Thursday, July 29, 2010

*♥* jadi rebutan??? *♥*

tajuk entry yg poyo...
tapi itulah hakikatnya...
bukan saya yg jadi rebutan...
tapi tempat keje saya yg jadi rebutan!!!...huhu...

alkisah...
hujung minggu lepas ada kemasukan teman2 sekerja yg baru di JHEAIPP...
seramai 7 org PPHEI yg melapor diri...
dan kesemuanya adalah perempuan...
alhamdulillah...
rasa seronok la juga...sebab selama ni ...
saya dan kak siti je PPHEI perempuan yg ada di JHEAIPP...
di celah2 kegembiraan tu ....
ada juga cerita sedih yg menyusul...

ada 2 org di kalangan 7 PPHEI yang baru ini...
sedang merancang untuk bertukar suka sama suka dengan saya ...
huhu...
alasannya...
mereka jauh dengan suami dan kedua2nya sedang 'pragnent'...
dan dalam tempoh seminggu ni...
saya terima pelbagai panggilan ...
ada yg memujuk...ada yang nk ajak keluar makan...
aduihhh...pening saya dibuatnya...

dulu...takde sape pun yg nk datang posting ke sps ni...
sekarang sampai berebut2 pulak...
huhu...untuk adil...saya rasa saya tak akan berganjak dari sps...
kalau saya pilih antara dua ni...
mesti ada yg tak berpuas hati kan...
lagipun kesihatan encik abah tak menentu sekarang...
lebih baik saya terus tinggal dgn keluarga...
sekurang2nya sy sentiasa ada kalau2 ada perkara kecemasan berlaku...

fikir2 balik bunyi mcm kejam je kan...
kalau beralasankan 'pragnent' dan jauh dari suami of coz la sy akan kalah...
sy ??? tak ada alasan sekukuh mereka...
huhu...moga ada jalan keluar untuk masalah ni...
saya buntu untuk buat keputusan...



minggu ni...minggu yang agak pack!
agak penat sbb perlu berulang alik ke masjid negeri...
untuk berbengkel selama 2 hari di sana...
alhamdulillah banyak resolusi yg tlh diketengahkan oleh pihak ketua pendaftar negeri..
bagi memantapkan lagi kerja kami pendaftar2 NCR daerah ini...
banyak perkara yang telah diambil kira sebelum mengubahsuai undang2 baru NCR ini...
kebanyakannya melibatkan pihak mahkamah dan enakmen kekeluargaan negeri
yang sedang digunapakai...

buat masa sekarang ...
sementara menunggu surat tauliah dari YDPA...
sy telah diberi tgs utk meluluskan permohonan nikah, cerai dan rujuk secara online

secara peribadi...saya lihat
banyak cabaran yg perlu dipikul oleh seorang 'wanita' untuk jadi seorang pendaftar NCR...
saya perlu lebih berhati2 sebelum membuat sesuatu keputusan & kelulusan...
setiap keputusan & kelulusan perlu dihalusi
bukan sahaja dari segi enakmen dan undang2 negeri...
malah ianya juga melibatkan hukum syarak...
dalam bengkel ini juga kami telah diberi mandat sebagai ...
penolong peg. tadbir agama & juga peg. khidmat nasihat kekeluargaan di peringkat daerah...
3 bidang tugas yg berbeza...
perlu dikendalikan oleh seorang insan yg lemah ini...
sedang muhasabah diri...
moga diri ini mampu untuk pikul segala tanggungjawab ini ...
dan dipermudahkan segala urusan...


~regards~
adeqya8284

2 comments:

kosen4 said...

Warm up utk menghadapi Ramadhan nih...

* adeqya8284 * said...

pakcik kosen: insyaAllah...selamat menyambut rambut Ramadhan Al-Mubarak