Wednesday, June 9, 2010

::natijah di sebalik satu ujian ::

.:7hb Jun 2010:.

Isnin yang indah...

seperti biasa saya memulakan minggu baru dgn semangat baru dan...
ke pejabat untuk menjalankan tugas harian ...
lebih kurang jam 10 pg...sy terima panggilan dari mama...
kata mama ada jiran yang menelefon dan beritahu ...
jari abah terluka masa buat kerja di rumah
tersentap sebentar...
tanpa berfikir panjang saya beritahu pd teman2 sepejabat yg sy keluar...
ada kes kecemasan...
dlm kepala terbayang mcm2...
paling menakutkan ...
sy tak mahu berjumpa abah dalam keadaan seperti arwah mak dulu...nauzubillah...

sesampainya di hospital...sy jumpa pakcik fuad...
jiran yg bawa abah ke hospital..
pakcik fuad beritahu abah di dalam unit kecemasan...
terus saya menerpa masuk...
*keadaan amat kurang terkawal..bila pelbagai perkara menerpa di dlm minda...
alhamdulillah...
sgt2 lega bila nmpak abah sedang duduk smbil menunggu doktor untuk rawatan
abah terkejut bila nmpak saya...huhu...mcm2 yg abah soalkan...
sy jwb satu persatu...dlm keadaan tenang
*konon2 je bertenang...dalam hati tuhan je yg tahu ...huhu

dan keadaan abah....




ini adalah keadaan abah sebelum rawatan...
balutan bandage tu hanya sementara...dan darah masih meleleh keluar...
berdasarkan keputusan x-ray...
tulang jari abah patah ...dan abah terima 8 jarum jahitan di jari kelingkingnya...

selepas rawatan....inilah yg terjadi...




jari abah dibalut dan dimasukkan besi untuk menampung tulang yang patah itu...

petang harinya..abah terima kunjungan tentera2 kenitnya...
dan sy pula dikejutkan dgn panggilan adik yg dah ambil tiket utk balik ke parit buntar...
alhamdulillah...
semua anak2 abah ada dgn abah untuk beri semangat balik...
abah nmpak sedikit trauma...
mungkin sebab segala pergerakannya terbatas...
sebab jari yang patah adalah jari di tangan kanan...

hanya Dia yang Maha Mengetahui...
keadaan saya ketika mengurus segala urusan abah...
sebak...takut...sedih silih berganti dtg menerpa...
alhamdulillah...masih ada kekuatan dariNya untuk saya menempuh segalanya ...

.:8hb Jun 2010:.

saya hampir-hampir terlupa dengan tarikh penting ini...
hari ini keputusan peperiksaan saya keluar sepenuhnya...
maknanya hari ni juga saya akan tahu yang
saya layak berijazah atau tidak...
lebih kurang jam 9.45 pagi...
keputusan penuh diketahui...
syukur...syukur...syukur...
hanya itu yg mampu saya lafazkan...bila lihat status saya di dalam akaun pelajar...
STATUS: LAYAK BERIJAZAH
dan senyuman terukir bila lihat angka 3 di depan gred PNG saya...

Ya Allah...
manisnya natijah yang kau kirimkan...
dalam payah aku mengharung...
pada kekuatanMu aku bergantung...
benarlah janjiMu...
andai redha yang kuberikan...
inilah janji yang kau tunaikan...

Terima kasih kpd semua yang telah mendoakan kejayaan saya...
Terima kasih teman

::regards::
adeqya8284

5 comments:

kosen4 said...

TAHNIAH

Lina^ Chan said...

Ina doakan jari en abah sembuh dgn cepat ya..ameen..

dan TAHNIAH maria!!! you've made it!!! hebat! graduan USM...sebuah universiti yang paling hebat di Malaysia....pastinya Maria kini telah menjadi kebanggaan no. 1 keluarga.Maria dah buktikan pada orang yg selama ini memandang rendah pada maria...=) sO hAppY FOR U dear!!!! (^__^)v

* adeqya8284 * said...

kosen 4: alhamdulillah ...thanks:)

My Dear Lina: Thanks ina...
alhamdulillah segalanya dari Dia..
its miracle...sbb hanya sikit usaha
maria kali ni..selebihnya ..
datang dari Dia...dan semangat
dari keluarga & kwn2...
maria hari ni tak mampu berdiri
tanpa kalian...thanks God..
atas anugerah kali ni...
satu anugerah yg paling bermakna
sepanjang 26 tahun ...
bernafas dibumimu ini...:)

jura hj hamid said...

My dear....

TAHNIAH.......jgan lupa ......belajar hingga ke ahir HAYAT..
Luv u Sis....

* adeqya8284 * said...

k.jura: thanks kak :)...i.Allah..abah pun dah bersuara.. bila nk sambung master? i.Allah kita doakan ...utk kejayaan bersama k :)