# 30 minit yang bermakna ...

oppsss ...
maaf saya tak sempat update condition saya lps sampai di bangi tempohari 

kalau mengikut jadual 
saya & rakan2 perlu berkursus di ILIM selama 3 hari

alhamdulillah...
sesi kursus asas kaunseling syarie untuk hari pertama...
berjaya kami lalui dgn jayanya ...

19hb mac 2013 ...
lbh kurang jam 7.30 mlm 
kami mendapat berita tentang kematian KPP Bah. Pendidikan JHEAIPP
Ustaz Redzuan Bin Abd Wahab ...
dari teman2 yang berada di P.Pinang...
terkesima sekejap...rasanya baru lagi saya bergurau senda dengan arwah...
waktu majlis hafazan peringkat kebangsaan yg lalu...
Al-Fatihah...moga rohnya ditempatkan bersama para solehin...

saya tak pernah bekerja direct dengan arwah ...
sekadar menegur sapa & berbual kosong saja...
arwah seorang yg happy go lucky dan sangat disenangi oleh ramai pihak ...
Allah sayangkan insan2 yang baik ...
saya percaya...
pemergian beliau memberi kesan yang agak besar pada seluruh warga JHEAIPP

berbalik pada keadaan kami di bangi...
ada seorang dua dikalangan kami yang mula tak senang duduk...
masing2 dah bising dan mohon untuk tarik diri dr kursus 
dan mereka ingin balik utk menziarahi arwah ...
saya serba salah ...
selepas berbicang dengan beberapa pihak ...
akhirnya kami peserta kursus dr pulau pinang dibenarkan balik 
untuk menziarahi arwah ....

jam 11 mlm 19 mac kami bertolak dari bangi 
dan alhamdulillah kami tiba di pulau pinang jam 5 pagi 20 mac ...
kami tak tidur sepanjang perjalanan sbb kami terpaksa temankan driver memandu 
so sesampainya saya di rumah ...
alhamdulillah sempat lelapkan mata lbh kurang 2 jam ...
then saya terus ke pejabat dan ke rumah arwah utk penghormatan terakhir ...

20, 21 & 22 mac ...
padat dgn segala macam jadual & kerja ...
nama ja tak pi kursus ...
waktu kerja saya tetap sama ...
saya tetap kena balik lewat sebab ada function mgu ni...
bayangkan dr hari rabu tempohari hinggalah hari sabtu kelmarin...
hanya 30 minit yg saya sempat luangkan masa dengan mama untuk berbual...
kasihan mama & abah ...
mama jarang ganggu saya kalau dia nampak saya letih ...
tp abah saya tak...
letih ke...tak boleh buka mata ke ...
setiap soalan dia perlu ada jawapan dr saya ...
hik3 ...
mcm tulah hidup...
kelmarin walaupun hanya 30 minit saya sempat sembang dengan mama 
sebelum saya pergi bertugas ke hospital ...
saya dapat rasakan...
ianya 30 minit yang amat bermakna dalam hidup...

itulah lumrah manusia kan...
kita jarang bersyukur & hargai dengan apa yang kita ada...
so sementara insan2 yang kita sayang ni masih ada depan mata kita 
hargailah ...sayangilah mereka...
selagi hayat mereka masih ada...
adakala saya rasa bersalah pada abah & mama...
tapi saya tahu abah & mama faham dgn keadaan saya...

syukur ya Allah ...
kasih sayang mereka tak akan saya persiakan...
sayangi mereka ya Allah sepertimana mereka mengasihiku sedari waktu kecilku...

amin...

regards 
adeqya8284

Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

Ya Allah permudahkan...