Wednesday, October 7, 2009

::i'm back::


Hampir seminggu sy tinggalkan blog ni ..tanpa sebarang entry…

Bak kata Cu Syikin …dah bersawang..huhu

Alhamdulillah ….

Senggang masa rehat yang sy ambil tak panjang ..

Everything dah kembali tenang... syukur sgt…


Segalanya mula terlerai bila sy dah mohon maaf dgn abah pagi tadi…

Sy mengharapkan keadaan akan kembali tenang spt biasa…

Org lain dah bermaafan di pagi syawal…

Saya ni ketinggalan gerabak keretapi nampak gayanya…

Anak bapak…adatla…

Pasti ada satu dua perkara yg tak kena …tapi alhamdulillah…

Walaupun ada sedikit salah faham ..

Sy tak akan meninggikan suara dgn abah ..

Atau melawan cakap abah…itu bukan sy..

Selalunya kalau ada perkara yg tak memuaskan hati,

sy lbh suka diamkan diri …

Abah pun tahu…anak dia yg sorang ni ada ketul emas dalam mulut…

Walaupun kaki bersembang… pot pet sana pot pet sini…

Tapi untuk menjawab atau berbalah dgn org… sy tak suka…

Melainkan kalau berada dalam keadaan tekanan yg terlampau …

Mungkin sy akn pertimbangkan utk beri feedback, utk pertahankan diri…


Rasa tenang melangkah ke pejabat hari ni….

Walaupun air mata jd peneman sejak 2-3 hr lepas…

Sy rasa sy dah sampai ke garisan pengakhirannya…

Apa yg berlaku sepanjang syawal tahun ni…

Akan sy pahatkannya sebagai satu kenangan & pengajaran…


Bingkisan buat seorang teman…

Sy doakan anda bahagia dengan pilihan anda…

Dan sy redha dgn segala ketetapan Yang Maha Mengetahui dan Maha Penyayang…

Sy juga doakan …

Kebahagiaan yg menjadi milik anda...

Akan membenihkan juga kebahagiaan dihati saya…walau haluannya berbeza...


Moga ada kekuatan dalam hati yg kerdil ini…

Untuk sy teruskan perjalanan hidup…yg sy sendiri tak tahu bila penghujungnya…

Sy akan terus melangkah …

Melangkah untuk terus mencari erti ketenangan & kebahagiaan..…



::regards::




7 comments:

heart by heart.... said...

uwaaa....k.maria, sedihnya..baca blog nie..akak fhm perasaan k.maria, k.maria tabah tau hadapi sume nie..apa2 pun, Allah tau segalanya...
akak sedia mendengar and berkongsi masalah dengan k.maria...nanti k.maria add ym akak...
aizatasha@yahoo.com
jgn cedih2 tau.... =)

adeqya84 said...

Thanks akak,
K.maria pun tak jangka semua ni akan berlaku dlm suasana syawal thn ni...alhamdulillah..k.maria terima..dan k.maria percaya pasti ada hikmah di sebalik semua ni...thanks akak..take care ya ;)

Na Shari said...

Semoga Maria tabah menghadapi dugaan demi dugaan yang mendatang. Kerana Allah sayang pada Maria, maka Dia menguji Maria...

ASYIQ said...

huhu...cam sedih je bunyinya.

Sabar,tabah, semua tu adalah asam garam kehidupan. Tak boleh lari dari masalah, terpaksa kita tempuh juga. Pilihlah cara yg terbaik...ibarat menarik rambut dalam tepung, rambut tak putus dan tepung tak berselerak...

Semoga tabah....

adeqya84 said...

Sis Dina,
Thanks...sy dlm proses tenangkan diri..walau apa pun yg terjadi..sy percaya...pasti ada hikmah yang terbaik dariNya...

Cu Syikin,
Betul...manusia tak boleh lari dr masalah..manusia yang tak punya masalah pun satu masalah juga kan?..doakan Ya tenang...setenang arwah mak waktu dia diuji masa sakit dulu..thanks Cu...;)

Lina^ Chan said...

salam dearie maria,

welcome back dear! ina tau maria tabah and i believe that u can get rid of those miseries. insyaAllah, if maria selalu berdoa, pasti Allah kabulkan.

yg penting, jgn pikir sgt benda2 dah lps..apa yg lebih baik, tumpukan pada mada depan dgn fikiran yg positif. insyaAllah..di setiap kepahitan pasti berakhir dgn kemanisan.. =)

Allah knows best that we know not.=)

love n hugs, ina.

adeqya84 said...

Salam my dearie lina...
thanks a lot...ina selalu ada pada waktu2 sedih dan waktu2 suka maria...
doakan maria tenang...i.Allah...i'm getting better now...

luv & hugs, maria