Monday, August 30, 2010

*♥* ku ada kamu *♥*

video

koleksi gambar2 sepanjang konvokesyen ...
*pic bersama en.abah & pn mama in another version insyaAllah...
dedikasi untuk teman2 seperjuangan ...

**regards**
adeqya8284

Sunday, August 29, 2010

*♥* My Diary Ramadhan 06 *♥*

Alhamdulillah...
finally terlaksana juga plan2 saya sepanjang 3 hari bercuti...
3 hari berulang alik ke kepala batas -parit buntar...
spend time dgn budak2 kecik saya...
untuk persiapan aidilfitri yang menjelang tiba...

agak letih + kurang sihat...itu keadaan saya sekarang...
batuk tanpa henti + sakit tekak*adakalanya beserta darah...
badan rasa lemah2 + sakit kepala disebabkan power silau cermin mata yg bertambah...
huhu...mcm2 hal...

esok saya sambung cuti...:)
untuk sesuatu yang saya nantikan sebelum ini insyaAllah...
sebelum lebih ramai yang tersalah anggap...
saya rasa saya perlu jelaskan dahulu di sini...
perkara gembira yg saya nantikan ini...
tidak ada kaitan dengan pertunangan @ perkahwinan...

hehe...lucu pun ada...
mula2 teman2 di PKG yg giat bertanya...itu dan ini...
dikejutkan pula dengan panggilan my dear liena...
hehe ...ina minta kepastian tentang suprise yg sy simpan...
dan semalam...
sewaktu majlis berbuka puasa JAST *jalinan ukwah SMKANT...
saya disoal selidik oleh beberapa org guru dan ustazah tentang khabar angin yg melanda...
perasaan saya bercampur baur sebenarnya...
sampai satu tahap...words saya pada salah seorang ustazah ...
"ustazah...nothing happen...i'm still single & available"
perkara ini tidak ada kena mengena antara orang di pantai timur...
mahupun orang yang jauh di perantauan sana ...
dan sekali lg saya nyatakan ianya tidak berkait lansung dengan
*special relationship*
hati saya masih lagi dalam rawatan ...
on treatment ...walau dah keluar dari wad ICU...:)

wait n see ya ...
insyaAllah everything will be settle down tomorrow...
hopefully semuanya berjalan lancar...
doakan ...:)

**regards**
adeqya8284

Wednesday, August 25, 2010

*♥* My Diary Ramadhan 05 *♥*

Alhamdulillah...
dah menjejak ke malam 15 Ramadhan pun mlm ni...
sekejap je kita dah menghampiri setengah bulan Ramadhan...
rasa mcm baru semalam lalui sahur pertama...
Ramadhan kali ni benar2 memberi suasana baru pd saya...
kalau dulu Ramadhan jadi bulan untuk saya banyak berehat dari kerja2 di pejabat ...
tapi berbeza dgn tahun ni...
Ramadhan yang mendatang ...
lebih meriah dan menjadikan lebih banyak aktiviti luar yang saya perlu jalankan...

untuk minggu ni ...
baru hari ni saya berkesempatan untuk duduk diatas kerusi pejabat...
hari isnin saya bermesyuarat di butterworth...
hari selasa sy hadiri diskusi isu2 akidah peringkat negeri di masjid daerah SPT, bandar perda...
pg tadi... saya ke JHEAIPP untuk urusan pentadbiran dan urusan program esok...
dan esok saya perlu uruskan majlis berbuka puasa di masjid seri ampangan, nbg tebal...

letih...sangat letih...
tapi tuntutan kerja saya akur untuk lakukan segalanya...
thanks pada yang membantu...
kerja saya tak akan siap tanpa bantuan, sokongan dan tunjuk ajar otai2 PADSPS...

ada cerita yag nak dikongsi...insyaAllah saya akan ceritakan nanti...
mata letih...rasa mcm mahu cari katil je...huhu

*sehari dua ni ...ada bau wangi yang menyapa hidung saya...
bau wangi yang bukan dari koleksi perfume2 saya...
bau tu melekat pada pakaian tidur & cadar saya...
sangat wangi...dan sangat harum...whats that???
teringat arwah emak...
kata org...
mlm2 bulan ramadhan ni...
roh2 org yang kita sayang balik kerumah mengunjung insan2 yg disayang ...
sejauh mana kesahihannya saya tak pasti...
tapi kalau andai betul 'mak' balik...
alhamdulillah...:) rindu mak ...

