Saturday, August 7, 2010

*♥* ceritera malam hari...*♥*

jam menunjukkan tepat pukul 00.45 pg...
hehe...jam 11.30 mlm td baru sampai ke rumah...
mlm ni kena keje untuk persiapan tpt sempena majlis hari ahad ni...
kejenya td sampai kul 10.00 je...hehe...
hbs keje di dewan td...
sy ambil kesempatan untuk "supper" dgn pembantu2 saya...
k.zah & iskandar... :) thanks guys 4 da great job...
ada agenda sebenarnya dlm aktiviti supper mlm ni...

1st...
sy nk spend lbh masa dgn k.zah...
yang bakal naik pangkat sebagai pen.pengarah di DBP sept ni...
*sob...sob...saya bakal hilang pembantu di unit khidmat nasihat kekeluargaan...

2nd...
saya juga dlm proses utk memujuk mak mertua iskandar, mak limah...
untuk mengisi kekosongan perjawatan k.zah nanti...

alhamdulillah perbincangan mlm ni lebih santai & rileks...
tak mahu timbulkan 'gap'...
saya lebih senang bekerja sebagai kawan dgn pembantu2 sy...
kdg2 terfikir juga...
hehe sy ni 'bos kecik' yg terlampau jugak...
ape taknya...sy selalu curi waktu2 luar pejabat pembantu2 saya...
kebiasaannya sy akan cuba sampai awal di pejabat...
dan akan balik sedikit lewat dr waktu2 biasa utk lebih mendekati semua pembantu2 sy...
juruaudio & tech sy suka menyindir...
"u...bos yg suka mai keje awai tp balik lambat!..."
hehe ...
nasib la kan...nak wat cmne...sy yg menjalankan tugas...

dlm perbualan santai td sy cuba untuk pujuk is dlm membantu saya...
pertolongan is utk memujuk mak limah sgt sy harapkan...
rasanya kedua tangan saya ni tak cukup untuk handle 3 unit kecil di pejabat tu...
is yang bertugas di unit dakwah sendiri maklum tugas masakini kami makin mencabar...
tak mampu sy bayangkan ...
kalau saya terpaksa utk kendalikan unit khidmat nasihat sendirian tanpa k.zah...
mahu pengsan rasanya...
mengadap 3 kes hari ni pun rasa mcm mahu pengsan ...
dgn perkara2 PELIK dlm konflik rumahtangga hr ni...
sy terpaksa berfikir sesuatu yg berada di luar kotak pemikiran sy...
itu belum ditambah tolak dgn kes2 nikah, cerai dan rujuk lg...
ianya mmg boleh memeningkan kepala saya...huhu...

thanks k.zah & is :)
kalian pembantu yg amat baik & banyak menyokong saya...

tahniah utk k.zah...
moga penghijrahan nanti bakal mengukir warna2 indah dlm hidup k.zah...

badan letih...
tp mata tak mahu pulak lelap mlm ni...
mahu rehat...rehat dan rehat :) ...
moga boleh mimpi yg indah mlm ni...
nanite ...

regards
~adeqya8284~

4 comments:

heart by heart.... said...

k.mariah tahniah! semOga k.maria berjaya dengan cemerlang dalam kerjaya k,maria...teringinnya nak bersesi dengan k.maria...dengar kaunseling dr kakak saudara sendiri..ehehe... hOpefully, it will be.. :)
a lOt Of thanks k.maria!

Lina^ Chan said...

waaah...bukan senang bila dah kerja. macam-macam dugaan tak kira pa ayg kita buat sekarang, baik dlm bidang pelajaran, mahupun pekerjaan..

ina baru2 ni diduga dgn proposal yang masih dalam pembetulan dan dicampurtangani oleh org ketiga selain supervisor...tension..supervisor dah puas hati tapi dia pula x berpuashati..maklumlah dia ada kuasa sebagai postgraduate coordinator...

keadaan bertambah teruk bila ina dimaki oleh head of dept. sebab nak rushing hantar proposal ke peringkat meeting kulliyyah...padahal memanglah ina kena settle semuanya by this sem...hanya kerana ina minta tandatangan approval dia dan kerana supervisor ina tulis surat rayuan supaya paper ina cepat kena approve...dan h.o.d ina seorang wanita...manalah dia tak emo baca surat tu..sudahnya dikatanya ina ni yg lembik...delicate...aduhai...

parah...tapi ina kena tabah...hee

* adeqya8284 * said...

kakak: thanks alhamdulillah ...hehe akak nk kaunseling? kak maria tak layak pun nak beri kaunseling pada org...sekadar berkongsi idea & pendapat boleh la...any probs... roger2 ya..yg mana mampu insyaAllah kak maria akan bantu :) t.care

* adeqya8284 * said...

miss liena: sabar & tabah ya...pasti ada ganjaran buat insan2 yang bersabar..."Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi"...maria sentiasa doakan yg terbaik utk ina...t.care dear :)