* dan bilamana mata tidak mahu lelap....*

mata masih tak mahu lelap...
jam dah menghampiri 00.21...
aduyai...inilah penyakit yg ada sejak bercuti sakit nih...
bila malam pun menjelma susah sgt la nk mata ni nk pejam...
siang hari pun takde la pulak sesi beradunya sbb sy bukan jenis yg tido siang...hu3

nasib baik tv al-hijrah punya pengisian rancangan yang menarik...
slot muhasabah diri setiap jam 11.30 mlm saya nantikan setiap hari...
antara sebab saya nantikan slot ini :) ...
kerana perantaranya adalah teman baik saya ...ustaz don daniyal ^^,


*fokus kepada si baju putih tu ya...bukan si perantin...hi3

lama tak dengar khabar teman baik ini...
selepas pulang dr mesir ...
dengar beritanya dia bertugas sebagi tutor di KUIS juga sbg pendakwah bebas...
kemudian berkembang statusnya sebagai tunangan orang...*congrats bro^^,
tup2 tiba2 saja muncul di kaca tv...

hi3 ...itulah teman2 sepengajian saya dulu...
ramai yg dah mula mencipta nama dalam pelbagai arena ...
sebelum ni juara AQ2 ~anuar hasin...
kami satu sekolah tp bukan satu kelas ...so agak kurang rapat...
diikuti dengan peserta AQ3~shamsul abu hassan asshaari...
suara dia mmg bagus sejak dr sekolah lagi...tak lupa perangai gila2 dia tu...
aduyai mmg shamsul agak nakal dulu kini dan selamanya kot...hi3
baru2 ni tika menonton dokumentari Nota Azzahra di channel Al-Hijrah...
seorang lagi teman saya muncul di layar perak...
teman sekuliah waktu di KUSZA...antara top student pentadbiran islam ...
Ustazah Ruzana Abd Rahman...atau lebih dikenali dgn nama ezan waktu di kolej dulu...
melihat kecekalan ezan bertugas di sebalik tirai besi...
manjadikan saya lebih bersemangat untuk menyumbang bakti kepada masyarakat...
jawatan kami sama ...
cuma bezanya ezan bertugas di Penjara Wanita Kajang...dan saya bertugas di pej agama .....
bila melihat ezan memikul tugas yg lebih berat ...dalam persekitaran yg lebih mencabar...
ia membuatkan saya rasa lebih bersyukur ...

wahhh dah melalut pula bercerita ...
hi3...td waktu slot muhasabah diri...bukan ustaz don perantaranya tp org lain...
apa yg saya nk kongsi ...topiknya menarik...tajuknya DAMAI YANG HILANG...
dalam tazkirah tersebut dikupas persoalan tentang hak muslim terhadap muslim yang lain...:)
kupasan yang sangat menarik...
nanti saya akan sharekan intipatinya ya...
kena cari bahan dulu baru boleh huraikan :)

okeh...takmo melalut lg....nanite...

regards
~adeqya8284~

Comments

ummi Ida said…
Salam puan. Menyampaikan berita,mungkin dah tahu..Ustazah telah pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya Jumaat 2 Dis..AlFatihah
ummi Ida said…
ustazah Ruzana maksud saya..kami selalu dlm urusan program di penjara..
* adeqya8284 * said…
Ummi Ida...maaf saya baru terbaca komen puan...saya dapat berita ttg pemergian arwah dari teman sekolej hari yang sama 4 disember ...tarikh arwah pergi meninggalkan kita ...kita sama2 doakan moga arwah tenang di sana ...Al-Fatihah...

terima kasih atas kunjungan ke laman yg tak seberapa ini...

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...