* k.o.s.o.n.g *

Apa yg lebih baik dari menangis kalau bukan menulis...
Apa yg lebih baik dari menulis kalau bukan berdoa...
pinjam kata-kata semangat kak ayu ...
mummy kepada adik arwah alanna...

saat ini ... hati kosong
hati sakit ...bila mengenangkan perbuatan makhluk yg bernama "LELAKI"

untuk kesekian kalinya saya menulis selepas beberapa lama berehat ...
penat, letih dengan ragam manusia ...

berlaku satu kejadian yg menyakitkan, yg menakutkan dlm hidup baru2 ni...
kenapa terlalu mudah untuk lelaki melakukan penipuan?
bahagiakah hidup dalam kepura-puraan demi untuk membuktikan mereka LELAKI...
sehebat manapun kalian ...matlamat tak akan menghalalkan cara...
kalau dahulu...hati ini pernah disakiti...
kali ni rasanya hati ni bagai disiat2 dengan pisau belati...

bagaimana ya nk gambarkan ...
kalau sebelum2 ni saya yg jd pihak pendamai kepada pasangan2 yg bermasalah ...
yg melibatkan org "ketiga"
tapi kali ni tanpa sedar...sy sendiri yg menjadi org ketiga dlm hubungan org lain...

hati saya kosong bila tahu keadaan sebenar...
MARAH!!!!
kenapa perlu berlaku penipuan untuk sebuah persahabatan ...
di mana nilai kejujuran ...
dalam sebuah hubungan yg kononnya untuk membaiki kesalahan silam...

keadaan awal...tak henti menyalahkan diri sendiri...rasa bersalah menghantui...
alhamdulillah ...perlahan2 hati makin tenang ...
awal pg td...
sempat saya jalani satu sesi dengan ayahanda ...
dan satu sesi dengan kekanda sy ...k.zah...
ayat terakhir k.zah...
"tak perlu musnahkan hidup hanya sebab seorang lelaki"
yes!! quote it...

sedang dalam proses membersihkan hati yg selama ini punya dendam dengan lelaki...
makin hari makin parah rasanya ...
saya tahu bukan semua lelaki jahat di muka bumi ini...
saya masih punya teman2 lelaki yg baik...
dan sentiasa ada sebagai sahabat ketika waktu susah dan senang saya ...
tetapi situasi hari ini amat menakutkan, dan amat membimbangkan...
apa yang saya alami dan saya perhati...
landasan untuk melakukan kejahatan lebih banyak dan terbentang luas ...
jika mahu dibandingkan dengan landasan untuk membuat kebaikan...

*syukur dengan ujian ini...
sekurang2nya belum terlewat dan belum pergi jauh dengan hubungan yg tidak sepatutnya ini...
cuma timbul rasa berdosa ...
rasa berdosa pd pihak yang teraniaya ...

Ya Allah kiranya masih ada ruang untuk hambaMu ini bersujud ...
kau anugerahkanlah keampunan dia atas kesalahan & kealpaan yg telah kulakukan...

regards
*adeqya8284*

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...