* hmmmm....*

rentetan dr gastrik yang melanda...
encik abah marah teruk pd saya sebab tak jaga makan ...
pot pet sana ...pot pet sini ...
hu3 sabo je lah ...

saya akui sejak patah kaki kali kedua saya cuba untuk control mkn & berat badan ...
ada sebabnya ...bukan saja2 nak diet ok...
since lps patah kaki ...
kaki saya akan membengkak kalau pergerakan banyak atau berat badan sy naik ...
pergerakan banyak saya tak boleh elak ...sebab saya banyak keje luar ...
so nak tak nak saya mesti control makan

tahu je lah kan ...hobi saya since sy buat keje kaunseling dan rundingcara ni...
stress je ...makan ...stress je saya akan makan ...
so saya ubah sikit diet saya dengan ambil sedikit supplement ...
untuk control selera makan waktu2 stress...
tak murah juga la untuk berbelanja ke arah tu ...
sebulan mencecah RM300+++ hanya untuk supplement ...

dua minggu pertama saya rasa ok...
masuk minggu ketiga ...jadual mkn saya di pejabat dah terganggu ...
supplement tu jadikan saya kenyang di awal pg...
so saya akan banyak abaikan minum pg di pejabat ...
pernah satu tahap ...sy mengadap client non stop...then keluar dr bilik terketar2 ...
perut je rasa kenyang ...
hakikatnya energy yang saya ada tak mencukupi utk kerja buat saya ...
kerja yang memerah otak dgn kerja fizikal tak sama ...

dan sejak tu juga saya rasakan gastrik saya mula melanda ...
harap ada jalan keluar dr masalah ini ...
makan susah ...tak makan pun susah ...

hmmm....

regards
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...