* coretan tahun baru *


Allhamdulillah ...
masih berkesempatan untuk menjejakkan kaki ke tahun baru 1434H
setahun demi setahun berlalu ...
dan dimana 'hijrah' kita hari ini?
masa berlalu tak menunggu kita walau sedetik ...
Allahuakbar ...pantasnya masa meninggalkan kita...

tahun ini...
bertambah lagi setahun usia kita kan ...
syukur ya Allah atas nikmat umur dan kehidupan yang terindah ini...
menginjak setahun lagi usia ...
mendekatkan lagi diri saya 
kepada usia yang bermula dengan angka '3'
tahun ini genap 29 tahun saya menikmati kehidupan di muka bumi ini ...
masih banyak perkara yang saya belum lakukan dan terokai...

sehari ke sehari melewati kehidupan anugerah Ilahi ...
menjadikan saya bersyukur 
kerana dilahirkan sebagai umat Islam ...
yang dianugerahkan Iman dan punya satu pegangan....
yang berpaksikan kepada Islam...
Allahuakbar ...
Ya Allah segala puji hanya buatMu ...
Tuhan Sekalian Alam ...

terima kasih Ya Allah atas setiap anugerah nikmat & ujianMu ...
menerima segala ketetapan sebagai qada dan qadar tuhan...
adakalanya ia menjadikan kehidupan saya lebih tenang ...
dan belajar untuk menerima sesuatu kekurangan ...

masih panjang liku yang perlu saya lalui ...
masih banyak ranjau yang perlu saya tempuhi ...
andai ia diizinkan Dia yang Maha Esa ...

Ya Allah semoga tahun ni memberi satu sinar baru 
di dalam kehidupanku ... 
Engkau ampuni segala dosa dan kesilapanku ...
dan Engkau rahmati perjalanan serta perjuanganku 
dalam mempertahankan agamamu di muka bumi ini ...

PadaMu Ya Allah aku bersujud ...
memohon keampunan dan kerahmatan ...
untuk ku lalui perjalanan hidup dengan lebih bahagia dan tenang 
disamping keluarga dan insan-insan yang kusayang ...

Berdoa untuk sesuatu yang lebih baik...
mahu berazam untuk melengkapkan fasa kehidupan ...
andai rezeki & ketetapanNya benar untukku ...
Ya Allah bukakan pintu rezekiku, jodoh yang terbaik untukku ...
dan Engkau lindungilah aku dari pintu2 fitnah yang membelenggu ...
amin Ya Rabbal alamin...



regards ~adeqya8284~


Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...