::Hati saya tersentuh::

saya tak pasti....samaada nk tulis atau tak entry ni....tp hati saya sedang sedih.....
dan saya rasa ingin berkongsi....
baru sekejap td perkara ni terjadi....abah gelisah macam tercari2 sesuatu....
bila saya tanya abah cr apa?....abah jawab...
"beg duit abah hilang"
hati sy gelisah sekejap.....takkan kot...abah baru balik dr surau..
selalunya abah ke surau tak bw apa2....
sy tolong abah cari beg duitnya dalam rumah....
tiba2 sy tgk abah melangkah keluar...mencari dan berjalan menelusuri jalan menghala ke surau...
Ya Allah kesiannya abah!!!
hati sy dapat rasakan beg duit abah tu tak hilang...tp abah mcm "terlupa"
sy hanya tengok gelagat abah dr jauh....
kesiannya abah...gelisah seorang diri.....
sy masuk rumah semula..tiba2 sy terpandang....
atas sofa satu objek yang berwarna hitam...
"Abah.....ada...ni"

sy dapat rasakan di sini....tanggungjawab sy sebagai anak amat besar...
tatkala org tua saya melalui masa2 sebegini...
moga abah sy dilindungi dari penyakit pelupa yang sering melanda insan2 seusia dengannya....

*Hati saya sedang sedih............Ya Allah tenangkan hati ni.....


Comments

Na Shari said…
Maria dearie...
akak pun tersentuh hati gak..Tak apa la dear, doakan yang terbaik untuk abah...

Honestly, akak pun selalu memikirkan mak abah akak yang makin meningkat usia...Biasa la, bila usia dah meningkat...penyakit lupa pun mula la bertandang. Tapi kita kena terima hakikat ni...

Tanggungjawab kita sebagai seorang anak...Berdoa dan terus berdoalah semoga TUHAN panjangkan umur ibu dan bapa kita dan merahmati hidup mereka.
nEeChAn said…
Salam, Maria..

Akak pun selalu terpikir.. mcm mana la agaknya kalau mak ayah akak uzur nnt.. bolehkah akak jaga mereka dgn baik sbgmana mereka jaga akk masa kecik dulu? Kadang2 akak rasa takut jika xdapat jadi anak yang baik.

Apa2 pun sama2lah kita berdoa dan berusaha untuk jd ank yg baik & berbakti pd mak ayah kita..
* adeqya8284 * said…
Salam,

My dearie sis,
thanks ya atas nasihat...sy sedang muhasabah diri..mampukah saya jaga abah mcmana abah jaga sy sejak dr kecil dulu...everything yang sy nak..abah akan adakan...sis dina...moga Allah lindungi org tua kita ya dari penyakit2 yang bahaya...

My sweetie sis muni,
Moga kita sama2 mampu memikul tanggungjawab ni ya...insyaAllah..moga Allah lindungi kita di bawah lindungan kasih sayangNya....

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...