.: sesekali diuji :.


Lepas berjaya lalui fasa audit oleh SIRIM tempohari...
takdirNya Allah uji saya dengan satu perkara yang sangat saya tak jangka...

terdetik juga rasa bersalah ...
sebab sepanjang saya struggle siapkan kerja-kerja untuk audit...
masa saya di rumah dengan keluarga sangat kurang ...
masa untuk encik abah & puan mama pun semakin pendek ...
so tak banyak perkembangan kesihatan abah yang saya capture...

minggu lepas... hari rabu malam khamis...
awalnya saya dah nampak keadaan abah agak lemah ...
bila saya tegur dan ajak abah ke klinik ...abah menolak ...
dengan keadaan saya yang masih bersaki baki letih ...
saya pun tertidur seawal jam 10 mlm ...
lebih kurang 2 jam selepas tu dengar ada ketukan pintu dari luar bilik ...
dalam keadaan yg agak 'mamai' saya bangun & nampak mama depan pintu bilik ...
tengok jam baru pukul 12...
mama beritahu abah dah makin lemah ...
tak boleh tidur & susah nak bernafas...

untuk kesekian kalinya ...
saya hanya menyarung jubah, capai tudung ...
capai kunci kereta dan terus ajak abah & mama pergi hospital...
waktu saya hidupkan enjin kereta terdengar abah muntah di depan muka pintu rumah ...
waktu2 kecemasan begitu banyak perkara di luar jangkaan boleh berlaku ...
seingat saya... saya melompat keluar dari kereta dan terus dapatkan abah...
bukan apa takut abah tak sedarkan diri atau pitam je...

jam 12.30 sampai di hospital ...
abah semakin lemah ...risau tu jangan kata la...
tapi terpaksa Q jugak sebab doktor ada patient ...
Alhamdulillah menjelang jam 1.30 pagi segalanya selesai ...
lepas rawatan nampak abah ok sikit dari keadaan asalnya...
saya tak pasti samaada ECG dilakukan atau tak ...
sebab saya & mama tak dibenarkan masuk...
balik ke rumah lepas abah makan ubat, nampak abah semakin selesa bernafas...
dan dah boleh tidur mcm biasa ...

keesokan paginya...
nak dijadikan cerita ...saya pulak yang collapse...
entah di mana la silapnya...awal2 pagi tu ...selepas subuh
saya sendiri muntah2 ...hampir 3 kali keluar masuk toilet...
lembik lutut jugak dibuatnya ... 
tapi terpaksa gagahkan juga diri ni sebab nampak abah belum pulih sepenuhnya
saya ambil keputusan untuk EL...
at least segala perkembangan abah depan mata saya ...
Alhamdulillah menjelang petang abah nampak semakin ok & mula makan macam bisa...

Terasa sangat2 diuji bila kesihatan  diri saya sendiri hanya 50-50
hari jumaat saya terpaksa ambil off 3 jam untuk ke klinik ...
pergi ke pejabat pun dengan mata 'panda' sebab tak boleh tidur ...

banyak kerja, dan mesyuarat saya cancel minggu lepas ...
hujung minggu saya juga tak berapa nak indah...
bila saya hanya menjamah dua makanan ini 

bubur nasi

buah-buahan untuk cover vitamin c dalam badan ....

dah rasa macam buang tabiat je bila terpaksa makan buah banyak2 ni...
tapi saya tak ada pilihan ...
dari nak makan ubat bergelen2...baik saya makan je buah-buah ni kan 

hari ni ...
Alhamdulillah keadaan agak ok ...
saya rasa dah banyak yang cover mungkin tinggal dalam 30% je yang belum sembuh ...
dan alhamdulillah ...
encik abah pun dah semakin ok dengan baliknya 3 tentera2 kenitnya kelmarin...
biasala atok...kalau cucu balik semua sakit hilang kan ...

okies nak stop merapik ...
kerja menimbun ni ... nanti cerita ceritit lagi k...
banyak cerita yang pending ...
cerita tentang pertunangan adik & cerita tentang outstation ke johor ...
so tungguuuuuu..... ^^,*

regards 
~adeqya8284~



Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...