~Al-Fatihah~**hadiah untuk emak**

regards
**adeqya8284**

Sunday, August 22, 2010

*♥* My Diary Ramadhan 04 *♥*

ceritera semalam ...
21082010...

saya, encik abah & pn mama...
telah balik menjenguk kampung di kuala kangsar...
rindu nak berbuka dgn suasana kampung...
saya rindu nak balik jumpa makyang ...
rindu nk jumpa bonda...
dan saya rindu nak ziarah pusara emak...

alhamdulillah...sebahagian hajat saya tercapai...
agak meriah balik kali ni...
sempat memasak dengan makyang...
sempat jumpa & berborak dengan bonda ...adik2 sepupu
tasha, aizat and ramai lagi...tak tersebut sorang2 hehe...
cuma keadaan tak mengizinkan untuk saya ziarah pusara emak...
insyaAllah pagi Aidilfitri nanti sy akan lakukan ziarah wajib tahunan ini...
rindu sangat rindu...

semalam...sempat lalui sekejap suasana malam di kampung...
tenang...nyaman...dan mendamaikan...
teringat kenangan masa sy jaga arwah opah dahulu...
opah & acik jah akan tidur awal...
tinggal la saya sorang2 yg akan duduk termenung di bahagian ruang tamu rumah...
di situ la saya akan melepaskan rindu...
termenung sambil tengok gambar2 ...
dan mengungkapkan surah yassin untuk arwah emak...
kdg2 tak sedar ...sambil baca surah yassin...
tika itu juga jatuh butir2 jernih di pipi saya...
kalau malam raya...
selepas selesai memasak & menggosok baju ...
saya akan duduk termenung di ruang tamu yang sama...
untuk bertakbir raya...
kadang2 saya sorang2 ...
kadang2 saya ditemani acu & adik beradik lain...meriah suasana tu...

semua tu tinggal kenangan...
ruang tamu rumah opah dah takde sekarang...
semuanya masih dalam proses renovation...
tak pasti sempat siap sebelum raya atau tak...
rindu pada semua...
rindu pada arwah emak...
rindu arwah opah...
rindu pada acu sefamily...
owh...tahun ni beraya tanpa acu & family lagi...
acu... moga selamat semuanya di sana ya...
selamat menunaikan ibadah puasa...
selamat menghabiskan tesis...
moga semuanya selamat untuk segulung ijazah kedoktoran yang acu impikan...
tahun ni...thn terakhir acu & family beraya di Wales...
hope next year kita dapat berkumpul balik ya :)

alhamdulillah rindu saya terubat...
sedikit demi sedikit saya kembali terima rahmat Ramadhan...
suasana yang penuh keberkatan...
bulan kasih sayang...
bulan mulia untuk kita saling memaafkan semua insan...
insyaAllah...
hati ni mula tenang...
bila bertemu dengan erti redha ...
dan erti"kemaafan"...

regards
~adeqya8284~

Friday, August 20, 2010

*♥* My Diary Ramadhan 03 *♥*

Rindunyaaaaaaaa.....
lama tak menatap cik lappy & laman maya ni...
huhu...ni semua gara2 cik BB maxis saya telah menghilangkan diri...
dua hari juga mood sedih saya terbawa2...
terpaksa buang segala perasaan sedih bila berhadapan dgn client ...
di belakang client ...saya pulak yg emo lebih2...
kata hati saya cik BB maxis tak hilang...mungkin hanya kesesatan di dalam handbag saya...

