* alahai cik squirrell *

penghulu segala hari yang agak ribut minggu ni ...
ribut hanya kerana seekor haiwan comel yang bernama cik squirrel

alkisahnya minggu ni kak zah bercuti ...
so takde la kawan yang nak meronggeng2 bershopping dengan saya kan 
disebabkan banyak kertas kerja yang nak disiapkan 
saya ambil keputusan untuk duduk ofis jer ...

sangat buang tebiat tau dok sorang2 dlm ofis ...ha3
ikut hati nak je pi buang masa menyopping sorang3 
ditambah pulak bonus baru masuk kan
hi3 gatal je tangan kiri ni...
alhamdulillah nafsu menyopping tu masih mampu dikawal lg ...hi3

berbalik kepada cerita dok sorang2 ...
tengah2 saya buat kerja ...
terdengar bunyi yang sayup2 dalam pejabat tu
dum...dumm...dummm...
alahai benda alah apa lah kan yang nak mengusik 
saya jenguk luar bilik tak nampak apa2 ...
selang 5 minit bunyi lagi 
kali ni nampak kelibat benda hitam lalu bawah meja ...
apa lagi meloncat la kan ...
dah la saya pakai jubah kalau la benda alah tu masuk dalam kain 
mau pengsan saya jadinya kot ...
nampak dari jauh benda alah yang berlari tu adalah cik squirrell 
@ tupai comel yang kembang ekornya ...
ha3 kembang juga tengkuk saya bila tengok ekor dia yg kembang
geli kot ... hik3

dalam takut2 tu beranikan juga diri halau cik tupai tu keluar dr bilik sy ...
tak lama lepas tu sekitar jam 2.30 ptg juruaudio saya masuk pejabat
ha3 apa lagi mengadu la dgn en.ninzam...
tau apa dia buat ...
dia halau tupai tu masuk dalam bilik saya ...
then dia tawaf sebilik untuk tangkap tupai tu ...
hasilnya ...

nah!!!!!!


inilah si penjenayah cilik yang cuba ganggu saya kelmarin
hik3 
rasakan kena dok bawah bakul sampah ...
kacau org lagi kan...

time nak balik 
waktu ninzam nak ambil cik tupai ni masuk dalam kotak 
saya dengan tak takutnya dok dalam bilik siapkan saki baki kerja ...
nak tau apa yang jadi...
lepas ninzam angkat bakul tu 
cik tupai gigit tangan ninzam dan dia terus terlepas cik tupai tu keluar ...
wuaaaarggggghhhhhhhh 

hilang kot suara saya sekejap menjerit kelmarin 
tindakan refleks 
saya terus melompat angkat kaki ke atas laci pedastel ...
ampun.... putus nyawa dengan budak kecik sekor ni ...
ninzam pecah perut tengok aksi saya ...
hampes betul!!!
siap perli lagi ...
melompat tu mesti lupa kaki patah yang sakit tu kan???
adoyaiii

itu la alkisah jumaat kami kelmarin 
alahai cik squirrel jgn datang dah ye ...
rasa mcm nk putus nyawa kot menjerit kelmarin  
wuaaaaaaaaaaaa


regards 
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...