Thursday, August 5, 2010

*♥* baru ku tahu...*♥*

3 minggu yg padat dgn aktiviti...
saya dah tak kenal hari cuti ...hari keje...mahupun hari untuk berehat...
kesian dekat 'badan' sendiri...huhu
tapi apakan daya ...
aktiviti datang tanpa dijangka...
demi amanah saya pikul juga segalanya...:)

minggu ni...3 hari saya tak masuk pejabat...
jadual penuh dengan bengkel dan mesyuarat...
kelam kabut juga jadinya...
sebab kena tangguhkan semua temujanji untuk khidmat nasihat di pejabat...
hr selasa yg lps...waktu sdg bermesyuarat di kepala batas bos saya call...
"maria hr sabtu & ahad ni kita kena kerja...
ada program Ehya' Ramadhan peringkat negeri di dewan jawi ....KM dgn pengarah turun"
wuaaaa...rasa mahu nangessss...
hr ahad tu hari konvo saya...hari bahagia saya...
masakan saya kena kerja...
pelan2 saya pujuk bos...
" ustaz...hr ahad tu saya konvo...kalau boleh saya keje hari sabtu je boleh tak?
kalau hr sabtu tu ustaz suruh sy cover satu hari pun saya sanggup..."
*dlm hati rasa mahu nanges!!!
jawapan dr bos saya...
" takpa2...kita bahagi ...maria lead hr sabtu...saya lead function hr ahad...
utk staf2 lain maria keluarkan memo buat 2 kump utk staf"
wuaaa....lega rasanya...
tenkiu bos...sebab faham situasi saya...

selesai bab keje hr minggu timbul pulak cerita lain...
sejak kelmarin jari kaki saya membengkak tanpa sebab...
sy sedar pun sebab terasa sakit & sengal waktu duduk tahiyat ms solat...
pelik jugak...sebab yg sakit & bengkak hanya satu jari ja...
tp sakit dan sengal yg sy tanggung bagai bengkak satu kaki...
pagi td saya memandu dlm keadaan yg amat tidak selesa...
nak tak nak terpaksa tahan juga hingga selesai mesyuarat di komtar...
selesai mesyuarat terus sy cr klinik ...
huhu tak tahan lagi...rasa mcm nk telan ubat tahan sakit masa tu juga...
doc pun pelik...kenapa la tiba2 satu jari tu bengkak & kemerahan
saya takda pilihan lgi...
perlu ambil antibiotik...ubat tahan sakit dan ubat sakit sendi/bengkak...
pesanan pn doc...
bw banyak2 rehat & kurangkan berjalan...
wuahaha...sadis!!!memang doc itu mahu kenakan saya...

balik ke rumah saya bercerita pada encik abah ttg kaki saya yg sakit...
komen encik abah...
" tu la...tak reti2 nk dok diam ...kaki tu pun nk la rehat jugak...
abah tgk ngko pun abah letih..."
huhu...rupa2nya selama ni encik abah menjadi pemerhati saya...
hehe dapat ceramah seround dua...adehhh...
nk buat cmne selagi belum tutup mata...selagi tu la saya kena kerja...

saya amat mendambakan ketenangan...
mahu rehat...mahu rileks2...
harap semua keje ni akan berakhir dlm masa terdekat...
saya rindu mahu jumpa dgn hujung minggu saya...

harap2 semua urusan dapat disempurnakan dgn baik...
saya mahu berkonvo dgn tenang...
walaupun adik-beradik lain tak dpt dtg...huhuhu...
tp takpe...saya masih ada peneman...
encik abah & pn mama...VIP guest saya utk hr ahad ni :)

doakan ya...everything will be fine...insyaAllah...

regards
*♥*adeqya8284*♥*

3 comments:

heart by heart.... said...

kak maria...kerja, kerja juga..tapi k.maria TERPAKSA juga ambil masa untuk berehat..huhuhu,k.maria kena jaga kesihatan k.maria juga... jgn kerja je...huhuhu.
tahniah! besstt nye da konvo, kalO kitOrang ade kat sana..sure kitOrang 1family datang tengok k.maria konvo.... ape2 pOn k.maria jaga diri baik2...mOga k.maria cepat sembuh dan boleh berjalan seperti biasa...
akak nk minta maaf pasal yg ari tu k.maria, insyaAllah..akak akan cuba selesaikan...huhuhu, minta maaf k.maria :(

jura hj hamid said...

My dear....

I.allah konvo maria akan LANCAR....
Amanah dan tanggungjawab yg diberikan juga merupakan satu yg harus disempurnakan. ALLAH memberikan kita amanah kerja ni kerana DIA tahu kita MAMPU...amin.

Lepas ni.. sempena RAMADAN...Have a rest sis...

Luv u and TAHNIAH....

* adeqya8284 * said...

akak...thanks ya...alhamdulillah nanti turn akak akan sampai juga...study smart...moga dpt result yg baik...:) akak...no worries about that..take ur time k..:) i know ur situation...
sis jura: thanks my dear sis..insyaAllah mudah2an segalanya lancar...alhamdulillah kak boleh rileks sempena ramadhan ni...jadual sy dah jd terbalik...makin rancak ramadhan...lagi tu la lg banyak jemputan majlis yg dtg...kena kuatkan kak...:) harap2 sy mampu jalankan tugas dgn baik...

miss u sis, luv u :)