Friday, June 27, 2008

*Ayat-Ayat Cinta*

Latest novel that i've bought"Ayat-ayat cinta" by Habiburrahman penulis sastera tersohor indonesia....excited nk baca novel ni sebab jualan di indonesia amat menggalakkan sampai mencapai tahap mega sale...walaupun ayatnya penuh sastera i hope i will like it..harap2 boleh spend masa untuk menelaah novel ni...semester baru dah nk mula...sedar tak sedar dah masuk sem 3....n tinggal setahun je untuk habiskan pengajian...ya Allah permudahkan perjalananku ini agar ianya menjadi hadiah dan kenangan terindah buat kedua org tua ku...lps hbs degree ni br nk fikir soal future life...pengajaran dari apa yang sedang dan telah kulalui...susah untuk percaya kata2 manusia zaman sekarang.....untuk mencari kasih seorang sahabat pun susah...ini kan pula nk cari teman sehidup semati...pasti lagi banyak cabaran yang perlu ditempuhi...ape pun...life must go on...yang lepas biarkan berlalu...sejarah biar terus jadi sejarah....yang pasti...kehidupan perlu diteruskan dengan 1000 kekuatan dan usaha...Ya allah...hanya Engakau yang mampu dan tahu apa yang terbaik buatku....hambaMu yang lemah ini selalu lemah dan tandus dengan dosa2 yang datang untuk menguji kelemahan diri ini...buat kesekian kalinya..aku pasrah dalam redha ....menerima ketentuan ini.....


adeqya ::8284::
27062008 2.55pm

Wednesday, June 18, 2008

Kadang2...

Kadang2 tak terfikir pun yang kita boleh tempuh @ lalui pahit manis kehidupan ni ...sebab masing2 punya kekuatan dan kelemahan..dalam kesibukan kita..kadang2 kita terlupa insan2 yang kita sayang..dalam kealpaan kita, kita tak sedar yang diri kita sebenarnya disayangi oleh semua orang...betul kata pepatah melayu..ikut resmi padi, semakin berisi semakin tunduk...jangan jadi lalang..makin banyak..makin org tak suka....moral of the words...pandai2 la menjaga diri dan maruah keluarga...kita pun tak tahu...panjang mana umur kita...lama mana kita boleh bernafas atas dunia ni...thanks my friends...kalian banyak mewarnai hidup ini dengan warna warni kehidupan yang cantik...yang indah untuk dikenang...bila masa2 sibuk mcm ni...baru terasa indahnya nikmat masa terluang dulu....tapi masa yang lepas tak dapat diundur balik...masa lepas jadikan sejarah, harungi segala cabaran masa kini dan kuatkan semangat untuk hari esok......Love Y' all

Regards
adeqya:8284::

Tuesday, June 10, 2008

Satu Cinta - Aesar Mustafa
Dimana sayangku,
Kuperlukan kamu,
Segala yang terlintas
Hanya tentang cinta kita
Dimana sayangku,
Kuperlu kau percayakan aku
Walau beribu batu
cintaku tetap satu
tak pernah ada yang lain
C/o Laungkan pada dunia
Aku kan cinta dia
sesungguhnya ku rindu dia
Kanku bisikkan cintaku
dicuping telingamu
Tanda cinta setia selamanya
Katakan C.I.N.T.A dengarkan L.O.V.E love
Percayalah untuk selamanya
Dimana sayangku,
Kuperlu kau percayakan aku
Walau beribu batu
cintaku tetap satu
tak pernah ada yang lain
Katakan C.I.N.T.A dengarkan L.O.V.E love
Percayalah untuk selamanya
Dalam bercinta perlunya ada
Sentuhan rasa hati ke jiwa oh sayang
Berilah aku sepenuh jiwamu
Akan ku jadi oh cintamu
C/o Laungkan pada dunia
Aku kan cinta dia
sesungguhnya ku rindu dia
Kanku bisikkan cintaku
dicuping telingamu
Tanda cinta setia selamanya
Katakan C.I.N.T.A dengarkan L.O.V.E love
Percayalah untuk selamanya
::i like this songs::^_^
adeqya::8284::

Monday, June 2, 2008

02 Jun 1998- 02 Jun 2008



Hidup ni penuh dengan dugaan dan cabaran...
sebab...
dari dugaan dan cabaran jugalah datangnya kejayaan...
tanpa kita sedar...hari demi hari..kita makin dewasa..makin matang..dalam dunia ciptaan kita sendiri...
2 Jun 1998 - 2 Jun 2008...10 tahun berlalu..
dan hari ini..hari selasa..hari yang sama dengan 10 tahun yang lalu....

10 tahun yang lalu.....
aku kehilangan dia....
tanpa dijangka..tanpa diduga...
semuanya berlaku dalam sekelip mata...
perginya dia ..2 petang....di hospital Pulau Pinang...
8.30 malam disemadikan....
masih terbayang....seolah baru semalam...


dia hilang......


hari ini 2 Jun 2008,


Aku tak lupa.....


dan takkan melupainya....


sesibuk mana pun diri ni..tiba detiknya pasti terlintas...


pasti terbayang...dia....


Sewaktu kuhadiahkan dia dgn hadiah suci tadi....tak sedar....


air mata tumpah...seperti 10 tahun yang lalu....


masih hangat air mata ini...


masih terbayang di mata ini...saat akhir...dia di sisi....



Hingga detik aku mengukirkan kata rindu ini...air mata masih jadi peneman...teman setiaku..


selama 10 tahun ini...di kala aku rindukannya.....


Tuhan..benar...tiada siapa yang dapat menggantikan dia...


Hanya dia..insan istimewa...paling kusayang..bertakhta dalam jiwa......


satu-satunya....


"Ya Allah...kasihi ibuku..seperti mana dia mengasihiku..sewaktu kecilku"...


doa yang ku lafaz waktu tadika dulu....


tapi kali ni...kulafazkan sekali lagi......dengan penuh kasih dan sayang...


cinta yang tak terhingga untuknya...




Teman andai kalian masih punya peluang...titipkan ia...supaya zahirnya terucap buat insan yang kita sayang....dia satu-satunya ..tiada dua..wanita yang melahirkan kita...membesarkan kita.....dan menyayangi kita...lebih dari dirinya sendiri..

trust me...sejahat mana ibu kita..dia tetap mulia di sisi yang Maha Pencipta,

Buat wanita-wanita yang bergelar ibu....

Anda...adalah insan paling istimewa...dan jadikan diri anda istimewa di sisi

Allah, Rasul, Suami....dan permata2 hati anda....

ibu::mak::mama::mummy::ummi

::love u.....4 ever::