Saturday, July 3, 2010

*♥* cik puan maria *♥*

dah lama tak sengalkan diri dalam blog sendiri...hehe...
asyik cerita tentang sedih dan sakit je kan...
hari ni nk letak sebelah semua cerita2 sedih tu...
nk ukirkan senyuman pulak waktu menaip entry di sini *^_^*

10 julai 2010 nanti...genap 2 bulan saya berkhidmat di organisasi baru...
bunyinya seperti baru je kan...
tapi hakikatnya...dah pelbagai cerita dan kerja saya lalui...

waktu kali pertama saya jejakkan kaki ke pejabat baru...
kebanyakan kawan2 di pejabat menggelarkan saya "puan maria"
agak kurang selesa dgn panggilan tersebut...sy beritahu yang saya belum berkahwin...
selepas puan ...sy digelar "cik maria" ...
tapi tak lama juga gelaran tu digunakan...sebab di depan client...
status saya terpaksa dirahsiakan...
selepas cik...muncul pula gelaran "ustazah"
kali ni ok la...agak selesa...
walau pada dasarnya mcm tak kena je kan gelaran tu...hehe...
dan gelaran terakhir yang saya terima ....

*
*
*
*
*

"Cik Puan Maria"

gelaran kali ni benar2 mengundang tawa saya...
bukan sekadar teman sepejabat...
sekali dengan client2 memanggil saya dengan gelaran tersebut...
ape2 je la...asalkan kalian bahagia...
yang menambahkan tawa sya..bila ada yang bertanya...
cik puan dah kahwin?
hehe...nak je saya katakan..."lu pikirlah sendiri"
pilih la yang mana suka ..."cik" atau "puan"...hehe....
tapi mana boleh cakap macam tu kan..hehe
finally...status saya masih lagi rahsia & jd tanda tanya di kalangan client2 saya ...

mcm2 kerenah manusia kan...apa yang mampu saya katakan...
senyumlah untuk dunia...selagi kita mampu untuk berbakti...
lakukanlah yang terbaik untuk diri, keluarga dan masa hadapan...
i.Allah suatu hari nanti...moga segala amal dan kerja kita akan dikenang...

~regards~
*♥* adeqya8284*♥*

2 comments:

jura hj hamid said...

Salam sis,

CIK PUAN MARIA.... nice.....
ok le...moden sikit...

* adeqya8284 * said...

kak,

sekali sekala dengar comel jugak bunyinye kan...tak pernah org ada dua gelaran dlm satu masa..hehe