* MTQ Kebangsaan Final *

sambung sikit lagi hapload pic2 sekitar MTQK...
final part dah ni rasanya sebab dah tak larat nak bercerita ...
next week saya akan sibuk dengan 2-3 kerja penting ...
hari rabu terikat dgn jadual pemindahan tapak perkuburan di tasek chempedak
minggu depan jugak...
semua staff akan mula sibuk dgn persiapan Karnival Cintai Masjid ..
moga segalanya berjalan lancar hendaknya ...
okies berbalik ke cerita ceritit jb...

 
 *ini adalah welcome dishes kami ...dasyat kan ...
hari pertama di jb kami antara kontinjen yang tiba awal ...
apa tak awalnya
sebelum subuh dah keluar dr umah kan ...he3
so sesampainya kami di jb ...area 10.00 pagi ...
LO kami ustaz zamri & ustaz razak bawa kami ke sebuah restoran ...
nama restorannya ZZ
dan di restoran tu ...
menu istimewanya adalah mee rebus tulang seperti di dalam pic diatas ...
sy bagi 5 bintang utk citarasa menu ni ...
 very nice ...walaupun saya x pandai mkn pakai straw tu...hi3

*ini pulak jiran tetap saya sepanjang majlis berlansung di PERSADA...
kak zaliha dari majlis agama islam sarawak ...
akak yang sporting ...gila2...hari2 ade je la point akak ni buat org gelak dgn dia ...
moga jumpa lagi ya kak liha ...
mana tau lps ni ada rezeki saya terbang ke sarawak pulak kan :p

 *ini antara best moment saya ....
pic bersama Tan Sri Hassan Azhari & isteri ...
Puan Sri sangat friendly ....saya pulak naik segan ...
waktu taklimat di kota iskandar awalnya saya tak perasan yang Puan Sri duduk di sebelah saya ...
berbual punya berbual....baru la saya kenal isteri ilmuwan terkenal ni ...

*Pic malam Qari & Qariah membacakan ayat2 suci Al-Quran ...
malam ketiga kalau tak salah...yang tgh pakai baju pink tu LO kami yg sporting
ustaz zamri yang sentiasa senyum dan sabar dengan kerenah kami...
6 hari berurusan dgn ustaz zamri...lekat jugak la loghat utara di mulutnya ...
hi3 lucu jugak bunyinya ...


*pic terakhir rasanya untuk entry MTQ ...
sempat menyapa johan Qari peringkat antarabangsa 2011... ustaz amirahman abas
kalau ada yang perasan ustaz amirahman ni juga peserta AQ musim pertama :)

okies itu je rasanya ...
alhamdulillah walaupun terselit juga satu dua memori yang tak best ...
saya kira ianya boleh dipadamkan dengan kenangan2 indah di sana ...
thanks Allah ...
berjumpa dengan para ulama' ni banyak menyedar dan membuka mata saya
ilmu itu benteng iman di dada ...dan dengan ilmu ...hidup akan lebih sempurna ...
walaupun zahirnya kita kurang di mata manusia ...

syukur ya Allah :)
terima kasih atas kenangan yg indah ini... ^^,*

~regards~
adeqya8284

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...