Thursday, June 17, 2010

*♥* owh ....yang mana satu??? *♥*

tetiba saja jari ingin menari lagi malam ni :)...
siang td waktu saya siapkan kertas kerja di pejabat...
saya ambil peluang berjalan2 di beberapa laman sesawang universiti tempatan...
dah lama memasang niat sebenarnya...
nk mencari maklumat tentang pengajian sarjana kaunseling...
mcm tekad je bunyinye kan...nk futher study lg...hehe
i.Allah niat tu memang ada...
cuma sedang menimbal balik beberapa perkara lain...
sebelum saya beri komitmen untuk kembali belajar...

kenapa sarjana kaunseling?
bukan sarjana pengurusan atau sarjana pengajian islam?
hmmm...mungkin sebab kerja sekarang lebih berkait rapat dgn kaunseling kot...
menarik sebenarnya kaunseling ni...
cuma kita perlu pandai bermain dengan emosi dan kawal keadaan...
sememangnya banyak lg ilmu yg saya perlu pelajari tentang kaunseling ni...
mungkin ini salah satu jalannya untuk saya menambah ilmu
dan meningkatkan prestasi kerja saya...

dalam banyak2 universiti...
sy tertarik dengan syarat2 pengajian di UUM, Sintok ...
cuma sedang berfikir tentang kos pengajian dan pecahan subjek ...
i.Allah saya akan cuba pertimbangkan dan bw berbincang dgn ahli keluarga yg lain...
ptg td sy dah mula berbincang dgn abah...
alhamdulillah nampak reaksi positif...
cuma abah msh suruh survey jugak universiti2 lain...termasuk USM...
huhu..nampaknya en. abah sangat sayangkan USM...
universiti APEX, Malaysia...hehe

i.Allah...
andai benar ada rezeki untuk sambung pengajian di peringkat sarjana kaunseling ni...
saya akan berusaha untuk berikan yang terbaik ...
saya ingat lagi waktu mengendalikan program bersama adik2 SMKANT di USM baru2 ni...
datang seorang cikgu datang menyapa saya...
ayatnya...
"congrats for your master..."
terkejut saya dibuatnya...bila pulak saya dah habiskan pengajian di peringkat master...
rupa2nya cikgu2 sangkakan...
pengajian saya di USM tempohari adalah pengajian peringkat master...
tingginya jangkaan cikgu2 saya pd anak muridnya yg tak seberapa ni...
tapi itulah antara ayat penguat semangat saya...

i.Allah...
andai itu takdirnya..
saya akan cuba untuk berikan yg terbaik...
i.Allah...
doakan saya dapat buat keputusan & pilihan yang terbaik :)

regards
~adeqya8284~

6 comments:

jura hj hamid said...

sis,

USM ok ...kos paling rendah...
teruskan perjuangan.. tuntut ilmu sehingga ke akhir hayat...
Kita perlu berubah dan terus berubah, org yg tidka mahu berubah tidak akan berjaya...

All D best.... G.luck..

* adeqya8284 * said...

Kak,

betul tu USM paling rendah kos pengajiannya...kos pengajian di UUM tinggi jugak sekitar 10k+++...memang berminat...tp kena timbal balik kos2 sampingan yang lain...i.Allah saya akan buat survey lagi..doakan saya bertemu pilihan yg terbaik...

thanks kak

luv & hugs

nEeChAn said...

apa saja yg maria fikir terbaik utk maria, akk sokong..
hehee..tp klu dtg UUM bleh jumpa akk..

* adeqya8284 * said...

Sis Muni,

thanks kak...yup..saya pun teringatkan akak bila baca maklumat tentang UUM tu..i.Allah kalau ada rezeki saya ke sana..pasti saya cr akak k :)

Lina^ Chan said...

maria dear,

im so happy maria nak sambung lagi!! ina juga setuju kalau ia untuk kebaikan diri dan prestasi kerja maria sekarang! way to go girl!!!! i sokong!!!

* adeqya8284 * said...

my dear lina,

thanks atas semangat.. i.Allah...masih mempertimbangkan beberapa perkara sebelum buat keputusan...doakan moga maria dapat buat keputusan yg terbaik utk semua pihak...:)

luv & hugs