tabahlah duhai hati...

minggu yang agak kelam kabut ...
mood masih bercampur baur

saya perlu ambil masa untuk suaikan diri 
dengan suasana kerja yang semakin stuck!
Allahuakbar ...

minggu ni bermula minggu baru
saya perlu handle semula unit qaryah sendirian ...
pening kejap dengan beberapa isu yang timbul 
untuk pemilihan j/kuasa qaryah ...
sangkanya dah reda 
rupanya masih ada perbincangan & siasatan yang dijalankan...

saya cuba jaga emosi minggu ni...
tak nak marah2 orang lagi 
sebab 2 ubat penenang saya dah takde ...
penyudahnya ...
bila terlalu menyimpan amarah...
air mata juga yg keluar ...
Ya Allah mohon perlindungan hati ini dari terus mencari salah org lain ...
penat rasanya bila bercakap soal kerja ni...

balik umah pun rasa serabut je ...
cannot maria ...cannot maria 
tak boleh marah...marah ...

kelmarin saya terima panggilan dari hospital sungai bakap
ada laporan kelahiran dari 'single parent'
menziarahi baby yang baru lahir sangat mengujakan saya...
I love the smell of baby...
sangat menenangkan ...
tp bila mengenangkan nasib baby girl yang tak ber'ayah' tu 
sebak pulak rasanya ...
berbual dengan ibu baby tersebut 
menjadikan saya takut dengan ujian & peringatan dariNya ...
makin ramai baby tak sah taraf yang lahir hari ni...
bila saya tanya tentang ayah baby 
si ibu muda tadi menjawab ...
"ayah baby tu tahu baby dah lahir ...tapi dia tak nak kawin dengan saya ..."

i have no words for that statement
kadang-kadang keadaan2 beginilah 
yang boleh menimbulkan rasa benci saya pada kaum adam  ...

Ya Allah 
makin pupus golongan Adam yg layak bergelar "imam" kepada hawa...
belum hilang trauma saya pada 'lelaki' 
dengan apa yang pernah terjadi dulu...
sekarang saya diuji lagi dengan keadaan2 begini ...
harap hati mampu bertenang dan tabah lalui segalanya ...

regards 
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...