alhamdulillah slps 3 hari mencari ...akhirnya bertemu jugak saya dgn cik BB maxis...
nyaris2 mencari BB yang baru...
nasib baik baru merancang sahaja...alhamdulillah...jodoh masih panjang dgn cik BB maxis...
thanks God :)

banyak cerita yang nk dikongsi di sini...
tp saya dahulukan mana yang meg'happy'kan saje dulu ye...
hehe...bukan apa...Ramadhan kan bulan RAHMAT...
Bulan IBADAH dan KASIH SAYANG...
jadi mahu terapkan cerita2 yang happy & menggembirakan sahaja utk tatapan semua :)

petang td...
10 minit sebelum berbuka puasa...
saya terima panggilan drpd Nur...teman saya yang kini menetap di Damansara...
Nur mengikut suami menetap di sana ...slps berkahwin Jun yg lps...
pelik jugak...tiba2 je dapat panggilan dr Nur...
selalunya kami hanya bersms je utk bertanya khabar...
tp kali ni mcm ada perkara penting je yg nk disampaikan...
selepas di selidik...
TERBUKTI!!!
hehe agak penting la jugak urusan seri paduka cikpuan Nur kita ni...
whats a suprise...tiba2...kawan saya yg sorang ni mengidam spagetti yang saya masak!!!
haha...susah tu...nak kirim pada yang mengidam dalam jarak jauh ni...
adehh...spagetti saya resepi kampung je...
tapi yg penting asli dan rekaan sendiri...hehe...
puas jugak saya pujuk...
pada nur saya katakan kalau nak hilangkan mengidam tu...
raya nanti beritahu tarikhnya...dan saya akan masakkan khas utk dia...
hehe...kasihan pulak dgr bunyinya...
maybe Nur sedang lalui fasa 1 wanita mengandung & morning sickness yang agak teruk...
lesu je dgr suaranya...katanya tak lalu makan...
yang dia ingat hanya spagetti saya je...
insyaAllah saya akan tunaikan jugak hajat teman yg seorang ni...

dah ada 2-3 request ni...
kwn2 yg selalu dtg beraya ke rumah minta saya masakkan laksa utk open house thn ni...
kawan2 sepejabat minta saya masakkan soto...
wahhh...kena tukar kerjaya ni...
CHEF MARIA...hehe....

ape pun insyaAllah everything masih dlm perancangan...
saya bercuti hingga raya ke-3 je...
thn ni kena giliran jaga pejabat...
huhuhu..almaklumlah...org baru...
saya yg menurut perintah :)

hehe ok lah mahu stop di sini...
kalau tak...nanti berjela2 saya mengarang untuk diari 3 ni hehe...
masih dalam penantian...
hopefully ...semuanya akan ok insyaAllah...

regards
**adeqya8284**

Tuesday, August 17, 2010

*♥* My Diary Ramadhan 02 *♥*

Alhamdulillah ...
dah selamat 7 hari kita berpuasa...
banyak perkara yang mengujakan saya thn ni...
alhamdulillah dr awal ramadhan hinggalah kelmarin...
saya banyak habiskan masa dengan ahli keluarga ...
semalam adik dah selamat bertolak balik ke kuantan...
slps 3 hari balik berbuka & bersahur dgn keluarga di sini...

sedang menunggu sesuatu ???
insyaAllah dalam tempoh seminggu lagi atau lebih awal...:)

hmmm....x boleh xcited sangat...
nanti tak dpt pulak apa yg diimpikan...
tuhan ...permudahkan segala urusan ...insyaAllah...

*alhamdulillah bertemu kembali...
dengan rahmat ramadhan tahun ni...:)

regards
**adeqya8284**

Saturday, August 14, 2010

*♥* Kenapa ada "CINTA" *♥*

"kenapa ada CINTA?"

byk isu yg diketengahkan bila kita menyebut soal "CINTA"

CINTA kepada Allah
CINTA kepada keluarga
CINTA kepada pasangan
CINTA kepada diri sendiri
CINTA kepada harta
CINTA kepada dunia...

ada berbagai2 jenis CINTA

hari ni sebagai salah seorang pegawai rundingcara kekeluargaan
di unit undang2 kekeluargaan JHEAIPP...
yang telah ditugaskan di sebuah daerah...
saya kira saya mampu untuk berbicara serba sedikit tentang CINTA
isu CINTA yang menjadi bualan manusia dan sering bertemu dengan konflik ...
CINTA kepada pasangan...

