*♥* program pemantapan jatidiri JAIPP *♥*

Alhamdulillah...27 Nov 2010 berlalu dgn jayanya ...
saya kira saya akan gagal lagi utk acara jungle tracking kali ni...
tapi alhamdulillah semuanya selamat dan berakhir dgn jayanya :) thanks God ...
dulu masa kursus induksi/BTN 2005 ...
saya tak dibenarkan oleh doc utk jalani acara lasak atas sebab masalah kesihatan...

selepas 5 tahun...
saya cuba ambil risiko untuk sertai acara lasak ini...
asalnya ...encik abah tak bg sebenarnya utk sy sertai prog ini...
huhu...mcm2 perkara yg encik abah bebelkan...
nanti kaki sy yg pernah patah tu sakit la...bengkak la....terseliuh la...dan blablabla lagi...
saya hanya buka telinga dan dengar...
finally ...
encik abah berjaya jg dipujuk...:)
walaupun tak 100% merelakan anakandanya ini pergi ...:)

27 Nov 2010
saya keluar rumah seawal jam 6 pagi ...
sesudah subuh ...
utk berkumpul di masjid negeri pada jam 6.45 pg...
alhamdulillah perjalanan pg yg amat mudah...dan menariknya ...
saya menikmati sarapan pagi di sini......



yes...saya bersarapan bersama permandangan yg indah ini...:)
di jeti taman negara pulau pinang ...
ianya sangat mengujakan saya...subhanallah :)

selepas beberapa sesi ucapan ...
akhirnya jam 9.45 pagi kami bertolak berjalan masuk meredah hutan belantara...
kami dipecahkan kepada 15 buah kumpulan ....
dan melalui perjalanan sejauh lebih kurang 3-4 kilometer...
meredah bukit ...menaiki tangga ...menuruni lurah...
huhu...sangat mencabar minda saya...
seawal 100 meter pertama ...kaki kanan saya telah beri signal...
sakit berdenyut2...tuhan saja yg tahu...
sy sengaja tidak ambil ubat penahan sakit...
sebab tak mahu manjakan diri dgn ubat...
masuk 1 km pertama ...muka saya dah pucat lesi...
ramai yg tegur dan minta saya bertenang...
saya cuba kuatkan semangat utk teruskan perjalanan ...dan
alhamdulillah...ahli kumpulan saya sgt prihatin...
mereka bekalkan saya dengan sebatang kayu ...
yg dijadikan tongkat utk bertahan
di sepanjang perjalanan...
a lot of thanks utk penolong pengarah saya ...:) ustazah suhaila ...
thanks ustazah...:)
sebab sanggup memimpin tangan saya disepanjang perjalanan...
dan alhamdulillah selepas meredah pelbagai rintangan....
termasuk 5 chekpoint yg sangat menguji minda...
finally kumpulan kami tiba di pantai kerachut pada jam 11.15 pagi...
waktu tu hanya Allah saja yg tahu perasaan ini...
satu kepuasan yg tak mampu sy ungkapkan...
suasana di pantai kerachut ...sebersih dan setenang ini....



bersih ...cantik dan sangat indah :)

utk perjalanan balik kami semua menaiki bot...
dan saya sekali lagi teruja dengan keindahan alam...




~sangat indah lautan ciptaanNya~

tak banyak gambar yg saya sempat rakamkan...
sy terlupa membawa kamera ...hanya sempat snap menggunakan hp sahaja ...
alhamdulillah...syukur semuanya selamat...
mcm mimpi pun ada tapi itulah kenyataan...
segalanya boleh berlaku kalau kita kuatkan semangat untuk menempuh ...
apa jua rintangan yg mendatang :)

wahhh bebel panjang pulak dlm entry kali ni...
ok lah sebelum tutup entry...
thanks utk semua ahli kumpulan 9 ....
ustzah suhaila, nurul, nazirah,
jalil, ust wan, ust talhah, ust jafri, hafiz, azhari,ust che asri dan shahizam...
jazakallah atas kerjasama yg baik sepanjang perjalanan yg pernuh berliku ini...
last but not least....:)





regards
~adeqya8284~

Comments

dearie,

sungguh indah dan mengujakan!!!! ^___^ happy for u dear!
* adeqya8284 * said…
my dear liena ...yesss...tak terungkap dgn kata2 ...sangat indah alam ciptaanNya :)

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...