*♥* inspirasi buat sahabat *♥*

semalam yang indah,
disulami dengan khabar2 gembira dari teman2 tersayang...
tak tergambar gembiranya perasaan saya mlm td...
serius!!! amat-amat happy...

lps magrib semalam...
saya terima sms dr teman sekerja di jabatan saya yang lama, kak an...
k.an telah pun berpindah ke k.lumpur mengikut suaminya...
dahulunya ...k.an b'tugas di PKG balik pulau dan saya b'tugas di PKG sg bakap...
sekarang kami punya haluan masing2...namun alhamdulillah...
ukhwah yang terjalin sejak 5 tahun dahulu masih utuh ...
dan kekal terjalin hingga hr ini...

bercerita tentang perkembangan terbaru..k.an khabarkan tentang dirinya ...
yang sedang melanjutkan pengajian peringkat diploma secara jarak jauh...
alhamdulillah...
saya sangat2 happy mendengar berita tersebut...
seronok bila mendengar kwn2 yg bersemangat untuk melanjutkan pengajian...
kata k.an...dia masih ingat semangat yang saya pernah beri pada dia satu masa dulu...
dan alhamdulillah...
lepas saja saya declare pada teman2 yang sy dah berjaya tamatkan pengajian tempohari...
k.an lebih yakin untuk mengikut jejak saya dan teman2 lain...
alhamdulillah...
saya tak tahu rupa2nya semangat yang saya pernah tiupkan pd teman2 saya ...
benar2 jadi inspirasi mereka...
alhamdulillah...saya sendiri tak mampu utk berjaya hingga ke tahap ini...
tanpa sokongan keluarga dan teman2...dan izin dariNya...



*♥*pic k.an bersama program btpnpp...family day @ batu feringhi*♥*

satu masa dahulu...waktu saya menjejak kaki ke KUSZA...
hati saya pernah berbisik...diploma pengajian Islam ini...
hadiah untuk arwah emak...harapan dari emak...
yang mahukan salah seorang anaknya jadi insan yang mampu berbakti untuk agama...
dan ijazah kali ini...saya akan hadiahkan pula untuk abah...
yang mahukan anaknya terus berjaya menjadi seorang pentadbir yg disegani...
tak dinafikan ...saya lakukan semuanya bukan atas minat sendiri...
semuanya untuk insan2 yang saya sayang...
ajaibkan...hanya dari doa kedua ibu bapa tanpa minat yang mendalam...
alhamdulillah...saya mampu untuk berada pada tahap ini....

buat teman2 yang saya sayangi...
teruskan perjuangan kalian dalam meneruskan kehidupan di muka bumi ini...
carilah kejayaan dalam hidup...dengan redha dari kedua ibu bapa kita...
dan redha dari Dia...yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...
sesungguhnya matlamat hidup hanya satu...
mencari kebahagiaan di dunia dan di alam fana nanti....
doa saya buat kalian sahabat2 saya
takkan pernah putus...hingga nyawa bercerai dari badan....

regards
~adeqya8284~

Comments

kosen4 said…
saya lakukan semuanya bukan atas minat sendiri...
Harap bukan bermaksud bermuka2...
atau tajuk lain bagi enrti ini: kau inspirasikuuuuuu oyeh! (^__^)v
jura hj hamid said…
my dear,
menuntut walau apa pun alasannya adalah IBADAT... I.Allah redha dan
ikhlas tuk KEBERKATAN...

An,
Good luck....semoga cemerlang dlm pembelajaran ....
* adeqya8284 * said…
kosen: bukan bermuka2...sekadar untuk membahagiakan insan2 yg saya sayang ...tanda sayang tak semestinya dgn ucapan kan...kejayaan jg satu hadiah...dan saya kira ianya lbh bermakna...kekal selamanya :)
miss liena: hehe...boleh tukar ker? tak kisah la apa2 pun janji bahagia :)
sis jura:betul...redha Allah datang dari redha ibu bapa kan...dan dari situ jugak kita peroleh keberkatan dalam hidup...i.Allah sama2 kita doakan..

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...