::10 Mac 2009;Dia Ratu Hati Saya::


Hari ni...10 Mac 2009...tarikh lahir emak.....
Kalau arwah mak masih ada...di dah berumur 58 tahun hari ni...
Sayangnya...emak terlebih dahulu meninggalkan sy 11 tahun yg lalu...
Cepatnya masa berjalan..tak sedar.. saya sendiri dah 25 thn..thn ni...
Moga rohnya dicucuri rahmat..dan sentiasa berada bersama org2 yang solehah...

Besar jasa emak dlm mendidik sy dan adik beradik yg lain...
sy masih igt ..masa sekolah rendah..
emak jadi teman saya masa saya siapkan keje sekolah...

tiap2 hari emak kejutkan sy pukul 5 pg...untuk siapkan keje sekolah..
sebabnya sy selalu tido awal dmalam hari sbb letih training netball tiap2 ptg...
walaupun emak tak ajar sy ...tp emak tetap temankan sy...
itu istimewanya emak sy....

istimewanya ratu hati saya...
dia tak pernah tunjuk yg dia sayangkan sy....tp saya tahu...di benak hatinya..
saya anak istimewanya..MARIA...satu2nya...sampai detik ajalnya...
dia banyak kali menyebut2 nama saya...
itu cerita kakak ..sebab sy tak sempat jumpa emak sebelum dia koma ..
sy percaya walaupun emak tiada dsisi saya...dia dekat dhati saya...
saya mengaku..tika hanyatnya...saya banyak abaikannya..
sbb saya lebih rapat dgn abah..

namun...secara peribadi bagi saya..saya dah cuba jadi anak impiannya..
walaupun x sempurna..tp ada sedikit ilmu agama di dada..
sebagai benteng kehidupan saya...dan pedoman dhari muka..

Emak... terima kasih kerana lahirkan saya...
Terima kasih kerana mendidik dan sabar dlm membesarkan saya...
saya pasti rindukan emak...hingga akhir hayat saya...
tak ada yang lain...emak satu2nya bidadari di hati saya

saat sy menaip entry ni...ada titis2 hangat yg jatuh membasahi pipi saya....
tak terhitung rindu sy pd emak..
pada teman2 yg masih punya emak...peluk mereka..cium mereka..
berikan cinta dan sayang kita selangi nyawa kita masih ada...

mak...i miss u so much....

regards
::adeqya::

Comments

Na Shari said…
Al fatihah...semoga roh arwah tenang di sana...entri Maria ni buat akak nangis sama...Mak akak pun mcm arwah mak maria...mesti temankan akak buat homework...early morning, dia dah sediakan susu, telur dgn madu utk akak...
skrg ni, setiap kali jumpa akak mesti akan cium dan peluk mak dan abah akak puas2...akak masih belum bersedia untuk kehilangan diorang...
nEeChAn said…
semoga rohnya dicucuri rahmat n ditempatkan bersama2 org2 yg soleh.. amin..
* adeqya8284 * said…
Salam...

Kak Dina,
Mulia kan hati seorang ibu,
pengasih dan penyayang..moga2 kita pun dberi kesempatan untuk bergelar seorang ibu..pelengkap hidup seorang "wanita"

K.Muni,
Syukran jazilan..moga emak sentiasa berada di dalam lindungan kasihNya..

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...