* duhai h.a.t.i senyumlah kembali....:) *

Kebaikan yg t'sembunyi disebalik sesuatu yg anda benci...
kdg2 lbh byk drpd yg ada dlm sesuatu yg anda sukai...
kerana anda tidak mengetahui akibat yg akn t'jadi.
Betapa byk kenikmatan yg t'smbunyi dlm kesusahan...
dan betapa byk kebaikan yg t'sembunyi disebalik keburukan ...
* Dr. 'Aid Bin Abdullah Al-Qarni *

Saya dalam proses mendidik hati...
hati...tenanglah ...
buang segala amarah...buanglah segala dendam yang terbuku ...
jangan biar ia lebur jadi debu...

Tak mudah untuk pulihkan semula hati yang kian retak ...
tapi saya yakin ...
fitrah dan takdir kehidupan yg sudah tertulis mampu untuk ubah segala-galanya ...

kelmarin dalam gundah ...
saya masih jalankan sesi kaunseling untuk klien yg datang ...
alhamdulillah ...sedikit terubat ...sedikit terkesan dengan sesi kelmarin ...

*muhasabah seketika...*

Masih dalam proses mendidik hati...
masih mencari ruang untuk memaafkan ...
Alhamdulillah dalam tak sedar...Allah beri saya ruang ...
untuk bertemu dengan insan2 lain yang lebih memerlukan...

Rabb indahNya takdirMu ...untuk insan yg kerdil ini ...
tak terjangkau dengan akal fikiran ...
bila mendengar segala masalah yg dikemukakan oleh klien2 yg datang...

saya perlu kuat & tabah untuk mereka...
saya perlu senyum untuk buat hati mereka yg menangis tertawa semula...
saya perlu beri mereka harapan untuk mengurangkan duka yg ada...

kini saya tahu kenapa saya diuji...
ujian ini bukan untuk sy terus mendendami kaum lelaki...
tapi ...ujian ini anugerah...untuk sy selami dan dalami jiwa lelaki ...

satu anugerah terindah yg amat berharga ...

alhamdulillah syukur Ya Allah ...atas segala kurnia

regards
*adeqya8284*

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...