Monday, June 25, 2012

* bunga-bunga???? *

since last week ...
hari-hari struggle saya ada masanya sangat berbunga-bunga....
bunga-bunga yang macam mana ...he3 
membeli, menggubah dan mentatarias ruang2 pejabat yang dihuni oleh 4 jejaka ...
alahai menghias pejabat orang lelaki ni tak mudah rupanya... :s







ini saya yang sangat teruja dengan bunga-bunga yg dibeli ...
walaupun dengan muka yg letih, pucat lesi & mata yg ber 'eyebag'
saya gagahkan juga siapkan ruang tamu pejabat masjid utk sambutan karnival nanti


ini adalah salah satu drpd pilihan citarasa dan sentuhan tatarias saya & k.zah ...
mohon ampun dan maaf yang kalau tak cantik sebab tangan2 kami ni kurang seninya ...
dari segi pemilihan bunga dan pasu 
saya lbh suka yang simple ...takmau blink-blink, takmau yg ada prada...
so far walaupun simple diaorang nampaknya suka la ...

kali ni nak menulis bukan sekadar nak tunjuk hasil tangan yg tak berapa nk kreatif tu ...
tapi...nk luahkan ...
isi hati yg tgh sedih bila ada pihak yg tak faham dgn kerjaya saya hari ini
ada terdengar kata2 yg kurang enak didengar dr beberapa pihak 
yg menyatakan saya semakin lupakan saudara-mara & kawan-kawan...
katanya makin dah naik pangkat makin sombong ...
makin tak mahu bercampur gaul dengan orang ...

sedih rasanya bila dengar cakap kata orang mcm tu ...
orang-orang yang bercakap tu rasanya mcm tak tahu situasi diri saya bagaimana...
berapa jam yang saya berehat sehari ..
apa kerja-kerja yang tanggung di pejabat atau luar pejabat ...
kalau saya nak ceritakan A-Z sebulan pun tak habis ...
kalau kita bercakap...
bercerita ttg susah payah jerit perih kerja kita nanti ada pulak yang ckp ...
"alah orang lain pun kerja jugak ...tp ada ja masa ..."
tak ada siapa yang tahu ...sampai saat ni cuti rehat saya masih berbaki 33 hari lagi ...
dari awal tahun asal jumlah cutinya 35 hari... sehingga sekarang baru 2 hari saya bercuti ...

entahla...susah nak cakap ...
saya rasa dalam hal ni yang lebih berhak mengeluh adalah abah & mama saya ...
rumah sendiri dah jadi  tempat persinggahan tidur saya saja...
keluar 7.30 pg...balik umah paling awal jam 6 ptg...paling lewat jam 2 pagi ...

Allah je yang tahu perasaan saya tika ni ...
pada saudara-mara & sahabat-sahabat yang memahami 
saya sangat menghargainya..
dan pada yang tak berpuas hati...maafkan saya...
saya tak mampu nak puaskan hati semua manusia ...
sebab saya juga hambanya yang lemah lagi hina ...

* sekali fikir ...ada hikmah saya masih belum berkeluarga ...kalau tak mahu perang besar jadinya ...
 Ya Allah kirimkan takdir terindah buatku disebalik ujian-ujian kecilMu ini  ...amin
*berfikir dan terus berfikir...workaholic sangatkan diriku???  hmmm....

regards 
~adeqya8284~

No comments: