* menghargai erti kehidupan *

alhamdulillah...menyusuri masa yang semakin pantas berlalu...
november bakal ditinggalkan...disember bakal menjelang...
bila kita menyebut ttg disember...pastinya semua manusia akan bersedia...
bersedia untuk menutup buku lama...
dan membuka buku baru dngn azam2 yang lebih membina ...
sebelum menutup buku lama...
pastinya kita akan flashback semula apa yang telah kita lalui dan alami sepanjang tahun ini...
MUHASABAH DIRI...
merenung segala perbuatan lalu...dan cuba untuk memperbaiki diri...

bila merenung kembali tahun 2010...
saya kira ianya adalah salah satu tahun "ujian" buat saya...
suka, duka, tawa& tangis silih berganti...
saya juga HILANG sesuatu dlm diri saya...
hilang kekuatan, hilang CINTA, hilang sebahagian daripada keyakinan diri...

namun Alhamdulillah...
tiap bencana yang tiba pasti akan terselit berita gembira disebaliknya...
dan Alhamdulillah juga...
kini saya semakin kuat untuk berdiri ...dan menerima hakikat...
maksud disebalik 'kebahagiaan dalam perpisahan' itu...
Ya Allah...kekuatan anugerahMu ini terlalu besar nilainya...
diri ini tak akan mampu untuk terus bernafas di muka bumiMu ini...
seandainya tak ada iman yang Engkau bekalkan dalam hati ini...

tahun 2010 melakar situasi...

saya "hilang" seorang teman...
saya tamat belajar dan berjaya menggenggam segulung ijazah sarjana muda pengurusan...
saya "sakit" dan alhamdulillah...beransur pulih dgn cara perubatan Islam...saya menerima kenaikan pangkat dan berhijrah ke organisasi baru...
saya dikejutkan dengan masalah kesihatan encik abah...
saya gantikan cik wiwi dengan cik greenish...^_^ buying new car ...
...........................................................................
menandakan beberapa perkara lg yg mngkin @ bakal menyapa
sblm tirai 2010 berlabuh
besar kan hikmah disebalik segala ujian...
jika direnung kembali...suka dan duka silih berganti...
benarlah janji Allah ...
sebelum sesuatu kebaikan itu diberi...hamba2ku akan terlebih dahulu diuji...

sedang merenung dan muhasabah diri...
bersyukur atas tiap ketetapannya...
sabar + berlapang hati ...adalah kunci kekuatan dalam mencari redhaNya...

syukur padamu Ya Allah...atas anugerah ini...
kekuatan yang Engkau hadiahkan
sukar ku kecapi...andai rahmatMu tidak mendampingi...

regards
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...