dua minggu lepas saya didatangi oleh sepasang suami isteri...
tenang saya lihat wajah kedua2nya...
tidak nampak bayangan masalah yang besar untuk diketengahkan ...
tapi siapa yang tahu kan...
bicara hati...hanya Allah sahaja yang maha mengetahui...
kisah cinta 3 segi...
antara CINTA kepada isteri...
dan juga CINTA yang tiba2 wujud untuk seorang adik angkat ...
utk memudahkan pemahaman semua pihak...
biar sy gelarkan si suami dgn nama en F dan si isteri dgn nama pn M ...
dan adik angkat en F sebagai pn S *kesemuanya bukan nama sebenar

dua sesi dijalankan untuk pasangan ini...
hari pertama si suami dtg sendirian dan membuat aduan tentang konflik yang melanda ...
dia mengaku...konflik muncul disebabkan kekhilafan dirinya...
teruja seketika...
rasanya dalam mengendalikan kes-kes kaunseling kekeluargaan ...
ini baru kali kedua saya jumpa lelaki yg sanggup mengaku kesalahannya ...
intrepretasi saya...dia bercakap benar dan jujur...
hari kedua...
si suami ini datang bersama pasangannya pn M
tenang saya lihat pn M...
saya mulakan sesi dgn pn M untuk dgr luahan hatinya
tenang...sangat2 tenang...itu kondisi pn M ketika bertemu dengan saya...
bila saya bertanya tentang perasaannya bila dicurangi...
dengan tenang dia menjawab...
"kepercayaan saya masih ada pada suami...tp mungkin hati ni dah sedikit terguris ...
dengan tindakan dia...saya masih percaya pada dia...sebab dia jujur dgn saya"
sekali lagi saya teruja dengan pasangan ni...
pn M menjawab dengan tenang sekali...masih dengan senyuman...
saya kira cinta si isteri masih utuh dengan sikap jujur si suami...
selepas selesai mendengar luahan hati pn M
saya panggil en F untuk masuk membuat refleksi tentang konflik yang mereka alami kini...
dalam banyak2 persoalan yang ditimbulkan oleh en F...
saya tersentuh dengan satu soalannya ...
" ustazah...kenapa ya wujud perasaan CINTA tu?...
sedangkan saya sayangkan dia tak ubah mcm adik saya sendiri...
saya syukur sebab saya cepat sedar..nsb baik perasaan CINTA tu wujud 2 hari saja "
saya pandang en F...saya tersenyum...
saya tahu en F mahukan jawapan tentang kekusutan CINTA yg ada di mindanya...
jawapan saya pd encik F...
" encik...hati walaupun letaknya di dalam tubuh kita...ia bukan milik kita...
kita tak mampu untuk memegangnya...hanya mampu untuk merasa...
dan pemilik yang mutlak hanya Dia...penentu CINTA kita hanya Dia ...
kenapa ada CINTA dan siapa CINTA kita... itu juga urusanNya...
cuma kita sebagai org Islam...harus percaya...
yang layak mengendalikannya hanya IMAN dan AKAL"
en F tunduk...terdiam seketika...
nampak riak kesal di wajah en F ...
bila kini perasaan cintanya pada pn S telah disalah erti dan diperalatkan...
yang menjadi mangsa kini...
si isteri yang selama ni banyak berkorban...dan sangat baik hati...
"terlajak perahu boleh diundur...terlajak kata buruk padahnya"
pesan org2 tua itu ada benarnya kan...

saya kira dalam kes sebegini...ianya cerminan diri...
perkara yang saya sendiri alami walaupun sy tak kehendaki...
"kenapa ada CINTA" saya selalu persoalkan itu pada diri saya...
satu masa dahulu...
kenapa ada CINTA pada seorang sahabat ...
sedangkan saya sayangkan dia hanya sebagai seorang sahabat pada asalnya...
persoalan demi persoalan saya simpan sendiri...
apakah tanda CINTA???
secara peribadi saya tafsirkan...

*ada getar dalam hati bila bertemu dengan si dia...*walaupun tak nampak pada zahirnya
*si dia sentiasa ada di dalam doa saya..doa untuk kebahagiaan & kebaikan...
*CINTA sejati bukan sekadar ungkapan...lahirnya dari satu hati...
ke satu destinasi hati yang lain...walaupun kita tidak pasti ianya sampai atau tidak...
ke pelabuhan yang kita impikan...
*sakit bila CINTA di peralatkan sama seperti rasa hidup yg tiada apa2 makna lagi...

jgn dipersalahkan kenapa ada CINTA...
yg kita perlu cari...siapa pemilik CINTA yg dianugerahi...
..."menCINTAi...tak semestinya meMILIKi"...
itu fitrah yg kita harus redhai...
moga ada CINTA yg tulus buat Dia...
moga terus hidup CINTA buat Dia...
untuk satu kehidupan yg hakiki dan bahagia...

