* istiqarah cinta *

kalau bercakap ttg soal "pilihan" ...
dengan mudahnya kita akan mencadangkan ...
buat la istiqarah ..."minta petunjuk" ...
saya tahu ia tak semudah yang disebut ...
dan tak mudah juga untuk kita membuat pilihan ...

kadang2 kita tak jangka untuk sesuatu perkara itu terjadi ...
di luar jangkaan dan diluar kotak minda kita ...
mahu atau tidak ...apabila berhadapan dengan satu situasi...
kita tetap perlu menempuhnya ...
mungkin itu adalah takdir ...ketetapan yang telah direncana...
hanya Dia yang tahu hikmah yang tersembunyi disebaliknya...

pagi tadi di pejabat ...
rasa kacau bilau sedikit minda ini ...
dalam sy sibuk melayan kerenah client sendirian hr ni ...
saya juga dicari oleh kaunselor dr ipd sentul utk satu kes ugutan...
dalam masa yang sama ...
saya jg perlu siapkan laporan baikpulih 3 surau dan sekolah agama yg dah lama tertangguh...
dan esok mahu atau tidak saya perlu ke jheaipp untuk urusan pengesahan jwtan ...
dan perlu menghantar laporan2 yg dah seminggu tertangguh

letih rasanya ...
petang tadi selepas waktu pejabat ...sy menapak jg ke sek agama al-falah ..
untuk urusan pemantauan sebelum saya siapkan laporan utk ke unit pembangunan esok
kalau difikirkan ...tak mampu untuk sy lakukan semuanya ...
apakan daya ...dlm apa jua keadaan pun saya harus siapkan juga...
dah nama pun kerja kan ...

hmmm...runsing ...
entahla ...tiba2 sehari dua ni ...rasa bersalah dengan seseorang ...
sy selalu lalui saat begini waktu sy mula mahu lupakan kenangan lama ...
kenapa tiba2 hati terusik kembali?
kenangan ...tak mampu hati ini untuk membenci rencana tuhan...
sy tak mampu untuk beri hati saya sepenuhnya kepada insan yg sdg mengharap...
dan sy juga tak mampu untuk terus berharap pd insan yg pernah ada tptnya di hati ini...

sekali fikir ...
kejamnya saya ...kasihan pada yang sdg mengharap itu...
sekali fikir ...
sy juga terseksa ...dengan hati yang tak mampu lupakan kenangan lalu...

Ya Allah ...
tunjukkan ku jalan ...
titipkan takdir yang mampu menemukan ...pemilik takhta hati kecil ini

~mood~
t.i.r.e.d

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...