* dan sebenarnya ...*

Alhamdulillah... jumaat lepas ...
dapat jugak lepaskan rindu pada workstation saya...
walaupun x lama ....hanya separuh hari...jadila kan ...
ambil mood balik sebelum masuk kerja 19/8 nanti insyaAllah

Syukur ...
segala yang saya rancang ...
untuk majlis kesyukuran pada hari jumaat yg lepas jg berjalan lancar...
sekadar meraikan ramadhan bakal yang menjelma ...
disamping mengumpulkan ahli keluarga dr masjid daerah & ayahanda2 naib kadi...



that is cupcakes yang saya sempat tempah dari kak akhirul...
thanks a lot sis ...walaupun tempah last minute akak tak pernah hampakan saya...
segala2nya last minute untuk kenduri kali ni ...
juadah utama utk majlis tu pun...
saya minta bantuan pakcik azhar (satay village) utk masakkan ...
terima kasih banyak2...hajat awal2 tu memang la nak masak sendiri...
tp tak boleh berdiri lama2 lagi...apatah lagi nak memasak dalam jumlah yang banyak...
ape2pun syukur ...everything berjalan lancar...

setengah hari di pejabat yg agak menakutkan ...
usai majlis kesyukuran saya kembali mulakan kerja di dalam bilik...
banyak sesi yg berlaku ...seorang demi seorang masuk ke bilik saya ...
ada yang saya panggil...ada yang saja2 volunteer masuk sekadar nk meluahkan perasaan...
saya sangka k.zah dan kak nana saja yg stress dgn bebanan kerja ...
biasa lah org perempuan emosi mudah terganggu dan kdg2 tak pandai manage masalah...
rupa2nya sangkaan saya itu meleset sama sekali...
dalam ramai2 staff lelaki saya memanggil nizam untuk merujuk
beberapa perubahan dalam urusan kerja unit NCR ...
alhamdulillah awalnya nizam bercerita ttg perkara2 yg baik pd saya...
hampir di penghujung perbualan ada sedikit keluhan yg terbit dr mulutnya ...
' u tak ada sebulan susah sangat nk siapkan kebenaran...
pengantin banyak ambil kebenaran last minit sebelum akad nikah
prosedur mahkamah pun bnyk masalah ...
tak ada org nk manage & bantu ...semuanya jd lambat & susah'
itu rungutan dr mulut seorang pekerja lelaki...

kasihan...sangat ramai yg tertekan di pejabat tu rupanya ...
entahlah...bingung kejap dlm mencari jalan penyelesaian...
rasanya lps hbs MC ni ...sy tak punya pilihan lain ...
melainkan menghadap pihak pengurusan tertinggi untuk lakukan rombakan staff...
masalah besar di pejabat hari ni...
staff yg buat kerja ...tapi melakukan kesilapan teknikal dlm bekerja ....
diaibkan kesalahannya ke seantero pelosok jabatan...
berbeza pulak dengan staff yg curi tulang
*yg tak buat kerja dan tak ada rasa bersalah lansung sbb mkn gaji buta...
diangkat dan dikatakan membawa rahmat dalam organisasi...
dulu waktu saya sihat ...saya la yg tukang membebel pd si pencuri tulang itu...
sampai satu tahap...
saya mengaku saya prnah meninggikan suara sebab dia berani melawan ...

kisah saya meninggikan suara itu juga dah terlepas ke jabatan ...
macam2 versi yg saya dengar...tp alhamdulillah...
rasanya banyak pihak dah jelas kenapa sy bertindak sedemikian
sy tak takut... tindakan saya beserta bukti dan saksi...
untuk berpegang pada kebenaran itu tak mudah kan...
banyak ujian dan halangan yang mendatang....
saya tak mahu menzalimi staff2 lain hanya kerana satu pihak ini mencuri tulang...
org lain terpaksa tanggung beban atas kerja yg dibiarkan begitu saja...
harap saya dapat selesaikan masalah ni secepat mungkin...
sekarang bukan saja tekanan di pihak kwn2...
juga tekanan pd pihak saya sebab bos lepas tangan ...

Ya Allah anugerahkan ku tahap kesabaran yang tinggi ...
untuk ku berhadapan dengan "makhluk istimewa" ini ...

~regards~
adeqya8284

p/s: Salam Ramadhan Al-Mubarak...
mohon maaf atas kesilapan @ kehilafan yg pernah dilakukan ...

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...