering mendengar lagu ini tiap kali datangnya Hari Ibu pada setiap tahun. Usaha seorang ibu membesarkan anak daripada tapak kakinya sebesar dua jari sehingga anak menginjak dewasa tidak terbalas jasanya. Alangkah bertuah si ibu apabila anak yang berjaya tidak pernah meminggirkan ibunya. Lebih bertuah lagi, jika si anak itu bukan saja menjadi anak berjasa kepada orang tua bahkan kepada bangsa dan agama.


Sifat utama yang dibekalkan oleh Allah kepada mana-mana ibu adalah sifat kasih sayang yang tinggi. Dengan kasih sayang inilah yang membuatkan seorang ibu itu benar-benar dapat menjadi seorang ibu yang baik. Dari sifat kasih sayang ini bercambah sifat-sifat lain yang menyerlahkan lagi sifat keibuan sejati pada dirinya. Berdasarkan pemerhatian dan pengalaman, berikut adalah antara ciri-ciri yang lazimnya ada pada ibu-ibu yang memiliki sifat keibuan sejati

1. Kasih sayangnya menyerlah

Ibu yang sejati di dalam Islam akan memberi kasih sayang bukan saja dalam bentuk belaian dan kemanjaan tapi juga didikan. Di samping keperluan fizikal anaknya dipenuhi, keperluan rohani turut diisi. Kerana tingginya kasih sayang ibu ini, dia mengharapkan kejayaan yang berkekalan buat anaknya. Justeru anak itu dididik dan dibentuk peribadinya mengikut kehendak Allah supaya terjamin masa depannya di dunia dan di akhirat. Anak itu milik Allah, amanah yang dipinjamkan kepada kita maka sewajarnya kita membentuk peribadi mereka sepertimana yang dikehendaki oleh Allah.

2. Prihatin dan ambil berat

Kadang-kadang anak sudah besar panjang pun, ibu masih prihatin, ambil berat dan ambil tahu tentang diri anaknya. 'Ibu saya sampai sekarang, bila jumpa dia akan tanya, kamu dah solat ke belum,' kata Hj. Mohd Hanim Mohd Tahir, seorang pakar motivasi.

3. Halus perasaan

Ibu yang sejati dapat membaca pergolakan jiwa anaknya hanya dengan melihat air muka dan tingkah laku si anak. Perasaannya terhadap anaknya begitu halus. Sedari kecil anak itu di bawah pengawasannya, dia sudah arif benar 'bahasa badan' anaknya. Ibu juga dapat baca dari riak wajah walaupun anak-anak tidak beritahu.

4. Suka beri nasihat

Sifat seorang ibu sejati, dia suka dan sentiasa memberi nasihat kepada anaknya. Oleh itu dia selalu menjadi kaunselor dan tempat rujuk anak-anaknya. Dalam kitab ada dinukilkan pesanan seorang ibu terhadap anak perempuannya yang akan melangsungkan perkahwinan. Sifat suka memberi nasihat ini didorong oleh keinginan untuk melihat anaknya mendapat yang terbaik dalam hidupnya.

5. Sangat sabar dan berlapang dada

Daripada wajah seorang ibu, sudah dapat dibaca sifat sabar dan lapang dadanya. Bukan dia tidak pernah marah tapi dia pandai dan mampu mengawal perasaan. 'Mak saya bila anak-anaknya datang, dia layan semuanya dengan wajah dan senyum yang manis,' cerita seorang teman mengenai ibunya yang berusia akhir 70-an. 'Tak pernah dia tunjuk rasa tak senang atau marah. Walhal bukan tidak ada antara kami yang pernah mengecilkan hatinya. Bagi saya, itulah ibu sejati.'

6. Lembut tapi tegas

Wataknya 'adjustable' . Di mana perlu berlembut, dia akan berlembut. Di mana perlu tegas dan tidak boleh beri muka, dia akan tunjukkan ketegasan. Namun waktu tegas, sifat kelembutannya masih terjaga. Dia tegas bila melibatkan soal disiplin, peraturan atau perintah Allah, tapi wataknya yang lembut tidak pula bertukar keras dan kasar.

7. Suka meraikan

Walaupun anak-anak sudah besar dan masing-masing telah berkeluarga, seorang ibu yang tinggi sifat keibuannya masih suka meraikan dan melayan keinginan anaknya. Bila anak balik bercuti misalnya, dia akan turun ke dapur menyediakan makanan kegemaran si anak. Jika anak-anak ramai, dia akan meraikan dan beri perhatian pada setiap anak. Dia mahu anak-anaknya selesa dan terpenuhi keperluannya. . Hingga kerap kali dia mendahulukan keperluan dan keinginan anak-anak dari keperluan dan keinginannya sendiri. Malah ke tahap dia mengorbankan keinginannya semata-mata untuk memberi yang terbaik kepada anak-anak.

