*tragedi 2 januari*

pembuka tirai 2011 yang agak menakutkan...
pagi kelmarin ...seawal jam 6.20 pagi ...
saya menerima panggilan dari satu nombor yang saya tidak simpan...
panggilan pertama saya biarkan ...
tetapi bila ada panggilan kedua dr nombor yang sama... hati saya berdetik...
tiba2 saya risau ...awal pg menerima panggilan kdg2 satu petanda tidak baik...

panggilan dijawab ...
dan saya mendengar suasana yang penuh kebisingan disebalik panggilan tersebut...
"kak...saya kwn abang din...yang berniaga kedai makan di jawi ni...
nak bgtau kat kak ni abang din eksiden ..."
berderau darah saya...terus terbangun duduk terpacak atas katil...
"dia mcmana dik ...teruk ke?" sempat saya ajukan soalan pd si pemanggil tersebut...
" teruk juga kak...kak mai ambil barang2 dia kat sini ya"
selepas bercakap dgn si pemanggil sempat saya bercakap dengan abang...
" maria ...aku xcident ni...jangan bagtau abah lagi...ko dtg dulu ye"
itu pesanan abang sbelum talian dimatikan...
saya bingung ...
saya tahu kenapa abang tak mahu saya khabarkan pada encik abah...
dia takut encik abah terkejut...encik abah jg tak sihat ...
takut serangan jantung abah menyerang

saya tidak ada pilihan...
kalau saya keluar awal2 pagi ni tanpa apa2 alasan...
pasti ada soalan yang akan dilontarkan oleh encik abah nanti...
saya ambil keputusan ...
saya kejutkan encik abah secara tenang...
dan khabarkan berita yg baru sy terima td...
alhamdulillah encik abah masih blh bertenang...

6.50 pagi saya dan encik abah melangkah ke hospital sg bakap...
dari jauh...saya dan encik abah dah dengar suara abang menjerit kesakitan...
tangan saya menggeletar...terus saya capai tangan encik abah...
saya paut tangan encik abah utk cr kekuatan...
nampak wajah encik abah sedikit pucat bila dengar suara abang menjerit...
selepas nampak keadaan abang...sy jd terkejut+risau...
dalam melayan kerisauan di hati...
perasaan lega tu masih ada sebab abang masih sedar...


selepas ujian x-ray dibuat...
dr dapati sendi paha abang terkeluar...dan
dr buat kputusan utk hantar abang ke hosp seberang jaya...
saya dan encik abah menyusul mengikut ambulans dr belakang ...

alhamdulillah segalanya selesai dgn baiknya di hosp seberang jaya...
abang mungkin akan ditahan selama beberapa minggu di hospital
dr telah memasukkan kembali sendi kakinya...
dan kulit wajah abang yang terkoyak di beberapa tempat juga telah dijahit...

2 kali berulang ke hospital seberang jaya...buat saya juga hampir lembik semalam...
hr ni saya ambil cuti kecemasan untuk selesaikan beberapa urusan insurans abang...
dan sejak semalam juga saya telah dihujani dengan beberapa panggilan dr pihak peguam...
huhu...mcm2 hal yg timbul...
ramai saksi di tempat kejadian yang minta pihak kami untuk menyaman
lelaki cina yang melanggar abang dan sebuah kereta lagi...

lelaki cina tersebut di bawah pengaruh alkohol dan pastinya ...
dia bersalah dalam kes ni...
nanti la saya dan encik abah sedang fikirkan jalan terbaik untuk semua ...
harap segalanya akan selesai dgn baik...



keadaan kereta abang...hampir hancur...

regards
~adeqya8284~

Comments

tabah ya dear, semoga baik2 saja ina doakan ya..ameen..
* adeqya8284 * said…
thanks dear...
insyaAllah kita sama-sama doakan yang terbaik...thanks atas semangat..=)

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...