* janjiNya P.A.S.T.I....*

Alhamdulillah...selesai beberapa agenda kelmarin...

awal pagi ...

sy sempat luangkan masa dengan teman2 lama di BTPNPP/PKG

Alhamdulillah...happy dpat jumpa dgn semua walaupun hanya sekejap ja...

terima kasih semua atas jemputan ^^

tengahari...

selesai majlis di SK Pokok Sena...

saya bergegas balik ke pejabat ...

dan terus menuju ke bagan serai...

alhamdulillah...

saya dan rakan-rakan sempat menziarahi jenazah isteri pengarah JAIPP

yg telah meninggal jam 4.20 pagi kelmarin...

sayu dan syahdu suasana di rumah tuan pengarah...

satu perkara yg benar-benar menyentuh hati saya dan rakan-rakan...

ayat yang keluar dari mulut tuan pengarah ....

"Dia beri satu...Dia ambil satu dari saya..."

ayat yang mendalam maknanya yg ingin disampaikan ...

dalam satu tempoh yang singkat... dua perkara yg berbeza berlaku ...

tuan pengarah & keluarga baru sahaja terima kelahiran cucu sulungnya ...

tp agak syahdu suasananya bila isterinya yg sedang tenat sakit pula pergi buat selama2nya...

Maha suci Allah ...

benarlah janji Allah ...segala yang telah tertulis itu PASTI...

ianya tak akan berganjak walau sesaat pun...

perkara ini buat saya berfikir sejenak...

kita jarang dapat apa yg kita impikan...

tapi dalam kita tidak sedar...

Dia akan beri apa yg kita perlukan...

segala yang telah tertulis itu adalah yg terbaik utk kita ...

dan pasti ada hikmahnya...

kita sebagai manusia ...selayaknya REDHA dan terima segala ujianNya...

Al-Fatihah...semoga rohnya ditempatkan bersama org2 yang beriman...

Al-Fatihah juga buat arwah bonda & nenda tercinta ...


* off to JB for 3 days ...last minute encik abah ajak pergi ke kenduri rumah paklang...

saya sebagai second driver ...menurut perintah ^^

regards
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...