8. Tidak pilih kasih

Tidak ada di kalangan anak-anak yang berasa dirinya kurang disayangi. Selain terhadap anak-anak sendiri, sifat menyama-ratakan kasih sayang ini dapat dilihat pada layanannya terhadap anak orang lain. 'Anak orang lain macam anak dia juga,' ungkap seorang kawan ketika bercerita tentang seorang makcik yang pernah ditemuinya. Menerusi kekuatan sifat keibuannya, seorang ibu dapat membentuk dan mencorak anak-anak di rumah, mencorak anak-anak didiknya di sekolah jika dia seorang guru, atau membentuk 'anak-anak' di pejabat jika dia seorang ketua pejabat.

Hadis pilihan:

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya, 'Takutlah akan Allah dan berlaku adillah terhadap anak-anakmu. ' (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Huraian

1. Anak-anak adalah amanah Allah S.W.T yang telah diserahkan kepada ibubapa untuk dijaga dan dipelihara dengan membimbing mereka ke arah kesejahteraan hidup di dunia dan akhirat.


2. Membeza-bezakan anak adalah faktor yang boleh merosakkan peribadi dan jiwa mereka kerana akan timbul perasaan hasad dengki hingga membuatkan mereka sering bergaduh dan hilang rasa kasih sayang sesama sendiri.

3. Sewajarnya ibubapa menyamakan layanan antara anak-anak tanpa mengira lelaki atau perempuan, sempurna atau cacat, cantik atau tidak kerana semua perkara dari segi pakaian, makanan, pemberian, kasih-sayang dan sebagainya adalah hak mereka yang mesti dipenuhi dan diberi sama rata apatah lagi hubungan antara ibubapa dan anak adalah hubungan yang bersifat kewajipan dan tanggungjawab.


4. Sesungguhnya ibubapa yang berlaku adil akan diberkan ganjaran syurga di akhirat kelak sebagaimana yang tersebut dalam hadis Rasulullah SAW yang maksudnya, 'Sesiapa yang mempunyai anak perempuan, kemudian tidak dihinakan dan tidak mengutamakan anak lelaki dari anak perempuan, nescaya dia dimasukkan Allah ke dalam syurga.' (Riwayat Abu Daud & Hakim) Hadith Nabi s.a.w.: Daripada Salman bin 'Amir r.a., Nabi s.a.w. bersabda yang bermaksud: 'Sedekah kepada golongan miskin, ganjarannya hanyalah sekadar pahala sedekah; sedangkan sedekah kepada mereka yang mempunyai hubungan silaturrahim terdapat dua ganjaran, iaitu pahala sedekah dan pahala menjalin hubungan silaturrahim. ' Hadith riwayat al-Tirmizi

Monday, September 15, 2008

::My Sweet Ramadhan ::

Tiba2 je....memori terimbau...
awal Ramadhan ini aku mengharapkan sesuatu yang indah berlaku...
alhamdulillah..benar2 berlaku...memori terindah ..
kenangan zaman sekolah dulu tiba2 terbayang di depan mata...so sweett..
masa kecik2..SKSB..1 Melur, 2Melur, 3 Melur
Darjah 4 dah pandai sket...hehe 4 Anggerik, 5 Anggerik, 6 Anggerik..pastu tgh thn msk kelas top..
hehe top ke..msk le kejap kelas 6 cemerlang...
Pastu masuk SMKA...time ni dah jd sederhana je..sbb main2 byk...hehe
Best la teringat zaman noty sekolah rendah dulu...
guys...kenangan tu akan kekal terpatri dlm ingatan ni...
ms tu kwn ngan sape erk...team netball
comel::neija::salmi::noraini::erni::...masa ni x berapa close dgn fatin, ila n ada sebab diaorg budak baek.....hehehe
yg boys kaki pengacau pun ramai....
akmal::azrul ( we call him mail piat) hehe::udin...mamat ni ada jumpa thn lps..
tak berubah..hehe
Guys apepun...kenangan dgn korang takkan dilupa....
Tiba2 Ramadhan kali ni jd manis....
semanis kenangan bersama kalian.....

