*♥*alhamdulillah.... 99% pulih... *♥

dalam sy sibuk memenuhi jemputan teman2 yang mengadakan majlis perkahwinan...
alhamdulillah...sy masih dalam ingatan teman2 seperjuangan di usm...
kebelakangan ni ramai yang menghubungi ...
ingin tahu keadaan kesihatan saya...
alhamdulillah...apa yang boleh saya khabarkan...
saya telah 99% pulih...:)

hanya teman2 di usm sahaja yang tahu jerit perih ...
saya melawan sakit ketika berlansungnya peperiksaan tempohari...
tak boleh digambarkan sakitnya...
setiap malam sebelum menduduki kertas peperiksaan...
saya pasti diserang sakit2 badan yang 'ter'lampau...
dan keadaan yang paling menyakitkan ..
ketika kertas peperiksaan falsafah politik dan pengurusan strategik...

dengan keadaan yang selalu terlantar sebelum peperiksaan ...
pastinya saya takut untuk mengharapkan kejayaan kali ini...
alhamdulillah...selepas keputusan provisional diumumkan minggu lepas...
saya mampu tersenyum dan sangat-sangat bersyukur...

sakit yang saya alami ...berpunca daripada kelalaian diri sendiri...
sy kerap keluar makan malam sekitar jam 6.30 petang dan akan balik ke bilik...
sekitar waktu maghrib...
dan tanpa saya sedari...waktu maghrib yang saya lewati itu...
telah menumpangkan 'sesuatu' di dalam badan saya...
sebelum saya sakit2...
saya dan roomate tenang sahaja di dalam bilik...
tp selepas saya sakit...
roomate saya kerap bercerita tentang mimpi2 ngerinya...
dan 'lembaga' yang sering dilihatnya...
bukan tak mahu percaya pada makhluk2 halus ini...
tapi inilah hakikatnya...
selepas berubat...dan mengeluarkan 'makhluk' tersebut dari badan...
alhamdulillah saya semakin pulih...

cerita tentang sakit ini masih menjadi rahsia ...
en abah dan pn mama tidak mengetahuinya...
yang mereka tahu...saya demam teruk...hingga guling2...kesejukan...
sedangkan...apa yang saya lalui...
sendi saya bagai digigit-gigit ...sakitnya...
moga keadaan ini menjadi pengajaran untuk saya dan teman2 yang lain...
kalau boleh elakkan dari keluar sekitar waktu maghrib ...
dan amalkan doa pendinding sebelum keluar dari rumah...

pengalaman membuatkan saya lebih berhati-hati...

regards
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...