* pelangi takkan muncul tanpa hadirnya hujan *

Alhamdulillah ...
syukur kita masih lagi diberi peluang untuk menyambut aidiladha 1432H :) ...
ada kelainan sedikit pada sambutan kali ni ...
saya tak menyambutnya dengan abah & mama kerana mereka ada di seberang ...
walaupun tanpa abah & mama ..aidiladha masih meriah dgn kehadiran adik beradik yg lain
yg pasti 3 hari saya jd suri rumah untuk set semua juadah yg bakal dihidangkan di pagi raya ..
penat ropenyer jadi org rumah ni ye ...tp best! he3...
hilang stress2 bila saat rendang hasil air tangan sendiri siap dimasak he3 ...:)

hmmm itu sedikit cerita ceritit aidiladha ...
takde kena mengenanya dgn pelangi atau hujan kan...:)
sebelum ni ms saya patah kaki dulu ...
saya dipanggil untuk hadiri peperiksaana pegawai tadbir diplomatik ...
malangnya sy tak dpt hadir atas sbb2 kesihatan ...
jangkaan saya ...nama saya mungkin telah masuk senarai yg berwarna "hitam" itu...
rupa2nya jangkaan itu meleset sama sekali ...
alhamdulillah ...
baru2 ni sy terima sms dr pihak SPA yg menjemput sy
untuk menghadiri satu lagi peperiksaan bg jawatan pegawai antidadah S41

selepas check di laman web ...alhamdulillah benar ada satu slip dikeluarkan atas nama sy ...
untuk hadiri peperiksaan tersebut pada 17/11 ni di hotel grand continental, penang ...
sy confius sebenarnya ...sebab tarikh 15-17 nov tu sy terlibat dgn satu prog kaunseling
bersama pihak pengutkuasa & jabatan pelajaran p.pinang di pulau aman ...
selepas adakan sedikit perbincangan dgn pen. pengarah ...
alhamdulillah sy diberi pelepasan utk tarikh 17/11 tu...
asalnya saya ingin tarik diri saja dr prog tersebut ....
bukan apa takut menyusahkan pihak lain utk atur perjalanan balik saya pd 16/11 tu
malangnya sy x dibenarkan utk tarik diri sebab kekurangan fasi perempuan ..
insyaAllah saya akan cuba berikan sepenuh komitmen utk prog tu...
walaupun ms yg saya ada agak pack..hu3

saya tahu peperiksaan ini ...
adalah fasa awal untuk saya meneruskan langkah ke satu jawatan yg lebih baik...
apa yg saya boleh katakan ...sy sukakan kerja yg sy miliki sekarang...
banyak siasatan ...terbuka hubungan dengan dunia luar...
dan banyak ilmu yg saya pelajari sepanjang melaksanakan tugas ...
zahirnya sy kira sy belum bersedia untuk berhijrah dr kerja yg saya ada sekrang ...
tp bila memikirkan environment ...keselamatan ..dan keadaan semasa sy...
sy pasrah andai takdirnya rezeki sy di tpt lain...
sy tahu ...ada pihak yg akan berbahagia andai saya menjejakkan kaki keluar dr pejabat itu...
entahlah ...nasihat demi nasihat...dan pesanan demi pesanan sy terima setiap hari...
alhamdulillah itu maknanya masih ramai insan yg sayangkan saya dan berpesan ...
untuk berhati2 dengan perasaan iri hati & dendam seorang insan ini...
bukan hanya sekadar mendengar...tp saya akui...saya kerap di "provoke"
sehingga ada 2-3 aduan yg dah dibuat ke peringkat jabatan...
alhamdulillah syukur rasanya ...
bila aduan2 yg sampai di jabatan itu ditapis dan disiasat dgn telusnya ...
sy akui tekanan itu ada...tp biarlah ...
yang Haq itu Maha Mengetahui ...walaupun perit ...dan sakit untuk terima situasi ini ...
saya redha ...
Ya Allah ...
andai ini ujianMu untuk jalan daieku...
redha itu kutitipkan demi memperjuangkan agamaMu ...
moga rahmat & kasih sayangMu mengiringi perjuangan kerdil ini ...
amin...

p/s: teman2 ...doakan saya tenang dan dipermudahkan segala urusan untuk ujian kecil ini....amin

regards
~adeqya8284~

Comments

u r one in a million and of course there are a lot of people out there who are praying for you dear, trust me! love, ina =D
* adeqya8284 * said…
thanks dear...
kadang2...perkara yg kita sayang tu ...kita kena lepaskan juga atas alasan2 tertentu...insyaAllah akan teruskan perjuangan ini ...dengan warna warni kehidupan yg dah dilakarkan...doakan ketenangan itu milik maria dlm apa jua ujian yg melanda ...xoxo

luv, maria

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...