* surat chenta...*

lewat petang td...
abah serahkan sepucuk surat chenta yg sangat2 sy tak jangka...
let see the love letter....
*
*
*
*
*



subhanallah...
agak terkejut, terkesima dan tak terkata apa2...
mcmana nk buat ya...dgn keadaan saya yg baru jalan2 taktih ni...
tak kan nk kena mengadap 5 paper non stop dalam masa sehari...

awalnya abah pujuk juga untuk saya pergi exam tu...

saya punya masalah sikit bila nk pergi exam @ interview ni...
saya sangat cerewet dalam bab pakaian dan penampilan...
banyak protokol yg kena jaga...
dan satu perkara lagi...
abah tak beri kebenaran utk saya b'jalan kaki ke dewan peperiksaan tu...
abah sanggup untuk tolak sy dengan welchair utk masuk exam...
hu3....
sanggup ke nak susahkan abah sampai tahap tu...
fikir punya fikir...
belek punya belek surat tu ...saya terpaksa jg cr jalan...

apa lagi ...saya gunakan talian hayat yang ada la hi3...

terus saja saya hallo org di kepala batas dan kuantan...
kakak dan abang ipar sy kurang menyokong...
katanya jawatan ptd ni kebanyakannya berstatus kontrak...
sedangkan sy kini berada dlm skim lantikan tetap...
tp kalau saya masih ada keinginan utk mencuba mereka tak halang...
bila tanya pendapat adik ...
dia juga kurang menyokong...
alasan yg sama seperti kakak & abang ipar saya ...
katanya kawan2nya yg kini berkhidmat sebagai ptd 2-3 thn masih berstatus kontrak...
hmmm....
fikir atas fikir...
dengan keadaan yg kurang mengizinkan waktu ini...
saya akur...kali mungkin bukan rezeki saya...
bila difikir2kan balik...saya masih belum puas explore dunia kerja sy sekarang...
belum sampai klimaks dlm kerjaya ni...
masih diawal ujian...biarlah sebelum sy mendaki ke puncak yg lebih tinggi...
saya timba dulu pengalaman yang ada di depan mata...
melihatkan jadual ujian2 ni...rasanya saya tak pohon dah jawatan ni...
hi3...mau tergeliat otak saya dibuatnya ...5 paper sehari non stop...
beratus2 soalan pulak tu yg nak kena jawab...hu3
takpe la next time sy akan cuba lgi untuk jawatan lain...
ape pun sy bersyukur...at least sy diberi peluang ...cuma tak ada rezeki utk kali ni...^^,*
alhamdulillah thanks ya Allah...

~regards~
adeqya8284

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...