"Cinta itu abstrak, tak dapat dilihat mahupun disentuh zahirnya.
Cinta hanya mampu dirasakan dengan hati yang tulus ikhlas.
Mungkin semua orang menganggap cinta tu indah tetapi anggapan itu salah.
Cinta memerlukan pengorbanan tulus tanpa mempersoalkan
siapakah pemilik cinta tersebut dan kepada siapakah cinta itu diberikan.
Dengan pengorbanan itulah nilai cinta boleh diukur samada cinta kerana nafsu
ataupun cinta kerana Allah."
- sesemut emas-


regards
**adeqya8284**

Friday, August 13, 2010

*♥* My Diary Ramadhan 01 *♥*

Pejam celik...pejam celik hari ni dah masuk 3 Ramadhan...
cepatnya masa berlalu...
alhamdulillah ...setakat ini masih diberi kelapangan dan kekuatan ...
untuk meneruskan ibadah ini...
seribu kesyukuran saya panjatkan...
alhamdulillah gastrik saya tidak menyerang dalam Ramadhan tahun ni...
alhamdulillah...sgt2 syukur...
petuanya...kena makan buah tamar (kurma) lebih drpada 5 biji 1 hari...:)

hari ni...
saya bercuti ...
ambil cuti kecemasan...
ptg kelmarin terima call dr k.ziyana...
katanya kena ambil skroll dan transkrip dalam tempoh minggu ni...
kalau tidak next week kena ambil di pejabat canselori...
huhu...antara mahu dengan tidak terpaksa juga selesaikan semuanya hr ni...
ptg kelmarin waktu roger k.liza...
dia tak berani janji untuk bersama2 kami untuk ambil skroll & transkrip hr ni...
waktu bercakap dgn k.ta...katanya dia tak boleh cuti...
huhu...niat dihati nk berkumpul sekali lagi...
mungkin ini kali terakhir...
sebab secara rasminya kami tak akan hadiri lagi sebarang kelas, kursus intensif...
mahupun peperiksaan akhir lagi...
pg td saya & k.wai cuba atur...
saya ikut satu persatu plan yang telah kami rancang...
alhamdulillah dgn izin Allah...
finally...
God reunite us...



walaupun pertemuan ni hanya seketika cuma...
saya kira ianya momen yang cukup indah ...
thanks a lot sis...

k.ziyana & k.liza>>>terima kasih kerana selalu buat saya tersenyum...
kalian kakak yang baik...
kakak yang selalu bantu saya walau dalam apa jua keadaan sekalipun..
gonna miss both of u...

k.nita>>>thanks 4 everyhthing sis...
love u so much...u make me learn how to be a good people to all...
sporting & supportive sista...
you teach me ...
more about "life"...
more about patient & love...

with you ...i know the meaning of sacrifice...
and the meaning of love to be lo
ved...
thanks a lot sis...
May Allah bless your life...
forever & ever...

k.wawai>>>thanks 4 being a part of my life...
you always be with me...
insan yang selalu ada tika sakit pening saya...
i will miss your massage k.wai...hehe...
migrain saya akan selalu terubat kalau k.wai yang picit kepala saya...
thanks a lot k.wai...
gonna miss u...

♥GONNA MISS U ALL...♥♥♥♥♥
God ...please love them...
because...
they are always in my heart

** outdoor session with k.wai & k.nita **









**saya mahu mereka happy selalu**

regards **adeqya8284**

Monday, August 9, 2010

*♥* My Convocation::08082010 *♥*

Alhamdulillah...alhamdulillah...alhamdulillah...
hanya perkataan itu saja yg mampu saya tuturkan kini...
finally ...its done...
dalam payah saya meredah...
dalam susah saya cuba merubah...
alhamdulillah...sabar & yakin...
ini ganjarannya...

