* usaha+ doa+ tawakal *

mood menulis tiba2 muncul malam ni...

hari ni saya dan encik abah keluar untuk mencari bomoh patah di selama, perak...
sakit.....sangat2 sakit bila tulang kaki yg patah tu dibetulkan kedudukannya...
menangis + meraung....hu3
alhamdulillah selepas rasa sakit tu...terasa juga kaki saya kembali kpd kedudukan asal...
insyaallah ...
menurut k.zai...kalau saya jaga diri & jaga pantang (makan)
dalam tempoh seminggu kaki saya akan pulih semula...
insyaAllah usaha + doa...moga dimakbulkan Allah permintaan ini...
tak mahu rasanya sekali lagi balut kaki ni dengan simen @ fibre glass ..
lebih sakit dan terseksa rasanya ...
waktu saya pakai fibre glass tempohari bayangkan spt ...
saya bw barang yg seberat 5-6 kg bersama saya setiap masa...sgt berat
menurut Dr...fibre glass tu perlu dipakai selama 6 minggu :((
hu3...lebih dari sebulan tu tempohnya ...
baru ni ketika di dalam wad...saya berbual lagi dengan Dr pelatih yg merawat saya ...
katanya paling cepat pertumbuhan tulang di kaki adalah 3 bulan...
atau mungkin lebih... dan ada yg memakan masa 6 bulan...hu3 tidak...

saya agak ralat dengan kejadian yang menimpa ini sebenarnya...
bukan sengaja mahu menyalahkan pihak lain ...
tapi saya kira ini hakikat...kenapa saya perlu tanggung akibat drpd kecuaian org lain...
encik abah telah hire peguam untuk menyaman jabatan2 yg terlibat...
awalnya saya menghalang...kerana fikirkan kerjaya saya ...
encik abah marah balik pada saya...katanya renung balik kesakitan yg perlu sy tanggung...
dan kini saya sedar...
betul... besar impaknya ...saya sedang TRAUMA...
trauma untuk berjalan ...dan saya trauma bila melihat longkang ...
baru2 ni ketika melintasi sebuah longkang ...tangan saya bergetar menahan ketakutan...
kesudahannya sy terus menutup mata utk tak mahu bayangkan lagi kesakitan yg menimpa...

entahlah...andai ini takdirnya ujian keatas saya saya terima ....
tapi kalau boleh saya tak mahu ada mangsa lagi selepas saya...
saya tak mahu org lain rasa sakit yg saya rasa....hu3
terima kasih kpd Pn. Pegawai Daerah SPS ...
terharu dengan keprihatinan Puan pd saya...:)

Saya sedang susah hati sebenarnya ...jasad shj di rumah ...tp minda ada di pejabat...
mendengar peruntukan yg turun terlalu banyak hujung2 tahun ni
beserta jadual program yg tlh dirancang sy jd takut...

baru2 ni jabatan saya ditegur kerana tak merancang program sempena bulan Al-Quran...
ada juga rayuan dr beberapa staff yg minta sy turun padang untuk aturkan program...
masalahnya pergerakan sy terbatas ...bukan tak mahu bantu...hu3

berita yg baru diterima kelmarin...
dalam tempoh seminggu dua ni...unit pembangunan mahu turun buat baikpulih pejabat...
untuk geran sebesar 80k +++ bukan calang2 t/jwab yg saya perlu pikul...
dr proses buat kertas kerja hinggalah ke plan sy uruskan...
segalanya mereka perlu rujuk pada saya ...hu3 aduyai ...
pening sekejap dengan keadaan yg melanda...

Ya Allah permudahkan urusanku ...
dan Engkau ringankanlah jua segala yg ada mindaku ini...
amin....

mahu berhenti merapik ...
nanite

~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...