Thursday, September 2, 2010

*♥* My Diary Ramadhan 07 *♥*

Menjejak 10 malam terakhir...
Ya Allah...leka seketika dengan urusan2 dunia...
sejak cuti nuzul Al-Quran yang lepas hingga ke hari ni...
saya belum lagi menjejakkan kaki ke pejabat...
30 hb saya bercuti...selesaikan 2-3 perkara di JPJ dan pihak insurans ...
kelmarin dan hari ni...saya berbengkel di PAD Kepala Batas ...
esok baru ada peluang nak menjenguk teman-teman sepejabat...
adehhh...banyak keje yg pending...

minggu depan 7hb ...saya ada mesyuarat di masjid negeri
mesyuarat unit undang2 & rundingcara keluarga ...
saat2 akhir nak beraya pun masih ada kes yang berbangkit lagi...
pening kejap bila tgk surat pg td...
mood raya dah mula menular...
tapi bila ada tuntutan kerja yang mendatang sebegini...
saya tak mampu untuk menolak...

semalam saya call adik...
cemburu la pulak dengan dia...
si budak kecik tu cuti raya dua minggu ...
dan cutinya bermula seawal isnin minggu depan...
huhu...itu namanya raya sakan...
jeles...jeles...kakak dia yang keje dekat ni...
raya ke4 dah kena keje...huhu nasib badan...

bila difikir2kan balik...
penat rasanya ...
bila komitmen kerja semakin meningkat ...
masa untuk diluangkan bersama keluarga pun makin berkurang...
bukan tu je waktu untuk mengadap Allah pun kadang2 makin di "cut"
huhu nauzubillah...kadang2 cuba muhasabah diri...
bila keletihan melanda ...mula la diri ni hilang upaya untuk beribadat...
cuma kadang2 saya bersyukur...
bekerja dengan komitmen yang besar di jabatan agama ni...
sekurang2nya yang wajib tu dapat saya penuhi...
cuma ruang2 untuk ibadat sunat tu kadang2 makin lompong ...
akibat keadaan terlalu letih...
entah la ...saya cuba kawal...
tapi keupaayaan sebagai seorang manusia kadang2 membataskan saya...

Ramadhan kali ni saya akui...
agak kurang masa saya untuk amalan2 sunat...
balik kerja kadang2 dah menjangkau jam 7pm...
selesai berbuka dan solat maghrib...kdg terus masuk alam ghaib...huhu tertitun
isya' & terawih saya ...terpaksa la ditransfer ke waktu sebelum sahur...

Ya Allah ...makin sedikit waktu ku denganMu...
kau lapangkan waktu2 ku Ya Allah...
untukku terus bernafas di bawah lembayung kasihMu

regards
**adeqya8284**

No comments: