Posts

Showing posts from December, 2012

berlabuhnya tirai 2012

Image
esok sehari lagi kita akan berada dalam tahun 2012 ...
insyaAllah andai dipanjangkan umur oleh Allah
makin bertambah umur kita ...
makin singkat perjalanan hidup di dunia ...

terima kasih Allah atas anugerah 28 tahun kehidupan di muka bumi ni...
seperti tahun-tahun terdahulu ...
tahun ini juga punya momen istimewa buat diri saya ...
one of the best momen...
majlis meraikan bff  merangkap ustaz selebriti kesayangan ramai ...
@ mini gathering batch 97-01 SMKANT
walaupun majlis tu jauh nun di bangi sana
alhamdulillah ramai juga yang datang memeriahkan majlis ...
don & husna ...
kami sentiasa doakan kebahagiaan kalian ...
selamat bercinta hingga ke syurga bro ^^,*


okt- nov 2012 jg adalah antara waktu2 indah dalam hidup sy
bilamana abah & mama telah dijemput sebagai tetamu Allah ...
Alhamdulillah syukur Ya Allah ...
indahnya takdirMu buat abah & mama
selepas beberapa ujian & rintangan yang menyapa setahun dua ni
tahun ini adalah rezeki & rahmat buat abah & mama
and …

* alahai cik squirrell *

Image
penghulu segala hari yang agak ribut minggu ni ... ribut hanya kerana seekor haiwan comel yang bernama cik squirrel
alkisahnya minggu ni kak zah bercuti ... so takde la kawan yang nak meronggeng2 bershopping dengan saya kan  disebabkan banyak kertas kerja yang nak disiapkan  saya ambil keputusan untuk duduk ofis jer ...
sangat buang tebiat tau dok sorang2 dlm ofis ...ha3 ikut hati nak je pi buang masa menyopping sorang3  ditambah pulak bonus baru masuk kan hi3 gatal je tangan kiri ni... alhamdulillah nafsu menyopping tu masih mampu dikawal lg ...hi3
berbalik kepada cerita dok sorang2 ... tengah2 saya buat kerja ... terdengar bunyi yang sayup2 dalam pejabat tu dum...dumm...dummm... alahai benda alah apa lah kan yang nak mengusik  saya jenguk luar bilik tak nampak apa2 ... selang 5 minit bunyi lagi  kali ni nampak kelibat benda hitam lalu bawah meja ... apa lagi meloncat la kan ... dah la saya pakai jubah kalau la benda alah tu masuk dalam kain  mau pengsan saya jadinya kot ... nampak …

tabahlah duhai hati...

minggu yang agak kelam kabut ...
mood masih bercampur baur

saya perlu ambil masa untuk suaikan diri 
dengan suasana kerja yang semakin stuck!
Allahuakbar ...

minggu ni bermula minggu baru
saya perlu handle semula unit qaryah sendirian ...
pening kejap dengan beberapa isu yang timbul 
untuk pemilihan j/kuasa qaryah ...
sangkanya dah reda 
rupanya masih ada perbincangan & siasatan yang dijalankan...

saya cuba jaga emosi minggu ni...
tak nak marah2 orang lagi 
sebab 2 ubat penenang saya dah takde ...
penyudahnya ...
bila terlalu menyimpan amarah...
air mata juga yg keluar ...
Ya Allah mohon perlindungan hati ini dari terus mencari salah org lain ...
penat rasanya bila bercakap soal kerja ni...

balik umah pun rasa serabut je ...
cannot maria ...cannot maria 
tak boleh marah...marah ...

kelmarin saya terima panggilan dari hospital sungai bakap
ada laporan kelahiran dari 'single parent'
menziarahi baby yang baru lahir sangat mengujakan saya...
Ilove the smell ofbaby...
sangat menenangkan ...
tp bila me…

::cerita kenyir part 1::

Image
sunday blues ... harini baru berkesempatan  nak upload gambar-gambar di kenyir tempohari baru lepas meng'edit' gambar-gambar tersebut... jom ...biar gambar berbicara ... let me tell one by one pic :) ...
trio comel acu ... munawwarah:mardhiyyah:ahmad 3 hari dikenyir ...  mereka teman saya untuk setiap aktiviti rekreasi

saya suka pic ni  even nampak macam pic mak dengan anak-anak kan  ...ha3 great moment with 3 little angle...thanks Allah!
trio tripple M Mardhiyyah:Mariyyah Munawwah:Maria 3 sepupu yang berbeza umur tapi satu kepala... thanks kakak & kak nyah ... kalian selalu buat akak happy :)

pic layan blues ... tasik kenyir yang indah & tenang ... tak putus memuji keindahan tuhan bila kita meng'explore' alamnya kan  tenang dan sangat mendamaikan 
opppssss...he3 agenda makan harus tak ditinggalkan ... ini antara aktiviti  lepas kami tinggalkan tasik kenyir  jalan-jalan ke kuala terengganu  acu bawa kami melewati taman ilmu saya dahulu jalan-jalan ke gong badak  melewati universiti sultan …

* nota untuk daud *

entry pertama selepas balik dari bercuti di kenyir...
dah seminggu saya balik ...
baru hari ni sempat mengarang entry baru di sini ...
melalui minggu yang mencabar, 
bukanlah satu perkara yang mudah
suka & duka yang mendatang itu sebenarnya ujian kan...
apa yang penting kita redha dengan setiap ketetapan yang tertulis ... 

entry ini ditulis khas ...
untuk salah seorang adik saya dari keluarga PADSPS
yg telah berjaya menapak ke satu tahap yg lebih baik 
untuk masa depannya...
tahniah daud, 
moga terus berjaya bersama kerjaya baru, di negeri di bawah bayu...

saya yakin...
berat hati seluruh keluarga PADSPS 
untuk melepaskan adinda seorang ni 
apakan daya demi kejayaan & masa depan yang lebih baik...
doa kami sentiasa mengiringi perjuanganmu dik...

terasa kehilangan... 
bila seorang ahli keluarga yang baik & periang ni pergi...
lepas ni takde dah orang yang nak usik2 kami di pejabat lagi ....
terima kasih dik...
kerana sudi menceriakan hari-hari kami di PADSPS...
walau hakikatnya daud sempat bersam…