Buat semua insan yang sentiasa & pernah mendoakan saya...
thanks a lot...
hanya Allah sahaja yg mampu membalas jasa baik kalian...
kepada insan2 yang pernah membantu saya ...
yang sama2 bersusah payah menggembeling minda dan keringat...
a million thanks!!!...
saya tak akan mampu capai apa yg saya ada hari ni
tanpa kalian...


:: nadi dan buah hati saya :: thanks abah , thanks mama ::


::tini & wani ...thanks 4 the great moment::


::Teman-teman seperjuangan:: saya akan rindu kamuuuuu::






sedikit halwa mata untuk tatapan...
God...alhamdulillah :)

regards
*adeqya8284*

Saturday, August 7, 2010

*♥* ceritera malam hari...*♥*

jam menunjukkan tepat pukul 00.45 pg...
hehe...jam 11.30 mlm td baru sampai ke rumah...
mlm ni kena keje untuk persiapan tpt sempena majlis hari ahad ni...
kejenya td sampai kul 10.00 je...hehe...
hbs keje di dewan td...
sy ambil kesempatan untuk "supper" dgn pembantu2 saya...
k.zah & iskandar... :) thanks guys 4 da great job...
ada agenda sebenarnya dlm aktiviti supper mlm ni...

1st...
sy nk spend lbh masa dgn k.zah...
yang bakal naik pangkat sebagai pen.pengarah di DBP sept ni...
*sob...sob...saya bakal hilang pembantu di unit khidmat nasihat kekeluargaan...

2nd...
saya juga dlm proses utk memujuk mak mertua iskandar, mak limah...
untuk mengisi kekosongan perjawatan k.zah nanti...

alhamdulillah perbincangan mlm ni lebih santai & rileks...
tak mahu timbulkan 'gap'...
saya lebih senang bekerja sebagai kawan dgn pembantu2 sy...
kdg2 terfikir juga...
hehe sy ni 'bos kecik' yg terlampau jugak...
ape taknya...sy selalu curi waktu2 luar pejabat pembantu2 saya...
kebiasaannya sy akan cuba sampai awal di pejabat...
dan akan balik sedikit lewat dr waktu2 biasa utk lebih mendekati semua pembantu2 sy...
juruaudio & tech sy suka menyindir...
"u...bos yg suka mai keje awai tp balik lambat!..."
hehe ...
nasib la kan...nak wat cmne...sy yg menjalankan tugas...

dlm perbualan santai td sy cuba untuk pujuk is dlm membantu saya...
pertolongan is utk memujuk mak limah sgt sy harapkan...
rasanya kedua tangan saya ni tak cukup untuk handle 3 unit kecil di pejabat tu...
is yang bertugas di unit dakwah sendiri maklum tugas masakini kami makin mencabar...
tak mampu sy bayangkan ...
kalau saya terpaksa utk kendalikan unit khidmat nasihat sendirian tanpa k.zah...
mahu pengsan rasanya...
mengadap 3 kes hari ni pun rasa mcm mahu pengsan ...
dgn perkara2 PELIK dlm konflik rumahtangga hr ni...
sy terpaksa berfikir sesuatu yg berada di luar kotak pemikiran sy...
itu belum ditambah tolak dgn kes2 nikah, cerai dan rujuk lg...
ianya mmg boleh memeningkan kepala saya...huhu...

thanks k.zah & is :)
kalian pembantu yg amat baik & banyak menyokong saya...

tahniah utk k.zah...
moga penghijrahan nanti bakal mengukir warna2 indah dlm hidup k.zah...

badan letih...
tp mata tak mahu pulak lelap mlm ni...
mahu rehat...rehat dan rehat :) ...
moga boleh mimpi yg indah mlm ni...
nanite ...

