*macam-macam cerita*

hujung tahun yang agak pack bg saya...
ya Allah ...
bukan mahu mengeluh ...
tp terkesan sekejap dengan beberapa kes2 yang pelik sejak akhir-akhir ini

minggu lepas sy terima aduan kaunseling dr seorang hamba Allah ...
agak istimewa kerana kebiasaannya saya hanya handle kes poligami 2 isteri...
kali ni dah mcm cerita Allahyarham Tan Sri P.Ramlee pulak ...
dari satu ditambah kpd dua...dan dari dua ditambah kepada tiga...
masalah timbul bila poligami tanpa kebenaran ...
saya perlu bertemu 8 mata...dan 4 insan yang berbeza...
ya Allah beri saya kekuatan kerana mereka ini bukan calang-calang orang ...
golongan profesional yang lebih hebat drpada saya ...
harap dipermudahkan urusan untuk selesaikan kekusutan yg melanda...

kelmarin ...
saya didatangi oleh sepasang suami isteri...
pasangan yang dah agak berumur ..mohon untuk perceraian persetujuan bersama ...
puas saya pujuk ...puas saya ajak berunding ...
nampak gaya ...pasangan ini tidak mampu lagi untuk bertahan ...
bayangkan mahligai yang dibina atas dasar suka sama suka dan atas dasar cinta ...
musnah begitu sahaja selepas 33 tahun bersama ...
sebak seketika bila tak dapat menyelamatkan keadaan ...
selalunya pasangan yg nk bercerai tu yg menangis...
kelmarin ...saya pulak yg sebak lepas sesi berlansung...

ya Alllah kuatkan hati ini ya Allah ...
tak mampu rasanya untuk berhadapan dengan situasi2 yang rumit ini ...
saya pujuk hati...
ujian itu tanda Allah sayang ...
walau adakalanya saya rasa saya tak mampu untuk memikulnya ..

maaf ya bukan berniat untuk mengaibkan sesiapa...
sekadar untuk berkongsi meluahkan kekusutan yang ada di minda...
saya tak ada sesiapa untuk berkongsi cerita ...
assistant saya dah mula bercuti hingga hujung tahun...
tinggal la saya sendiri dalam mengurus pejabat yang agak kelam kabut ini ...

~regards~
adeqya8284

saya sendiri ...hu3

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...