*suara hati si bos kecik.....*

hampir seminggu blog ni senyap sunyi tanpa sebarang entry...
maaf ya...saya sibuk sikit semenjak dua menjak ni...
selang sehari...saya bantu encik abah uruskan abang di wad...
kesian pulak nak biarkan encik abah berulang tiap2 hari ke hosp. seberang jaya...
so saya ambil keputusan....untuk bergilir-gilir jg abang dengan encik abah...

kalau encik abah pergi tengokkan abang waktu petang...
saya akan ambil waktu rehat untuk uruskan keperluan abang...
kebiasaannya saya akan keluar 12.30 tgh dan sampai semula ke pejabat sebelum 2.30...
alhamdulillah ...bos saya faham keadaan saya dan izinkan saya keluar awal sedikit utk rehat...

lusa ...
abang akan lalui minor operation untuk betulkan kembali kedudukan tulang pinggulnya...
harap semuanya selamat ...

wuaaaa...dah melalut pulak dr tajuk asal...
seminggu dua yang dalam kekalutan ...
saya cuba urus segalanya sebaik mungkin...
tapi ada pula satu dua pihak yang cuba "naikkan darah" saya...
entahlah...kadang-kadang buntu sy dibuatnya...
hari ni genap lapan bulan saya berkhidmat di tempat baru...
dari sehari ke sehari ...
saya menilai dan cuba memperbaiki kelemahan-kelemahan yang sedia ada ...
dalam saya melaksanakan tugas ... sebagai pembantu PTA...
juga antara adik yang muda di pejabat tu...
banyak kekangan yang wujud saya kira dlm menguruskan komunikasi dalam pejabat...
awalnya ...
saya mahu jadi "kawan" pada semua...
tapi saya kira...batasan "kawan" itu terlalu longgar untuk beberapa situasi...
kesudahannya ...
hari ni berlaku satu dua krisis yang sukar saya kawal sendiri...
sehari dua ni ...masuk pejabat asyik rasa nak marah org jer...
apa taknya ...dalam saya melunaskan tugas harian saya ...
ada pihak yg bersenang-lenang...duduk goyang kaki di pejabat...
brangin tak kalau tak pasal-pasal...kita perlu "tampung" kerja org lain...

bukan sehari dua saya perhatikan ...
saya dah tegur dalam mesyuarat pengurusan yang lepas...
tapi nampaknya masih tak ada perubahan...
saya tunggu sambutan maal hijrah...
mengharapkan "hijrah" dari mereka...
tapi nampak gayanya mereka mcm belum bersedia utk berubah...
saya tunggu lagi sehingga penghujung tahun 2010...
mengharapkan ada perubahan untuk tahun baru 2011
tapi sehingga hari ini...hari kesepuluh dalam diari 2011...
keadaan semakin kronik...
MAAF... sy kira ...limit sabar saya sudah melebihi parasnya...
hari ni saya isytihar "mogok" di pejabat...
ini cara terakhir yang saya ada...
saya tegur cara elok2....tak diendahkan ...tak ada perubahan...
ini saja yang mampu saya lakukan ...
harap mereka sedar...
saya bukan cerewet ...cuma mahu perubahan...mahukan pembaharuan...
harap pihak-pihak yang berkenaan faham ...
saya dah habis ikhtiar dalam menegur ...
dah penat menyusun kata untuk menjaga hati semua...
hati saya ???..ada mereka kira???

*biarlah....Tuhan tahu suara hati saya...*
saya lakukan semuanya bukan untuk kepentingan diri...
tapi untuk manfaat semua pihak...
waAllahualam...

regards
~adeqya8284~

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...