berlabuhnya tirai 2012

esok sehari lagi kita akan berada dalam tahun 2012 ...
insyaAllah andai dipanjangkan umur oleh Allah
makin bertambah umur kita ...
makin singkat perjalanan hidup di dunia ...

terima kasih Allah atas anugerah 28 tahun kehidupan di muka bumi ni...
seperti tahun-tahun terdahulu ...
tahun ini juga punya momen istimewa buat diri saya ...
one of the best momen...
majlis meraikan bff  merangkap ustaz selebriti kesayangan ramai ...
@ mini gathering batch 97-01 SMKANT
walaupun majlis tu jauh nun di bangi sana
alhamdulillah ramai juga yang datang memeriahkan majlis ...
don & husna ...
kami sentiasa doakan kebahagiaan kalian ...
selamat bercinta hingga ke syurga bro ^^,*


okt- nov 2012 jg adalah antara waktu2 indah dalam hidup sy
bilamana abah & mama telah dijemput sebagai tetamu Allah ...
Alhamdulillah syukur Ya Allah ...
indahnya takdirMu buat abah & mama
selepas beberapa ujian & rintangan yang menyapa setahun dua ni
tahun ini adalah rezeki & rahmat buat abah & mama
and I wish ...
saya juga mengimpikan perkara yang sama
mahu jadi tetamu Allah satu hari nanti ...


di penghujung 2012 ini juga saya terima satu perkhabaran gembira 
my bff 
fatin & husband dah dapat transfer balik ke penang ...
dan alhamdulillah specific location untuk my bff ni adalah SPS
syukur my friend is back ...^^,* 
gumbira rasa hati bila makin ramai kembali ke penang 

2012 banyak mencoretkan suka duka dalam kerjaya saya ...
banyak pengalaman yang saya timba...
dari pengalaman turun site ke pemindahan tapak perkuburan 
sehinggalah pengalaman mengutip sisa tulang mayat yang dibakar...
Alhamdulillah 2012 juga adalah satu sejarah juga dalam diri saya 
bilamana jabatan kami telah berjaya 
mendapat pengiktirafan dari pihak SIRIM 
untuk persijilan Syariah Compliance ...
nice experience walaupun ianya menuntut pengorbanan yang besar ...

tentang diri 
saya kira tak banyak perkara yang berubah 
untuk 2013, 
saya masih berkira-kira 
untuk memilih universiti yang mahu menerima saya 
utk pengajian di peringkat sarjana 
insyaAllah doakan segalanya berjalan lancar :) 

tentang kehidupan ...
saya akan terus berdoa ...
untuk minta Allah bukakan hati saya menerima insan lain selain 'dia'
adakala rasa mahu rebah ...
dan adakala jg saya selalu menyalahkan diri sendiri 
bila berbicara soal hati
"mencintai itu tak bermaksud kita memiliki" ...
itu ayat yang saya selalu ungkapkan bila mahu memujuk hati...
saya masih mampu bertahan andai tak bertemu 4 mata dengan 'dia' 
yang lemahnya kalau ada satu pertemuan... Allahuakbar
tak mampu untuk kaki ini berdiri rasanya ...

Ya Allah titipkan sesuatu yang baik untukku dan dirinya ...
bahagiakan diriku dan Engkau bahagiakan dirinya ...
hapuskan rasa cinta ini ...
seandainya diri ini bukan miliknya ...
Ya Allah bahagiakan kami pada jalan yang Engkau redhai...
kerana hanya doa yang mampu ku titipkan untuknya
Ya Allah tak mampu untuk pegang hatinya untuk jadi milikku ...
cuma satu yang kupinta ...
titipkan segala kebaikan untuk dirinya ...
kerana dia pernah menjadi sahabat baikku walau seketika cuma ...

penat menjawab soalan keluarga tahun ni ...
paling penat bila menjawab soalan tentera2 kenit saya ...
dulu2 hanya usik2 ..."bila makcik nak kawin? 
sekarang dah pandai guna ayat bunga-bunga...
"makcik... adik teringin la nak ada pakcik"... ha3 adoyai
sometimes their words make me smile ...
tapi kadangkala hati ni kalah juga ...

entahlah... 
moga 2013 lebih baik untuk saya ...
mencari cinta insan...
syaratNya saya perlu dekat untuk mencintai Dia...
doakan saya kuat untuk menempuh segala ujianNya 
saya yakin dengan ketetapanNya ...
Ya Allah lindungiku dari fitnah duniawi...
dan Engkau lindungi juga seluruh ahli keluargaku 
dari sebarang bencana mahupun musibah yg merbahaya ...
murahkan rezeki kami ...
dan Engkau jadikan kami sebahagian daripada hamba2Mu 
yang soleh dan solehah 
amin ...

* terlajak panjang coretan mlm ni 
nak buang perkara-perkara yang negatif dalam minda 
mahu mencari perkara positif dalam tiap ciptaanNya di muka bumi ini ...
amin....

regards
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...