.:di wajah tua itu....:.

hari n dalam kekalutan unit pendidikan menjalankan majlis ihtifal...
kami di pejabat juga buat2 sibuk...hehe...
hari terakhir bekerja ...sebelum cuti panjang...
agak banyak kerja yang perlu dilangsaikan...huhu

sekitar jam 10 pagi ...
sy didatangi oleh seorang pakcik ...yang berumur sekitar 60-an...
pakcik tersebut agak uzur...*terdetik rasa kasihan dlm hati...
cepat2 saya buang perasaan tersebut takut ada airmata yang gugur tanpa sedar...
sy tak boleh simpati...tapi perlu empati...
sy pggil pakcik tersebut utk masuk ke dalam bilik rundingcara...
namun pakcik tersebut minta untuk menunggu anaknya terlebih dahulu...

hmmm...terlintas dlm hati...ni mesti masalah keluarga...
k.zah bantu sy untuk handle pakcik ini...
k.zah bw pakcik masuk ke dalam bilik rundingcara...
untuk kami tahu latarbelakang masalah yang dihadapi pakcik ini...

selepas bercerita...baru sy jelas dengan permasalahan pakcik ni...
beliau adalah mangsa perebutan harta pusaka ...
dan bapa kpd mangsa rogol darah daging sendiri...
*berfikir sejenak...ini di luar bidang kuasa sy...
sy hanya menjalankan kaunseling untuk kes rumahtangga cerai & rujuk..
namun sy perlu uruskannya dgn baik supaya pakcik ini tidak kecewa...

hati saya sedikit tersentuh...memandangkan ianya melibatkan
warga emas yang agak uzur...
*terkenangkan ayah sendiri...
nauzubillah minta dijauhkan perkara ini pada en abah...huhu...
habis sesi sy memberi nasihat...
pakcik tersebut ucapkan terima kasih...dalam suara yang tenggelam timbul...
sy nampak ada air jernih yang mengalir turun dr pipi pakcik...
rasa mahu peluk pakcik untuk menenangkan...huhu
*tak dapat saya bayangkan kalau didepan saya itu adalah en abah...huhu
minta dijauhkan perkara itu ...
pada anak pakcik tersebut saya pesan...
jaga ayah dan sentiasa ambil berat pada ayah...

hanya itu yg saya mampu bantu...
ini kes istimewa...dalam banyak2 kes yang saya uruskan untuk minggu kedua...
minggu depan ada satu lg kes istimewa...
moga saya dapat uruskannya dengan baik...
2 jun 2010...sy nantikan tarikh itu...

regards
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...