* Alhamdulillah debaran itu berakhir jua ^^,*

syukur Alhamdulillah...
hari ni 6/7/2011...saya punya temujanji dengan doktor pakar di HSJ...
aduyai...takut + seriau + nak nangis...kenapa?
tahu tak...saya dah belajar menapak sejak minggu lepas...
dan dengan sengajanya ...
sejak 2 hari lepas saya dah mula berjalan dengan seronoknya tanpa tongkat... hi3

hari ni nak mengadap doktor nak jawab apa?
nanti doktor tanya ...i bg u pakai back slap hari tu? kenapa u buang?
ngeeeeeeee......sangat ngeri...
tuhan je yg tau perasaan ni...
dalam hati waktu menunggu masuk ke bilik doktor td puas saya berselawat...
minta dilembutkan hati doktor yg merawat saya...* itupun kalau dr tu muslim la kan...hu3...

dan bila tiba giliran saya dipanggil ...
pucat lesi muka saya rasanya...
bila masuk bilik doktor...rupanya yg merawat sy hr ni doktor india lelaki....
soalan pertama dia...where's your P.O.P?
wuaargghhh dia tanya P.O.P...saya pakai P.O.P tu 3 hari je doc...
sapa suruh hospital pasang ketat sangat kan...
puas bercerita....here and there...last question ...
why u didnt wear the backslap? hua2....
dengan penuh yakinnya sy menjawab...
my leg was ok doc, no pain and no swelling...hi3...
doktor tersebut tak puas hati dan dia picit2 kaki saya...
sakit tak? no...I tak sakit...puas sy menjawab...hi3...
dgn nada agak kurang puas hati...
ok u pergi x-ray i nak tgk tulang kaki u...
lepas selesai dan dapat filem x-ray doktor tersebut tak puas hati lg....
are u sure this is your right leg? saya jawab...yes very sure ...
bukan kaki kiri U?sy menggeleng...hu3
adoyai...kenapa la dengan doktor ni hari ni...
finally selepas puas mencari bersama 2-3 doktor yg lain ....
doktor tu berjaya juga jumpa satu garisan halus...
your leg still have small cracks...u still need a rest and i will give u another 2 weeks MC...
hua2....seb baik masih dalam lingkungan MC yg sedia ada...
waktu sy keluar wad tempohari lagi...doktor sangat la bermurah hati beri saya MC...
surat MC dah double triple bertindih...aduyai...
next appointment 21/7...harap waktu tu tak ada la ye MC tambahan...
sblm balik...ada juga ayat yg menggembirakan keluar dr mulut Dr tersebut...
"Clinically u dah sihat...perkembangan tulang u cepat ...
but please...u jangan gunakan kaki u yg patah tu 100%"
hi3...surrender...kat umah saya dah jelajah 1 umah tanpa tongkat...
br berhajat nk keluar shopping minggu depan...dah terbantut ...hu3
ikut je la apa yg dinasihatkan ...nanti kalau tulang tu lari dan bermasalah kan lg teruk...

hi3...lega ...doktor tak tanya lebih2
tp saya berterus terang juga...saya berubat cara alternatif...
berubat cara kampung dan tradisional...
doktor tak marah ...cuma dia banyak pesan saya tak boleh berkuat lg...
alhamdulillah...usaha saya dan encik abah berbaloi...
penat lelah kami berulang ke selama 2-3 kali ...
akhirnya berbaloi juga untuk saya tidak memakai P.O.P...

thanks God...^^,* Alhamdulillah ....

regards
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...