Thursday, September 23, 2010

*♥* bila ada yang menguji kesabaran saya!!! *♥*

tak tahu nk klasifikasikan entry ni sebagai kategori apa...
marah, benci, tak puas hati...huhu...penghujungnya saya jugak yg sedih sendiri...
sy tak tahu apa puncanya kejadian kelmarin...
tapi bila tiba2 saja ada pihak yg melanggar urusan peribadi saya...
cuba bercakap dan ambil tahu soal gaji dan sumbangan sy pada organisasi ...
saya kira its too much!!!

selama hr ni tak pernah saya senaraikan...
dana pengeluaran yg sy sumbangkan utk organisasi dan client...
sy kira ia milik peribadi dan tak perlukan hebahan...
tapi bila kejadian kelmarin berlaku ia benar2 mendidihkan darah saya!
bercakap ikut suka hati dan mulut tanpa menyiasat...
dan bercakap kasar!...

sy tak merancang utk keluarkan taring "bossy" di dalam pejabat...
sebab sy kira saya mahu belajar dunia baru saya dan mahu dekati semua secara "berkawan"
tapi bila keadaan ni berlaku ...
saya belajar sesuatu yg baru...
jangan terkejut kalau ada perubahan dalam diri sy lps ni...

i think its too much!!!
kalau kita mengharapkan penghormatan dr org lain,
kita perlu terlebih dahulu menghormati org lain,
kalau terasa diri terlalu sempurna utk lakukan semua kerja...
do it by yourself! and prove it!
bukan hanya bercakap kosong tapi habuk pun tak ada!!!

*tiba2 je rasa nak meluahkan perasan marah ni...*
maybe sebab dlm pms zone juga...tp selalu sy boleh kawal...
kali ni kesabaran sy benar2 diuji!

regards
~adeqya8284

4 comments:

eimah said...

kadang2 bila kita diam org ambk kesempatan...jd harus b'tindak mengikut kewarasan....keadilan pd diri sendiri perlu dicari....

heart by heart.... said...

diri kita nie tak semua Orang suka...kan.. walaupOn kadang kita dah buat yang terbaik, ada jugak kOmen2 yang tidak sepatutnya.. bila kita diam, lagi Orang naik kepala..lagi Orang nak kata..
bak kata abang Nasa " manusia ni, selagi tak bertemu kain putih dan tanah, selagi itu dia akan mengata dan terus mengata dan mencari kesalahan keburukan Orang lain.."

k.maria banyak2 bersabar.. ini dugaan Allah untuk k.maria... insyaAllah akan ada balasannya suatu hari nanti ^_^

Lina^ Chan said...

Apa punya org la dia tu...suka cari penyakit ke apa? kesian maria kena hadapi karenah manusia mcm ni...kalau ina mmg lama dah...hehe...sebab tu Allah letak maria dlm suasana kerja yg kena deal dgn ramai org..sebab maria sgt penyabar...hehe. tabah dear love ya!!

* adeqya8284 * said...

eimah: betul tu...hanya diri sendiri je yg mampu untuk pertahankan diri sendiri...thanks :)
akak:susah nk menafsir...mcm2 kisah...mcm2 ragam manusia...kalau nk memuaskan hati semua pihak ...takut2 1 hari nanti kita pulak yg jd mangsa
iena:ntahla...tgu dan lihat je la...lagi dilawan lagi menjadi, lagi kita diam ibarat macam memarakkan api...doakan sabar tu sentiasa ada dgn maria ...tq dear