*suratan dan ketentuan*

lamanya jari jemari ni tak menari di sini...
bukan tak mahu...tapi terlalu banyak kekangan masa yg mendatang...
saya cuba aturkan ...
alhamdulillah hari ini...
walau dalam sedikit gundah ...ada tenang yg menyapa...

entahla...
kadang2 seperti redha ...
kadang2 ...seperti tak mampu untuk bersabar...
Tuhan hanya Engkau yang Maha mengetahui segalanya ...
macam2 perkara yang bermain di minda...
sedang mencari kekuatan walau diri ini sebenarnya lemah longlai tak bermaya...

minggu lepas opah saya sakit tenat di kampung ...
bukan baru opah sakit...dah lama sebenarnya ...
tapi baru kali ni saya punya kekuatan untuk pulang ke kampung ...
susah nk ceritakan di sini tentang sakit saya dan hubungannya dengan opah...
tapi saya kira umum akan memahami jika saya katakan ini mirip kepada SAKA...
alhamdulillah kali saya mampu bertahan walaupn dlm suasana yg agak genting ...
berkat doa2 dan ayat2 suci Al-Quran yang dibekalkan sbg pendiding oleh seorang ustaz...
alhamdulillah saya dan ahli keluarga sedikit sebanyak mampu hadapi ujian2 yg tiba...
dari awal...ustaz yg mengubati saya ada berpesan...
kena kuat dengan ujian2 yg mendatang...segalanya tak akan diduga...
benda ni akan bertindak balas dengan lbh agresif kalau kita cuba buang dia...

saya cuba ...untuk hadapi segalanya ...
benar...ujian bukan sahaja dr dalam rumah...
ianya termasuk ujian dr luar...
saya terima ujian ini seadanya walau segalanya diluar kudrat saya...

entahla....ada masanya rasa mahu jatuh ...rebah...
tapi saya cuba juga untuk bangun ...masih mahu cuba untuk berdiri...
dan dalam saat genting ini jugak...keluarga tiba2 timbulkan isu baru ...
kenapa hingga kini saya masih tak kisahkan soal jodoh saya ...
macam2 cerita yg saya dengar ...tp sebenarnya dalam saya berubat ...
sememangnya ustaz ada katakan ...
"pendamping" saya cuba untuk tutup ruang jodoh saya ...
dan dalam saya baca kisah2 yang melibatkan sihir ianya juga melibatkan kelambatan jodoh ...
atau menutup ruang jodoh insan yg disihirkan itu...
nauzubillah ...

mohon untuk saya terus diberi kekuatan ...
untuk terus sabar...redha ....
dan kuat untuk terus berusaha menentang perasaan jahat dalam diri ini...

waallahualam..

regards
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...