♥ ujian itu rahmat ♥

Alhamdulillah ...
hari ni adalah hari keempat selepas sy selesai jalani sesi perubatan secara tradisional...
thanks God ...perkembangan yang baik...
Alhamdulillah ...
pagi ni saya dah boleh berdiri sendiri tanpa bantuan tongkat ...
nak menapak...tak berani lagi ...masih lagi takut2...
insyaAllah saya akan tunggu sehingga sesi rawatan selesai...
then baru sy akan belajar menapak semula...

2-3 hari ni banyak perkembangan positif...
alhamdulillah...tak ada perkataan lain yg sy mampu ungkapkan selain lafaz kesyukuran itu...
kalau sebelum2 ni ...
tiap kali kaki saya menjejak ke lantai...
saya rasa bagaikan kaki saya ditusuk duri...pedih/sakit berselang seli...
Alhamdulillah selepas kedudukan tulang yg patah tempohari dibetulkan ...
saya dapat rasakan sakit itu semakin kurang ...
dan perkara yang membolehkan saya lebih tersenyum lebar...
saya kini dapat bersolat dengan tenangnya...
sebelum ni...
bila bersolat...ingat nak cepat habis je...tak tahan sakit...hu3
sebab kaki kalau tak diletakkan pada aras yg lebih tinggi dr badan ...
ianya akan menimbulkan rasa nyilu dan sakit...
tapi untuk 2-3 hari ...
kaki dah boleh diletakkan dengan sempurna di bawah utk saya bersolat dengan tenangnya...
baru kini saya rasakan ...
kadangkala ♥ ujian itu satu rahmat ♥,
dan bila kita positif ...ianya akan menjadi nikmat...

dan hingga hari ni alhamdulillah...
saya berjaya untuk "berpantang" dari makanan yg tidak dibenarkan...
hari2 makanan saya hanyalah nasi...dan berlaukkan benda2 yg bergoreng sahaja...
no more masakan pedas...no more masakan yang masam...no more sayur/buah2 yg sejuk...
no more tea/milo/chocolate...
Ya Allah kuatkan imanku untuk berpantang buat sementara waktu ni...
insyaAllah ...i can do it!...chaiyork maria!...hi3
Alamak dah terlebih2 membebel pulak di sini...

owh...dalam saya happy dengan beberapa perkembangan positif ...
ada juga berita sedih yang menyapa...
petang khamis lepas..opah sebelah mama telah kembali ke rahmatullah pd jam 5.20 ptg...
pemergian opah ...menjadikan saya beraya tanpa ketiga2 opah yg dikasihi utk thn ini...
dan untuk kesekian kalinya juga ....
sy tak dapat menziarahi arwah kerana keadaan kaki yg msh belum pulih sepenuhnya ....
moga rohnya ditempatkan bersama org2 yg beriman...
Al-Fatihah utk emak/opah2/serta saudara dan sahabat handai yg tlh pergi ...

regards
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...