regards
~adeqya8284~

Thursday, August 5, 2010

*♥* baru ku tahu...*♥*

3 minggu yg padat dgn aktiviti...
saya dah tak kenal hari cuti ...hari keje...mahupun hari untuk berehat...
kesian dekat 'badan' sendiri...huhu
tapi apakan daya ...
aktiviti datang tanpa dijangka...
demi amanah saya pikul juga segalanya...:)

minggu ni...3 hari saya tak masuk pejabat...
jadual penuh dengan bengkel dan mesyuarat...
kelam kabut juga jadinya...
sebab kena tangguhkan semua temujanji untuk khidmat nasihat di pejabat...
hr selasa yg lps...waktu sdg bermesyuarat di kepala batas bos saya call...
"maria hr sabtu & ahad ni kita kena kerja...
ada program Ehya' Ramadhan peringkat negeri di dewan jawi ....KM dgn pengarah turun"
wuaaaa...rasa mahu nangessss...
hr ahad tu hari konvo saya...hari bahagia saya...
masakan saya kena kerja...
pelan2 saya pujuk bos...
" ustaz...hr ahad tu saya konvo...kalau boleh saya keje hari sabtu je boleh tak?
kalau hr sabtu tu ustaz suruh sy cover satu hari pun saya sanggup..."
*dlm hati rasa mahu nanges!!!
jawapan dr bos saya...
" takpa2...kita bahagi ...maria lead hr sabtu...saya lead function hr ahad...
utk staf2 lain maria keluarkan memo buat 2 kump utk staf"
wuaaa....lega rasanya...
tenkiu bos...sebab faham situasi saya...

selesai bab keje hr minggu timbul pulak cerita lain...
sejak kelmarin jari kaki saya membengkak tanpa sebab...
sy sedar pun sebab terasa sakit & sengal waktu duduk tahiyat ms solat...
pelik jugak...sebab yg sakit & bengkak hanya satu jari ja...
tp sakit dan sengal yg sy tanggung bagai bengkak satu kaki...
pagi td saya memandu dlm keadaan yg amat tidak selesa...
nak tak nak terpaksa tahan juga hingga selesai mesyuarat di komtar...
selesai mesyuarat terus sy cr klinik ...
huhu tak tahan lagi...rasa mcm nk telan ubat tahan sakit masa tu juga...
doc pun pelik...kenapa la tiba2 satu jari tu bengkak & kemerahan
saya takda pilihan lgi...
perlu ambil antibiotik...ubat tahan sakit dan ubat sakit sendi/bengkak...
pesanan pn doc...
bw banyak2 rehat & kurangkan berjalan...
wuahaha...sadis!!!memang doc itu mahu kenakan saya...

balik ke rumah saya bercerita pada encik abah ttg kaki saya yg sakit...
komen encik abah...
" tu la...tak reti2 nk dok diam ...kaki tu pun nk la rehat jugak...
abah tgk ngko pun abah letih..."
huhu...rupa2nya selama ni encik abah menjadi pemerhati saya...
hehe dapat ceramah seround dua...adehhh...
nk buat cmne selagi belum tutup mata...selagi tu la saya kena kerja...

saya amat mendambakan ketenangan...
mahu rehat...mahu rileks2...
harap semua keje ni akan berakhir dlm masa terdekat...
saya rindu mahu jumpa dgn hujung minggu saya...

harap2 semua urusan dapat disempurnakan dgn baik...
saya mahu berkonvo dgn tenang...
walaupun adik-beradik lain tak dpt dtg...huhuhu...
tp takpe...saya masih ada peneman...
encik abah & pn mama...VIP guest saya utk hr ahad ni :)

doakan ya...everything will be fine...insyaAllah...

regards
*♥*adeqya8284*♥*

Tuesday, August 3, 2010

*♥* my pre-convocation day *♥*

nak menulis...
tp mata rasa mahu tutup...sangat2 letih...
hr ni sy cuti...seharian menghabiskan masa dengan...
my beloved colleagues...

k.wawai, k.nita, k.ziyana & k.liza





alhamdulillah dah selesai urusan pengambilan jubah konvo...
tgu masanya sahajalah...
08082010...
insyaAllah...we'll be graduate ...




Dewan Tuanku Syed Putra...
pernah menjadi saksi ketika saya mengangkat ikrar sbg pelajar USM...
dan juga bakal menjadi saksi ketika penyampaian skroll ijazah sy nanti...
InsyaAllah...tak sabar rasanya untuk menyarung jubah ni




*k.wawai, k.nita, k.ziyana & k.liza*


gonna miss u all...miss our time...miss our moment...

regards

~adeqya8284~