II:. marah .:II

ade je manusia yang nak menguji tahap kesabaran saya hari2 cuti ni ...
hujung minggu yang saya jangkakan tenang tanpa sebarang kerja ...
malangnya segala jangkaan meleset ...

kelmarin dengan bermalas-malas jam 9 pagi masih lepak2 atas katil sambil berangan ...
tiba2 dpt satu panggilan dr seorang staff...
"maria kpp ada kat pejabat chek kelas saudara baru ...tp x dak orang"
terus saya melompat bangun dr katil ...biar betul ...
saya tak tahu apa2 maklumat pun ttg inspection ni ...
selalunya kalau ada apa2 inspection... walaupun tak diberitahu detail tarikhnya ...
at least kita tahu perkembangannya kan ...
masalahnya sekarang saya zero tanpa sebarang maklumat ...

nak tak nak ...
jam 10.30 saya panggil team ukhwah pejabat turun untuk meeting tergempar...

tergempar la sangat ...sebab sy betul2 t'kejut dengan perkara yang dikhabarkan ...
berita ni belum sampai ke telinga bos...
jangan nanti riuh satu jabatan sudah la ...
serius sy agak angin sikit kali ni sampai marah2 ketuk meja ...
kenapa saya marah ...
sbb anak2 buah saya dah dapat berita ttg inspection tu awal2 lagi ...
tapi masing2 buat endah tak endah je ...

saya marah sebab informasi yang mereka dapat tak sampai ke telinga saya
at least kami boleh buat perancangan untuk kemungkinan2 yang bakal berlaku ...
sekarang ...done! nothing to say...

bersedia untuk mengadap bos esok ...
apa2 keadaan pun sy perlu bertenang ...
tggu je la kalau kena makan m**i dr bos pun kan ...

sama2 lah tanggung ...

mudah bila staff bercakap ...
"takpela u assistant bos ...senang ...apa2 hal bos ikut ckp u...bos puji u"
hakikatnya orang tak tahu ...
sy jg tak terkecuali untuk kena marah dengan bos ...
walaupun kdg2 kesalahan tu dibuat oleh staff atau orang lain...
telinga ni dah tebal...hati ni pun dah makin kebal rasanya dengan ayat2 laser bos ...
boleh gugur jantung kadang2 rasanya!

saya tak tahu mcmana lagi nak susun karakter dgn anak2 buah ...
kalau garang ...orang kata saya berlagak ...muda2 nak tunjuk pandai ...
bila tak garang ...ini la akibatnya ....
ya Allah ...buntu kejap memikirkan jalan terbaik untuk semua ...

t.e.n.a.n.g

~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...