Tetibe jd minah syahdu syahdan hehe
adeqya::8284::



Saturday, September 13, 2008

::Tiada Yang Sempurna...::

Saturday::13Sept08 asalnya mcm boring je hari ni....tp last2 best jugak ...hehe...tiba2 je mama request nk makan spagheti utk berbuka td...terkejut..sebab x plan pun..sekadar tolong abah masak lauk pauk utk bersahur nanti...lps check2 stok..spagheti dh hbs..tp bg memenuhi selera mama aku buatkan jugak mama makaroni...(hehehe...adik-beradik spagheti jugak kan).Masa masak makaroni tu teringat Ina...hehe..mcmana u buat spagheti kt hostel erk...mesti best kan...bila dfikir2kan balik...mak tiri dulu2 garang kan..hehe..sekarang dah lain kan...mak tiri pun mcm kwn2 yg penting kita kena positif dgn ape je yg kita hadapi...this week..jiwa agak kacau..huhu..tp harap2 everything will be fine...dsebabkan satu dua benda aku x boleh handle jiwa ni....thanks fatin...lps ckp dgn U td..rasa ok sikit...n mlm ni harap dapat siapkan sikit tugasan2 yg kena hantar sebelum raya..Td lps berbuka sempat dgr ceramah motivasi dr Dr. Fadzilah Kamsah..best tajuknya..Tiada Yang Sempurna..betul..kalau semua sempurna..kita x mengharap pada Allah..sesungguhnya kita hanya insan yg kerdil dan perlu sedar siapa kita sebenarnya....td mcm ada byk je yg nk tulis...tetiba je idea hilang hehe..ok la..nk sambung buat ass...^_^

Adeqya::8284

Tuesday, September 9, 2008

::Have a Nice Day ^_^::

MyCuteGraphics.com - Cute Glitter Graphics
Always remember to forget
The things that made you sad
But never forget to remember
The things that made you glad.
Always remember to forget
the troubles that have passed away.
But never forget
to remember the blessings that come each day.
adeqya::8284

Sunday, September 7, 2008

::I Got The Message::


Alhamdulillah...rasanya lps beberapa lama menunggu dan tertanya2 ...rasanya semalam i got the signal...Thanks God...sekurang2nya aku redha dan tak tersepit lagi dengan perasaan tu..awal pg td..sambil santai2 buat keberapa kalinya ntah...aku tgk criter Laila Isabella..cerita tu sempoi..komedi ringan tp sarat dgn mesej.."Hidup Perlu Berani Terima Kenyataan" yes...itu yang perlu aku pegang..apa jua yang terjadi pasti ada hikmahnya..hidup ini penuh dengan rahsia Tuhan..Apa pun yg terjadi..aku perlu teruskan hidup....jadi diri sendiri...coz..setiap manusia ada kelebihanya...^_^

adeqya::8284::

Saturday, September 6, 2008

::Balada Seorang Gadis Kecil::

Gadis kecil itu telah bertahun
Dicengkam derita
Di khemah pelarian
Yang menjanjikan duka cita

Munir tak mengenal erti cinta
Telah kering airmata
Menangisi kematian
Ayahbonda dan saudara

Pada suatu senja
Langit Syatila
Menyaksikan pembunuhan
Anak kecil dan wanita

Munir ditembak
Penuh luka
Tapi ajalnya belum tiba
Kerna Tuhan mengasihi dia

Peristiwa hitam 17 September
Telah menjadi bukti
Sempurnalah kekejaman
Suatu bangsa yang sombong dan hina

Berapa banyak lagi
Gadis kecil tak berdosa
Akan menjadi mangsa kekejaman manusia
Berapa abad lagi
Gadis kecil seperti munir
Akan menjadi korban
Peperangan.......

Pengalaman Masuk Studio

::me::k.nisa::k.su::k.ina::k.wati


This week betul2 pack sampai tak sedar dh masuk 5 hari berpuasa..Balada Seorang Gadis Kecil, lagu ni la yg akan kami nyanyikan depan pengarah next week..harap2 semuanya ok..gambar di atas...hehe..sesi melepaskan penat dlm studio lepas kami rakam suara utk backup persembahan isnin nanti...penat giler...patut la artis2 berehat masa bulan puasa...suara pun cm nk tak nk keluar je..susah erk rupanya nk rakam lagu ni..kena panaskan suara la...cari key yg sesuai la..dah rasa mcm masuk AF lak hehe...sesekali fikir bulan puasa lak kene buat keje2 camni..confius jugak mula2 tu...tp nk buat mcmana dah tugas...(sebab arahan big bos) so..kena positif la...to k.nisa,k.jura,k.wati,k.su,k.ina n penyanyi2 lelaki yg lain..good luck utk persembahan isnin ni..harap kita dapat buat yang terbaekkk.....
::adeqya8284:;