Tuesday, September 14, 2010

*♥* syawal 1431H *♥

kenapa la diri ni sangat bermalas-malasan untuk menghapdet!!!
banyak cerita ...banyak kisah...
suka duka sepanjang syawal 1431 H ni...

owhhh sebelum terlebih melalut...
Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin...
untuk semua pengunjung2 penamayamaria ni...:)
maaf kalau2 ada entry sy sblm ni yang pernah menyinggung perasaan mana2 pihak...
niat di hati... coretan yang terpalit di wall ini hanya luahan rasa...
lukisan jiwa rasa sedih, gembira, tawa & hiba sendiri...
tidak ada kena mengena antara hidup dan mati insan2 lain...

syawal thn ni berbeza sama sekali bagi hidup saya...
kebiasaannya saya akan menyambut mlm raya di rumah peninggalan opah...
masak rendang dgn makyang...susun kuih...bertakbir di anjung rumah...
tp tahun ni berbeza sikit suasananya ...
mlm raya... saya & family masih berada di rumah ...di parit buntar...
mengubah sedikit tradisi...
masih menyambut syawal dengan laungan keramat takbir...
cuma bezanya ...
kami jemput kumpulan takbir dr surau untuk dtg ke rumah bagi memeriahkan suasana ...
alhamdulillah...
walau sedikit penat...*sebab last minit punya planning
sy sangat berpuas hati & bersyukur...

pagi raya ...selepas sembahyang raya ...
kami sefamily bertolak balik ke KK untuk ziarah pusara emak & opah...

sayu & sedih...
saya kira selepas 8 tahun saya mampu bertahan...
thn ni saya kalah...
kalah untuk tak mengalirkan airmata di pusara mak...
kebiasaannya kami akan baca surah yassin di pusara mak...
tp thn ni abang ipar saya, abang pian...
adakan sedikit tahlil sewaktu berziarah ....
tak sedar airmata mengalir...bila abang pian sebut nama emak dalam doanya...
doa dr seorang anak menantu yg tak mengenalinya...
tanda ingatan...dan kasih sayang...
saya??? insan yang lahir dr rahimnya...
pastinya terlebih2 kasih...terlebih2 sayang ...terlebih2 rindu mak...
amat2 rindu emak...
Al-Fatihah...~buah tangan untuk emak~

sambutan aidilfitri saya tahun ni amat pendek di kampung ...
raya kedua saya dan adik dah kembali berada di parit buntar...
sepanjang hari berehat! konon2 letih...huhu
raya ketiga ...
sy kembali keluar meredah kesesakan lalulintas ...
untuk penuhi jemputan sambutan aidilfitri di pantai bersih, bwrth & sg bakap...
thanks abg gelex & k.mai...nice moment...
dpt berkumpul balik dgn x-smkant yg dah lama tak jumpa...
ramai yg hadir senior2 sy...
ada jugak 2-3 org teman sebaya tapi kebanyakannya lelaki...
happy jumpa korang ...
taufik & isterinya sue, cain & tunangnya nadia ...
and ada 2-3 org lagi yg sy tak sempat jumpa...
selesai mengundur diri dr pantai bersih
sy & tini berganjak pula ke sg bakap untuk majlis bbq di rumah ina & syakhilla...
thanks my dear liena...hehe lama sungguh x jumpa syakhilla...
alhamdulillah sempat jugak hilangkan rindu dgn korang berdua...

dan hari ni raya keempat...
cerita sedih, pilu dan menikam kalbu...
saya dah kembali beKERJAAAAAAAAAAAAAAAAAA............
huhuhu...bekerja tahap maksima rasanya ...
dr pagi sampai ke petang...NON STOP!!!
aduiii...sy jarang bekerja di kaunter...
masuk musim raya ni dah takde org...so terpaksa la jugak ...gantikan petugas kaunter...
hari ni sy bekerja berdua dengan k.zah...
esok tambah seorang lagi...dgn Is...
huhu ...harap dengan adanya si adik kecik tu dpt la sy bernafas esok...

cerita esok???
huhu belum tahu...sama2 la kita tunggu...
esok last day sy keje ...lusa saya bercuti kembali...
perlu cuti untuk persiapan majlis hr khamis nanti...
insyaAllah mcm thn2 yg lepas...
ada hari istimewa untuk semua teman2 & ahli keluarga terdekat...
cuti 16 sept...jemputlah datang ke rumah...
insyaAllah sepanjang hari pintu terbuka ...
menu...masih lagi rahsia....tungguuuuuuu...

ngantuks sudah...
panjang berjela la pulak sy membebel...
okies...
sekali lagi...
Salam AidilFitri Maaf Zahir & Batin...
frm maria&family...

regards
~adeqya8284~

No comments: